چهره‌های استانی

۱۳۹۵/۰۶/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۹۵۰

افزایش بهره‌مندی روستاییان گلستان از نعمت آب شرب

گلستان

با توجه به اهمیت پروژه‌هایی که به نوعی تامین نیازهای مناطق مختلف در بخش آب را به عهده دارند، دولت یازدهم تلاش می‌کند تا با افزایش ظرفیت‌های کشور در بخش آب، پروژه‌های مختلف آب‌رسانی به مناطق مختلف را در دستور کار قرار دهد. استان گلستان یکی از استان‌هایی است که در زمینه پروژه‌های اجرایی در بخش آب گام‌های بلندی را برداشته است.

به گزارش روابط‌عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان به مناسبت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر نشست خبری مدیرعامل این شرکت با اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها در محل این شرکت برگزار شد. در این نشست مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان از بهره‌برداری 21پروژه و آغاز عملیات اجرایی 31پروژه آب‌رسانی برای 66 روستا درهفته دولت و از افزایش 2درصدی بهره‌مندی روستاییان استان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی در دولت تدبیر و امید خبر داد. مهندس شکیبافر با اعلام این خبر افزود: این تعداد پروژه‌ها در سطح روستاهای استان مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که با افتتاح 21 پروژه و اتمام 31 پروژه کلنگ‌زنی جمعیتی بالغ بر 88 هزار نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

بازدید از حوزه مدیریت جامع مشارکتی استان مازندران

مازندران

بر اساس هماهنگی به‌عمل آمده در تاریخ 28/5/95 هیات بازدید‌کننده از سازمان جنگل‌ها به همراه مسوولان اداره کل منابع طبیعی منطقه ساری از محدوده حوزه پایلوت بابلرود (زیر حوزه‌های اسکلیم رود و بابلرود) بازدید به‌عمل آوردند و مسائل و مشکلات و نیز برنامه‌های در دست اقدام سال جاری و طرح جامع منابع طبیعی در دوره 10ساله را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در جلسه‌یی که بعد از پایان بازدید در اداره کل منابع طبیعی منطقه ساری تشکیل شد، هماهنگی درون بخشی در سطح اداره کل منابع طبیعی منطقه ساری و انسجام برون‌سازمانی با تشکیل کمیته اجرایی در استانداری مازندران و فرمانداری شهرستان سوادکوه شمالی را خوب ارزیابی کرد و گفت: کار و فعالیت مطابق دستورالعمل سازمان در حال اجراست. مهندس کوچپیده افزود: با توجه به راهگشا بودن بحث گردشگری برای معیشت مردم و تصویب آن در کمیته هماهنگی شهرستان و استان، لازم است صنایع‌دستی نیز فعال و مباحث بازاریابی آن نیز دیده شود.

ارائه بیش از 3هزار خدمات طب صنعتی به کارکنان

خراسان رضوی

سرپرست مرکز اورژانس و طب صنعتی خانگیران از ارائه 3هزار و 735 نفر خدمات واحد طب صنعتی به کارکنان پالایشگاه خانگیران در سال 94 خبرداد. به گزارش «تعادل» و به نقل از روابط‌عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، شاهین شاهسوند در خصوص فعالیت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در شرق کشور گفت: این سازمان ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به کارکنان رسمی شرکت‌های زیر مجموعه وزارتخانه در شرق کشور اعم از شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، بهره‌برداری نفت و گاز شرق، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، خط لوله و پتروشیمی‌ها در استان‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد را بر عهده دارد. وی اظهارداشت: ما در سال گذشته به یک هزار و 319 نفر پرسنل رسمی، 421 نفر پرسنل قرارداد مستقیم، یک هزار و 733 نفر پرسنل پیمانکار و 462 مورد صدور کارت بهداشتی و در مجموع به 3هزار و 735 نفر خدمات طب صنعتی را ارئه داده‌ایم. این مقام مسوول تصریح کرد: آمارها در بخش معاینات دوره‌یی سلامت کارکنان نشان از رشد دو برابری خدمات طب صنعتی به کارکنان پیمانکاری نسبت به پرسنل رسمی دارد.

دولت تدبیر و امید کشاورزی را نجات داد

خراسان رضوی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: دولت تدبیر و امید با دو اقدام اساسی در حوزه زیرساخت‌های تولید، توجه به نهاده‌ها و ماشین‌آلات بخش کشاورزی باعث نجات این بخش شد.

به گزارش ایرنا، مجتبی مزروعی دیروز در نشستی با خبرنگاران به مناسبت هفته دولت افزود: در سال‌های گذشته کود به اندازه کافی برای بارور کردن سطح زیرکشت وجود نداشت و کود و سموم وارداتی از چین فاقد اثرگذاری لازم بود.

وی ادامه داد: در سه سال گذشته به ویژه بعد از تحقق برجام به میزان کافی کود و سموم باغی و گیاهی باکیفیت از کشورهای بلژیک و کانادا وارد ایران و تسهیلات نیز برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی و به‌روز کردن ماشین‌آلات تامین شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: همچنین در سال‌های 93 و 94 نهادهای دامی به وفور برای دامداران تامین شد به‌طوری که در سال 93 به میزان 300هزار تن و در سال 94 به میزان 450هزار تن انواع نهاده‌ها در اختیار دامداران و مرغداران خراسان رضوی قرار گرفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر