اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۳۴۹

استاندار دیاله عراق در صدر هیاتی از طریق مرز خسروی وارد قصر شیرین شد

کرمانشاه «مثنا علی مهدی امینی» استاندار دیاله عراق و هیات همراه دیروز با استقبال رسمی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه، سرپرست فرمانداری قصرشیرین و جمعی از مسوولان محلی از طریق مرز خسروی وارد شهرستان قصرشیرین شد. سرپرست فرمانداری قصرشیرین در حاشیه ورود استاندار دیاله عراق به قصرشیرین در گفت‌وگو با ایرنا گفت: سفر 2روزه استاندار دیاله عراق برای عملیاتی کردن مصوبه‌های نشست استانداران استان‌های مرزی ایران و عراق و استفاده بیشتر از ظرفیت‌ها همچنین گسترش مناسبات تجاری بین 2 استان انجام شده است. مرادعلی تاتار اظهار کرد: سفر استاندار دیاله به استان کرمانشاه در راستای افزایش هم‌افزایی دو جانبه است که امید است در این خصوص به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم.


برابر شدن قیمت خرید تضمینی انگور و کشمش

ملایر نماینده ملایر در مجلس دهم گفت: طی روزهای گذشته به همراه دیگر نماینده ملایر و رییس تعاونی روستایی کشور دیداری با وزیر جهاد کشاورزی و معاونان وی داشتم و طی آن از 3برابر شدن قیمت خرید تضمینی انگور و کشمش نسبت به سال گذشته خبر دادند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین«احد آزادیخواه» در هفتمین جشنواره ملی شیره‌پزی مانیزان از توابع بخش مرکزی ملایر افزود: در این راستا 102نماینده مجلس نامه‌یی به رییس‌جمهور نوشته و زیر آن را امضا کرده و طی آن افزایش قیمت کشمش را خواستار شده‌اند. وی با اشاره به اینکه ظرف هفته آینده قیمت کشمش دچار تحول اساسی می‌شود، ادامه داد: امسال با توجه به تولید بالای انگور در ملایر یک فرصت طلایی برای رونق اقتصادی باغداران فراهم شده که باید از آن بهره برد.


رشد کشت کلزا در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد رییس سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از رشد 300درصد کشت کلزا در استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: میزان کشت کلزا در سال جاری در 10سال گذشته بی‌سابقه است. ذبیح‌الله غریب اظهار کرد: در راستای رسیدن به خوداتکایی تولید روغن در کشور، اصلاح و بهبود وضعیت خاک‌های استان، کلزا در سال جاری تاکنون در بیش از 850 هکتار کشت شده که پیش‌بینی می‌شود تا اواخر فصل بیش از 1200هکتار کشت انجام شود. وی با اشاره به اینکه ازجمله ویژگی‎های کشت کلزا اصلاح خاک و کمک در کنترل علف‌های هرز مزارع گندم محسوب می‌شود، افزود: برای ترویج توسعه کشت کلزا، بیمه این محصول به صورت 100درصد رایگان و توزیع بذر کلزا به صورت 50 درصد رایگان در اختیار کشاورزان کلزا کار استان قرار می‌گیرد همچنین به ازای هر هکتار کشت کلزا، تسهیلات بانکی با بهره 12.5درصد در اختیار کلزاکاران استان قرار می‌گیرد.


ایران در یک قدمی پیوستن به اتحادیه اورآسیا

ساری جانشین کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و روسیه گفت که ایران در یک قدمی پیوستن به اتحادیه اورآسیا قرار دارد مهدی محتشمی دیروز در نشست مشترک تخصصی بررسی مشکلات توسعه صادرات محصولات کشاورزی مازندران در ساری افزود: با الحاق جمهوری اسلامی ایران به اتحادیه اورآسیا، بخش زیادی از مشکلات صادرکنندگان به خصوص تعرفه گمرکی برای صادرات کالا به کشورهای عضو حل می‌شود. وی ادامه داد: بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اورآسیا به خصوص روسیه، بلاروس و ارمنستان از اعضای اصلی این اتحادیه با الحاق ایران موافق هستند. جانشین کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و روسیه گفت که اگرچه به صفر رساندن تعرفه گمرکی بین ایران و روسیه از مطالبات صادرکنندگان است ولی این کار بدون موافقت اتحادیه اورآسیا امکان‌پذیر نیست.


اجرای طرح جمع‌آوری و معدوم‌سازی کالاهای قاچاق

ایلام رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: طرح سراسری جمع‌آوری و معدوم‌سازی کالاهای قاچاق در استان ایلام اجرا می‌شود. یارالله نصیری اظهارکرد: طرح سراسری جمع‌آوری و معدوم‌سازی کالاهای قاچاق در سطح عرضه و خرده‌فروشی‌ها با هدف حمایت از تولیدات داخلی و حفظ اشتغال پایدار در بخش صنعت با جدیت اجرا می‌شود. وی افزود: جمع‌آوری کالاهای قاچاق در سطح بازارهای فروش مرحله جدید و گام محکم دیگری برای حمایت از تولید ملی و تحقق عملی اقتصاد مقاومتی است. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام عنوان کرد: در این مرحله جمع‌آوری و معدوم‌سازی گروه‌های کالایی لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی و بهداشتی با اولویت لوازم خانگی انجام می‌شود. وی گفت: با توجه به شرایط بازار و در جهت کمک به اصناف و بازاریانی که تاکنون از این دستورالعمل اطلاع نداشته همچنین از عواقب این طرح آگاه نبودند ابتدا به شیوه‌های ارشادی و آگاه‌سازی صنوف مربوطه اقدام می‌شود سپس در مراحل بعدی و در صورت عدم رعایت موضوع و اصرار آنان بر فروش کالاهای قاچاق با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.


22 نفر از برترین‌های صنعت گردشگری استان اردبیل تجلیل شدند

اردبیل به مناسبت گرامیداشت روز جهانی جهانگردی از 22 نفر از برترین‌های صنعت گردشگری استان اردبیل با اهدای لوح سپاس در سالن جلسات هتل قهوه سویی شهرستان سرعین تجلیل شد. در مراسمی که شامگاه پنج‌شنبه با حضور معاون سیاسی امنیتی و مدیرکل امور اجتماعی استاندار، فرماندار سرعین، مدیرکل میراث فرهنگی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی در سالن جلسات هتل قهوه‌سویی شهرستان سرعین برگزار شد؛ از برگزیدگان اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر و فعالان صنعت گردشگری تجلیل شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر