اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۷/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۰۳۲

ساماندهی بازار آلومینیوم ایران کلید خورد

نشست مشترک مدیران عامل 3شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) و آلومینیوم المهدی و آلومینای جاجرم برای جلوگیری از نابه‌سامانی و عدم کنترل موثر در بازار این فلز استراتژیک با توافق مهمی به سرانجام رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) در این نشست که با هدف رسیدن بازار به فرمول تایید شده بورس برگزار گردید، مقرر شد فروش محصولات آلومینیومی تولیدی دو اسملتر بزرگ ایرالکو و المهدی توسط سازمان مدیریت فروش ایرالکو به صورت متمرکز صورت گیرد.

این تصمیم گامی مهم در جهت تعادل بخشی در بازار هدف و ایجاد وحدت رویه لازم برای تنظیم بازار آلومینیوم کشور محسوب می‌شود.

دکتر علیمحمدی، مالک مجموعه المهدی (عج) این تصمیم را نقطه عطفی برای رقابت سالم و همکاری‌های دو اسملتر در راستای توسعه این صنعت پرمزیت دانست.


تودیع و معارفه مدیران شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مرکزی

اراک| مدیران شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی با حضور مهندس کاظم‌پور، مدیر عملیات و حاجیان، مدیر منابع انسانی تودیع و معارفه شدند. به گزارش روابط عمومی منطقه استان مرکزی، با حضور کاظم‌پور، مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و حاجیان، مدیر منابع انسانی شرکت مراسم تودیع و معارفه مدیران منطقه استان مرکزی در روز چهارشنبه برگزار شد. در این مراسم بعد از تلاوت آیاتی از کلام وحی الهی، مهندس عباس کاظم‌پور مدیر عملیات، حاجیان مدیر منابع انسانی، پورزاد سرپرست منطقه، ویس کرمی مدیر سابق منطقه استان مرکزی و گیتی‌منش مدیر جدید به ایراد سخن پرداختند. در این مراسم کاظم‌پور یاد هفته دفاع مقدس را گرامی داشته و درخصوص تلاش منطقه در زمینه ارائه خدمت به مردم و همچنین استعدادهای موجود در منطقه مطالب ارزنده‌یی ارائه و به نیابت از مدیرعامل محترم شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران حامل حکم انتصاب عبداله گیتی‌منش به‌عنوان مدیر جدید منطقه استان مرکزی و همچنین لوح سپاس مدیرعامل از مدیر سابق این منطقه شد که در ادامه توسط 2نفر از کارکنان فرزند شهید، لوح‌های فوق به مدیران این منطقه اهدا شد. در پایان این مراسم توسط تعدادی از کارکنان منطقه از مدیر سابق، سرپرست منطقه و همچنین مدیر جدید منطقه با اهدای هدایایی فرهنگی تجلیل شد.


آغاز فعالیت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سوادکوه شمالی

ساری| ستار بابایی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری، معاونان وی و جمعی از روسای ستادی روز چهارشنبه راهی شهرستان سوادکوه شمالی شدند تا محمدنژاد رجبعلی بیشه را به عنوان نخستین رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان معرفی کنند. گفتنی است محمدنژاد رجبعلی بیشه، کارشناس منابع طبیعی و دارای 15سال سابقه کاری بوده و قبل از این در جایگاه‌های کارشناسی در ادارات بازرسی، حفاظت، شهرستان و نیز مدتی به عنوان جانشین فرماندهی یگان حفاظت اداره کل انجام وظیفه کرده است. گفتنی است، با توجه به وسعت سطح و اهمیت خاص عرصه‌های منابع طبیعی منطقه، دو اداره منابع طبیعی در شهرستان سوادکوه استقرار دارد.


پدافند غیرعامل باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود

خرم‌آباد| استاندار لرستان طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد را نمونه کامل مصون‌سازی و استحکام‌بخشی زیرساخت‌های ملی و اهمیت به پدافند غیرعامل دانست. هوشنگ بازوند در جلسه شورای پدافند غیرعامل با بیان اینکه تمام دستگاه‌های عضو شورای پدافند غیرعامل باید از اعتبار پدافند غیرعامل کشور جذب اعتبار داشته باشند، تاکید کرد: استان لرستان در ثبت‌نام اینترنتی نفوس و مسکن در رتبه‌های مطلوبی قرار دارد. استاندار، طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد را نمونه کامل مصون‌سازی و استحکام‌بخشی زیرساخت‌های ملی و اهمیت به پدافند غیرعامل دانست و افزود: فرودگاه خرم‌آباد تاکنون زهکشی نداشت که با انجام زهکشی و افزایش باند فرودگاه امکان فرود هواپیماهای بزرگ ایجاد شده است.


وجود 91هزار سکونتگاه خرد در کشور

کاشان| معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: نزدیک به 91هزار سکونتگاه خرد در کشور وجود دارد.

سعید رضا جندقیان دیروز در حاشیه بازدید از روستاهای بخش مرکزی آران و بیدگل افزود: از این تعداد سکونتگاه خرد در کشور 61هزار سکونتگاه شامل آبادی و روستاست که 33هزار و 500عدد از آنها دهیاری دارند. وی گفت: حدود 95درصد محصولات کشاورزی در روستاهای کشور تولید می‌شود که بیش از 67درصد ارزش افزوده محصولات کشاورزی تولید شده در روستاها وارد شهرهای کلان کشور می‌شود. وی با بیان اینکه بیش از 81هزار میلیارد ریال منابع دولتی از سال 82 تاکنون به روستاها تزریق شده است، تصریح کرد: 51هزار میلیارد ریال این منابع در 3سال فعالیت دولت تدبیر و امید تزریق شده که 63درصد کل منابع واریزی به روستاها تاکنون است.


600بیمار خاص زیر پوشش کمیته امداد زنجان قرار گرفتند

زنجان| مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان از تحت پوشش قرار دادن بیش از ۶۰۰بیمار صعب‌العلاج و خاص خبر داد و گفت: ۷۰۰نفر در صف دریافت کمک هزینه جهیزیه قرار دارند.

هدایت صفری دیروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: 22هزار و 300خانواده معادل 43هزار نفر، تحت پوشش این نهاد در استان زنجان هستند.

وی با اشاره به اینکه 3هزار و 200نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد دانش‌آموز و 600نفر از آنها دانشجو هستند، عنوان کرد: 3هزار مستاجر از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند. صفری تعداد زنان سرپرست خانوار و سالمندان تحت پوشش این نهاد را به ترتیب 14هزار و 17هزار برشمرد و افزود: این نهاد به 600بیمار خاص و صعب‌العلاج خدمات‌رسانی می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر