برنامه عملیاتی اقتصاد مقاومتی بخش برق وزارت نیرو بررسی شد

۱۳۹۵/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۲۷۱

رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی صنعت آب و برق مازندران از برگزاری همایش و تبیین برنامه‌های عملیاتی اقتصاد مقاومتی بخش برق وزارت نیرو در سال95 با حضور داوود منظور معاون هماهنگی پشتیبانی و قائم‌مقام و عضو هیات علمی دانشگاه امام‌صادق(ع) و متخصصان صنعت برق مازندران و گلستان، شرکت‌های توزیع برق مازندران، غرب مازندران و گلستان و... در ساری خبر داد.

مرتضی خان‌محمدی، هدف از برگزاری این همایش را بسترسازی و اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و ابلاغی مقام معظم رهبری با تاکید بر انطباق برنامه‌های وزارت نیرو با سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و برای تبیین سیاست‌های مذکور در نظام اداری، تشریح الزامات اجرایی سازمانی و توان‌افزایی مدیران حرفه‌یی سطوح ارشد و مبانی و کارکنان صنعت آب و برق مازندران، گلستان و سمنان دانست.

وی با بیان اینکه ما 2 استراتژی در دستور کار خود داریم، گفت: استراتژی تصویب و توسعه که الان هم دفتر آموزش سمنان شروع به‌کار کرده و درصدد توسعه این مرکز آموزشی به مجتمع عالی آموزش شمال کشور هستیم. وی اظهار امیدواری کرد: با عنایت توکلی رییس موسسه علمی کاربردی صنعت آب و برق و موافقت هیات امنای موسسه در آینده نزدیک واحد آموزشی صنعت آب و برق به مجتمع عالی آموزشی شمال کشور تبدیل شود.قائم‌مقام و معاون هماهنگی مالی و پشتیبانی توانیر و استاد دانشگاه تهران در همایش اقتصاد مقاومتی که با حضور صاحب‌نظران شرکت‌های آب و برق توزیع مازندران، گلستان و سمنان در ساری برگزار شد، گفت: حدود 94درصد انرژی برق ایران از نیروگاه‌های فسیلی و 1/1درصد از انرژی هسته‌یی و بقیه از سایر انرژی‌ها ازجمله برق آبی تولید می‌شود. داوود منظور افزود: هم‌اکنون بیش از 90درصد تجهیزات و نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های حرارتی و آبی کشور مطابق با استانداردهای بین‌المللی توسط متخصصان توانمند ایرانی ساخته می‌شود.

وی به چالش‌های صنعت برق پرداخت و تامین مالی در بخش‌های تولید، انتقال و توزیع، ناکارایی در نظام بنگاهداری برق، بالا بودن هزینه‌های تامین برق و گران، اداره کردن صنعت برق، عدم تعادل منابع و مصارف صنعت برق، انباشت بدهی‌ها، عدم وجود بخش خصوصی کارآمد و واقعی را ازجمله چالش‌های صنعت برق بیان کرد.

وی اظهار داشت: شروع احداث بخش بخار نیروگاه‌های گازی به ظرفیت 7000مگاوات، افتتاح بیش از 2500مگاوات نیروگاه جدید شامل حرارتی، آبی، DG و انرژی‌های تجدیدپذیر، شروع عملیات اجرایی 84 پست 230 و 312 پست 132 و 63 کیلوولت، کاهش تلفات شبکه توزیع برق کشور به 10درصد تا پایان 95 خواهد رسید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر