کارخانه تولید شمش طلا در جنوب کرمان

۱۳۹۵/۰۷/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۵۱۹

کرمان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید شمش طلا در این منطقه خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمود اسکندری نسب دیروز در جمع خبرنگاران افزود: مجوز احداث کارخانه تولید شمش طلای شهرستان فاریاب تیرماه امسال صادر و عملیات اجرایی آن شهریور آغاز شد.

وی بیان کرد: مجوز ساخت کارخانه در زمینی به مساحت 5هزار متر مربع و با سرمایه‌گذاری بیش از 104‌میلیارد ریال صادر شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان اظهار کرد: ظرفیت تولید این کارخانه سالانه 100کیلوگرم شمش طلاست و به‌طور مستقیم برای 90نفر اشتغالزایی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه معدن طلای زرترشت در 10کیلومتری روستای زهمکان از توابع شهرستان فاریاب در جنوب کرمان قرار دارد، افزود: طبق شواهد باستان‌شناسی به دست آمده، سابقه استخراج از این معدن به چند هزار سال قبل بر می‌گردد که در آن زمان عملیات جداسازی طلا به روش آسیاب کردن سنگ طلا انجام می‌شده است.

اسکندری نسب اظهار کرد: معدن طلای زرترشت سال 74 توسط یک شرکت خصوصی ثبت و سال 88 پروانه بهره‌برداری آن اخذ شد ولی تا نیمه دوم سال 92 هیچ گونه فعالیتی در این معدن انجام نشد.

اسکندری نسب اضافه کرد: اکتشاف سطحی در محدوده‌یی به وسعت 6.5کیلومتر مربع، اکتشاف تفصیلی در محدوده‌یی به وسعت 1.5کیلومتر مربع، حفر 37 گمانه جمعا به عمق 2هزار و 500متر، برداشت و آنالیز بیش از 2هزار نمونه، استخراج بیش از 20هزار تن ماده معدنی و دپو در معدن ازجمله اقداماتی است که در 2ساله اخیر برای فعال‌سازی این معدن انجام شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر