توانمندسازی بنگاه‌ها در راستای حمایت از تولید

۱۳۹۵/۰۹/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۲۴۷

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی می‌گوید: توانمندسازی بنگاه‌ها در جهت صیانت از نیروی کار و پایداری از تولید و حمایت از کارآفرینان در دستور کار همیشگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد.

کریم یاوری در جمع مسوولان و روسای حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری استان‌های کشور اعلام کرد: براساس برنامه‌های تنظیمی، گسترش دامنه بیمه بیکاری با رویکرد کاهش مدت ماندگاری مقرری‌بگیران از طریق هدایت مقرری‌بگیران به اشتغال مجدد، توانمند‌سازی و ارتقای مهارت مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل دفتر حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: پیشنهاد تشکیل کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌های کشور به ریاست استانداران و تشکیل کارگروه «ملی تسهیل و رفع موانع تولید در کشور» در ابتدا توسط علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه شد که با استقبال وزارتخانه‌ها و سازمان‌های عضو به تصویب هیات وزیران رسید.

یاوری افزود: این کار گروه در رسیدگی و حل و فصل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی، کارفرمایان و کار‌آفرینان و در حمایت و پایداری تولید و حفظ فرصت‌های شغلی و صیانت از کارگران تلاش و همفکری می‌کند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بیمه بیکاری به کارگران پیش‌تر شاغل که دارای حداقل یک‌سال سابقه پرداخت حق بیمه و حق بیمه بیکاری و سابقه کار باشند، مطابق قانون و مقررات بیمه بیکاری پرداخت می‌شود، تصریح کرد: مقرری‌بگیران بیمه بیکاری بدون هیچ محدودیتی به مراکز آموزش فنی و حرفه‌‌ای برای مهارت‌آموزی و ارتقای مهارت معرفی می‌شوند.

یاوری در ادامه تصریح کرد: حسب دستور وزیر کار، واگذاری امور غیرحاکمیتی و تصدی‌گری فقط در جهت قانون و مقررات مربوطه قابل انجام است.

وی با بیان اینکه تشکیل کارگروه‌های مشترک بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی و ادارات تابعه استانی در حل مشکلات و معضلات بنگاه‌های اقتصادی و ساماندهی امور و ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف بسیار موثر بوده است، افزود: این کارگروه‌ها حسب دستور وزیر کار تشکیل شده است و اقدام بسیار مناسبی تلقی می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر