اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۹۹۵

عملیات آب‌رسانی به شهرک مصطفی خمینی‌ شهر نیم ور پایان یافت

اراک مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان محلات از رفع مشکل تامین آب شهرک مصطفی خمینی‌شهر نیم‌ور خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی عباس نظری، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان محلات با اشاره به خبر فوق اظهار داشت: منطقه باقرآباد (شهرک مصطفی خمینی) پس از واگذاری به شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با مشکل تامین آب مواجه بود که با پیگیری‌های به عمل آمده، امور آبفا محلات و اداره آبفا نیم‌ور و همکاری معاونت مهندسی شرکت با اجرای 500 متر خط انتقال آب به قطر 125 این مشکل برطرف شد. مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان محلات افزود: ساخت 8 فقره حوضچه آب با شیرآلات در اقطار 100 و 150 میلی‌متری جهت افزایش فشار آب، همچنین یک ایستگاه پمپاژ آب نیز از دیگر فعالیت‌های این امور در راستای تامین آب این شهرک بود.


رفع تصرف از اراضی ملی در استان مرکزی

اراک در 4 عملیات مجزا، 16300متر مربع از اراضی ملی استان مرکزی به ارزش بالغ بر 85 میلیارد ریال رفع تصرف شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مجید شارقی با اعلام این خبر گفت: یکی از تکالیف مهم اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی مقابله با ساخت و سازهای غیرقانونی و رفع تصرف از اراضی ملی است که به همت اکیپ‌های آموزش‌دیده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن مستقر در اداره کل راه و شهرسازی با تکیه بر گزارشات مردمی به صورت مستمر پایش و رصد می‌شود. وی درخصوص اهم فعالیت‌های اخیر این یگان طی سال جاری در دو شهرستان اراک و شازند افزود: طی 4عملیات جداگانه حدود 16300 متر مربع از اراضی ملی استان مرکزی به ارزش بالغ بر 85 میلیارد ریال در طول مهرماه سال جاری رفع تصرف شده است. مجید شارقی اضافه کرد: بیشترین آمار رفع تصرفات از حیث مساحت متعلق به شهرستان اراک به میزان 15000 متر مربع بوده که از این حیث شهرستان‌های شازند با 1300 مترمربع در رتبه بعدی قرار دارند.


برگزاری همایش راهکارهای ارتقای سلامت

ساری از محورهای اصلی این همایش می‌توان به جایگاه مراقبت مبتنی بر جامعه در نظام سلامت و طرح پزشک خانواده، پیشگیری‌های مبتنی بر جامعه، مراقبت مبتنی بر جامعه در بیماری‌ها با رویکرد ویژه به سرطان و جایگاه آموزش پاسخگو و عدالت‌محور در مراقبت مبتنی بر جامعه اشاره کرد. جنبه‌های اخلاقی و حقوقی مراقبت مبتنی بر جامعه، خدمات سلامت جنسی و باروری مبتنی بر جامعه، مراقبت مبتنی بر جامعه با رویکرد طب سنتی و مکمل و تعیین‌کننده‌های اجتماعی سلامت از دیگر محورهای این همایش بود.

گفتنی است این همایش دو روزه با هدف آشنایی جامع با حیطه‌های مختلف مراقبت مبتنی بر جامعه با تاکید بر نقش مراقبان رسمی و غیر رسمی و با حضور اساتید، پزشکان و محققان رشته‌های پرستاری، بهداشت باروری، مامایی و بهداشت در ساری برگزار شد.


خریداری 63 هزار و 500تن سویا در گلستان

گرگان حسین کرمی، مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان از خرید بیش از 63 هزار و 500 تن دانه روغنی سویا در این استان خبر داد و گفت: 19 مرکز خرید این مقدار سویا را از کشاورزان استان خریداری کرده‌اند. به گزارش روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان، حمیدرضا علی محمدی با اشاره به خرید 63550 تن دانه روغنی سویا افزود: این مقدار محصول در قالب 15000 محموله تحویل مراکز خرید شده است. علی محمدی اظهار کرد: تاکنون مبلغ 119 میلیارد و 640 میلیون تومان بابت خرید این مقدار سویا به حساب کشاورزان واریز شده است. وی با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان سطح زیر کشت دانه روغنی سویا در استان را 64 هزار هکتار اعلام کرده، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود 85 هزار تن سویا از مزارع استان تولید شود.


راه اهل‌بیت(ع)، دشمن‌شناسی بود

گرگان مدرس ستاد اقامه نماز گلستان با اشاره به اهداف و فلسفه عاشورای حسین ابن علی(ع) و ائمه اطهار در قیام با ظالمان، گفت: راه و هدف اهل بیت(ع)، دشمن‌شناسی و عدم بیعت با دشمنان بوده است.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «احمدی» در جمع مدیران و کارکنان راه و شهرسازی به مناسبت رحلت حضرت رسول(ص) و شهادت امامان همام امام حسن مجتبی و امام رضا(ع) و گرامیداشت هفته بسیج، افزود: هدف امام حسین(ع) جنگ با یزید و پیروزی نبود، بلکه احیای جامعه منحرف‌شده بعد از رحلت پیامبر(ص) بود. وی تداوم راه و مسیر ائمه اطهار را از مسائل مورد تاکید مقام معظم رهبری در عصر امروز بیان کرد و اظهار داشت: دنیا و دنیاخواهی از عوامل موثری است که باعث می‌شود مردم امام خود را تنها گذاشته و جامعه را دچار شبهه و فتنه کنند.


ترخیص مجروحان حادثه حله عراق

ایلام رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: 8مجروح حادثه تروریستی حله عراق، در ایلام مداوا و ترخیص شدند. علی دلپیشه دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار تعادل در ایلام اظهار داشت: با تلاش پرسنل اورژانس 8مجروح حادثه تروریستی حله عراق از مرز مهران وارد استان ایلام شدند. رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در اقدام اولیه 4نفر از مجروحان به صورت سرپایی مداوا و از بیمارستان مهران ترخیص شده و 4 مجروح دیگر پس از تکمیل مداوا ترخیص شدند. وی ادامه داد: اکنون هیچ یک از مجروحان حادثه تروریستی حله عراق در مراکز درمانی ایلام بستری نبوده و همه آنان طی روزهای گذشته پس از مداوا ترخیص شدند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر