افتتاح نقش جهان، پاقدم وزیر ورزش بود

۱۳۹۵/۰۸/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۴۵۰

افتتاح شهرک فناوری اصفهان شامل مرکز خدمات فناوری و کسب و کار

گروه بنگاه‌ها|

همانطور که چهره‌های ارشد دولت تدبیر و امید پیش از این خبر داده بودند، فرآیند به بار نشستن پروژه‌های عمرانی و صنعتی از نیمه دوم سال 95 آغاز و تا سال 96 ادامه خواهد داشت و هر روز خبر افتتاح پروژه‌های تازه بازتاب پیدا می‌کند. روز گذشته نیز معاون اول رییس‌جمهور راهی استان اصفهان شد تا بخشی از پروژه‌های عملیاتی‌شده دولت یازدهم در این منطقه را راه‌اندازی کند؛ پروژه‌هایی که برخی از آنها (مانند ورزشگاه نقش جهان اصفهان) سال‌ها مانند استخوانی در گلوی فعالیت‌های عمرانی کشورمان باقی مانده بود و تنها یک عزم همگانی می‌توانست گره از کار افتتاح آنها باز کند. اسحاق جهانگیری دیروز پس از ورود به فرودگاه اصفهان از سوی استاندار و جمعی از مدیران استانی مورد استقبال قرار گرفت و بلافاصله برنامه‌های تدارک دیده شده برای افتتاح پروژه‌های عمرانی و صنعتی استان را آغاز کرد. بازدید و افتتاح ورزشگاه نقش جهان اصفهان، بازدید و افتتاح ایستگاه مترو اصفهان، ملاقات با برخی علمای استان و شرکت در جلسه اقتصاد مقاومتی استان از دیگر برنامه‌های روز نخست سفر معاون اول رییس‌جمهور خواهد بود. معاون اول رییس‌جمهور همچنین امروز (پنج‌شنبه) پس از افتتاح پروژه‌های شرکت ذوب آهن و کارخانه فولاد مبارکه و نیز بهره‌برداری از پروژه سپهر پلیمر سپاهان، از شرکت هواپیماسازی هسا نیز بازدید خواهد کرد. وزرای نیرو، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان، امور اقتصادی و دارایی و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در این سفر همراه معاون اول رییس‌جمهور هستند.


اتمام پروژه‌های ناتمام

یکی از راهکارهایی که از طریق آن می‌توان فرآیند توسعه پایدار در مناطق گوناگون کشور را محقق کرد، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای پروژه‌های زیربنایی کشور است. این مدلی است که دولت یازدهم برای پایان بخشیدن به پروژه‌های ناتمام در پیش گرفته است. معاون اول رییس‌جمهور می‌گوید، ورزشگاه نقش جهان همزمان با انتخاب مسعود سلطانی‌فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان افتتاح شده است. اسحاق جهانگیری با حضور در مراسم افتتاح ورزشگاه نقش جهان اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افتتاح ‌این ورزشگاه به خاطر پاقدم وزیر ورزش و جوانان بود. به گزارش ایسنا، معاون اول رییس‌جمهور درباره تاخیر در افتتاح این ورزشگاه گفت: تاخیر در افتتاح ورزشگاه به مسائل مدیریتی و بودجه‌یی باز می‌گردد. خدا را شکر که بالاخره این ورزشگاه افتتاح شد. ما این ورزشگاه را تحویل شرکت فولاد مبارکه دادیم و فکر نمی‌کردیم آنها بتوانند ظرف 18ماه آن را آماده کنند. این یک موفقیت بزرگ برای ورزش اصفهان است. جهانگیری با تعریف و تمجید از ورزشگاه نقش جهان گفت: یک طرح منحصربه‌فرد در ورزش کشور افتتاح شده که می‌تواند سال‌های سال ماندگار باشد و به استان اصفهان کمک کند.

مشارکت بخش خصوصی برای اتمام پروژه‌ها

معاون اول رییس‌جمهور همچنین در سخنرانی‌اش در مراسم افتتاحیه نقش جهان گفت: متاسفانه افتتاح این ورزشگاه با تاخیر زیادی مواجه بود.‌ سال‌های ۷3-۷2 که من استاندار اصفهان بودم و در آن زمان جوان‌تر بودم، نسبت به الان تقریبا بیش از ۲۰ سال است که زمان سپری می‌شود. بعد وزیر شدم، سپس ۸ سال بیکار و سرانجام الان در اصفهان در مراسم افتتاحیه نقش جهان شرکت می‌کنم. البته در افتتاحیه این پروژه محدودیت‌های زیادی بود که ازجمله می‌توان به محدودیت منابع طرح‌های دولتی اشاره کرد. مساله مدیریت و استفاده مناسب از منابع محدود که فقط با مدیریت مطلوب انجام می‌شد.

جهانگیری گفت: من فکر می‌کنم باید منابع نفتی و درآمد دولت زیاد بود تا این کار به سرعت انجام می‌شد. در گذشته اگر قیمت نفت ۲۰ یا ۳۰ دلار بود الان به ۴۰ دلار رسیده است. گاهی اوقات دوستان گلایه‌یی در این زمینه می‌کردند و اظهار می‌کردند؛ چراکه اینگونه طرح‌ها با تاخیر انجام می‌شود. معاون اول رییس‌جمهور ادامه داد: باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که شرکت‌های دیگر برای‌شان جاذبه ایجاد شود و بیایند و چنین ورزشگاه‌هایی را بسازند.

جهانگیری ادامه داد: ما این ورزشگاه که از مدرن‌ترین ورزشگاه‌های ایران محسوب می‌شود را تقدیم جوانان اصفهانی می‌کنیم. امیدوارم بتوانند به طرز مطلوبی از این ورزشگاه استفاده کنند. من به خاطر افتتاح این ورزشگاه از همه دوستان ازجمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره‌های مختلف، آقای دکتر گودرزی، آقای مدبر و همین‌طور مسوولان شرکت فولاد مبارکه سپاهان تشکر می‌کنم. امروز هم روز اول کار آقای سلطانی‌فر بود. ایشان باید این موضوع را به فال نیک بگیرند که در روز اول کاری‌شان چنین ورزشگاهی افتتاح می‌شود.


خط قرمز در ایستگاه یازدهم

یکی دیگر از پروژه‌هایی که می‌تواند در فرآیند توسعه پایدار استان اصفهان نقش کلیدی ایفا کند، توسعه خطوط حمل و نقل ریلی این منطقه است. مردم اصفهان سرانجام بعد از سال‌ها انتظار شاهد افتتاح خط یک مترو اصفهان هستند.

ایستگاه یازدهم فاز نخست خط یک قطار شهری اصفهان با حضور معاون اول رییس‌جمهور دیروز افتتاح شد. عملیات عمرانی خط یک متروی اصفهان (خط قرمز) همزمان با سه کلان‌شهر مشهد، شیراز و تبریز آغاز شد و در حالی امسال دومین سال بهره‌برداری خود را طی می‌کند که هیچ یک از سه کلان‌شهر دیگر نتوانسته‌اند از خط یک قطار شهری خود به‌طور کامل بهره‌برداری کنند.

عملیات عمرانی قطار شهری اصفهان در سال 1380 آغاز شد و پیش از این ‌بارها خبر بهره‌برداری از قسمت‌های مختلف آن توسط مسوولان داده شد تا جایی که یکی از اعضای شورای شهر اصفهان گفته بود: «وعده‌های مسوولان درخصوص اعلام زمان اجرای پروژه‌های شهری مانند مترو مثل داستان چوپان دروغگو است.» اما دولت یازدهم بر اساس برنامه‌ریزی‌های کارشناسی شده، توانست بر اساس وعده‌هایی که می‌دهد، عمل کند. تاکنون ایستگاه‌های قدس، بهارستان، گلستان، شهید مفتح، شهید علیخانی، جابر، ایستگاه مرکزی کاوه، شهید چمران، شهید باهنر و شهدا مورد بهره‌برداری قرار گرفته و هنوز 9 ایستگاه دیگر از خط یک مترو اصفهان باقی مانده است. ایستگاه‌های امام حسین، انقلاب، سی و سه پل، دکتر شریعتی، آزادی، دانشگاه، کارگر، کوی امام و صفه ایستگاه‌هایی است که از محدوده پرترافیک شهر اصفهان می‌گذرد.


مناقصات خط دوم مترو در حال پیگیری است

در همین زمینه استاندار اصفهان گفت: مناقصات خط دوم مترو با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر در حال پیگیری است و تا پنج سال آینده در اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد.

رسول زرگرپور همزمان با سفر جهانگیری به اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از آغاز عملیات عمرانی مصلی بزرگ امام خمینی (ره) 20 سال می‌گذرد و فاز اول آن یعنی شبستان از ماه رمضان گذشته پذیرای نمازگزاران شده و بهره‌برداری از این شبستان به‌طور کامل انجام و در دستور کار قرار گرفته است. وی افزود: تصمیم واگذاری ورزشگاه بزرگ نقش جهان به بخش خصوصی، در سفر قبلی هیات دولت به اصفهان باعث شد این طرح به بهره‌برداری 100درصد برسد. استاندار اصفهان ادامه داد: طرح کنارگذر شرق به مدت 8سال متوقف شده بود که با مشارکت صندوق بازنشستگی به‌بار نشست و همچنین طرح قطار سریع‌السیر اصفهان -تهران که 5 سال از افق آن می‌گذشت، با پیگیری و اقدام وزیر راه و شهرسازی و احداث موزه بزرگ اصفهان نیز در دستور کار قرار گرفت.


شهرک فناوری اصفهان افتتاح می‌شود

بعد از افتتاح ورزشگاه نقش جهان و خط یک مترو اصفهان، افتتاح شهرک فناوری اصفهان را نیز می‌توان یکی دیگر از پروژه‌های زیربنایی این منطقه ارزیابی کرد. پروژه‌یی که همزمان با سفر جهانگیری با حضور محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره‌برداری می‌رسد. شهرکی که براساس اطلاعات ارائه‌شده قرار است زمینه‌های لازم برای توسعه کسب و کار در اصفهان را براساس الگوهای موثر اقتصادی فراهم کند. شهرک فناوری اصفهان شامل مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، مرکز خدمات عمومی و فرهنگی، مجموعه آزمایشگاه‌ها، مراکز تحقیق و توسعه، مجموعه کارگاه‌های نمونه‌سازی و واحدهای صنعتی دانش‌بنیان است. شهرک فناوری اصفهان با مساحت فاز یک 60 هکتار، فاز عملیاتی 30 هکتار، افق توسعه 600 هکتار، موقعیت جغرافیایی کیلومتر 39 آزادراه اصفهان - تهران، سطح زیربنای مرکز خدمات کسب و کار 10 هزار مترمربع با سرمایه‌گذاری 9 هزار و 800 میلیون ریال، 8هزار و 600 میلیون ریال اعتبار ملی و یک هزار و 200 میلیون ریال اعتبار داخلی امروز افتتاح می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر