مشاور عالی رییس‌جمهور عملکرد سایپا را موفق ارزیابی کرد

۱۳۹۵/۰۶/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۹۴۹

مشاور عالی رییس‌جمهور در خصوص طراحی محصولات جدید که در سال‌های آینده از طریق سایپا به بازار ارائه می‌شود گفت: این موضوع بسیار خوشحال‌کننده است و امیدوارم مدیران گروه سایپا بتوانند این برنامه‌ها را به نحو احسن به اجرا بگذارند.

محمدعلی نجفی، مشاور عالی رییس‌جمهور ضمن بازدید از مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا طی جلسه‌یی با مدیرعامل و مدیران ارشد گروه سایپا، از فعالیت‌های این گروه خودروساز در زمینه تحقیق و توسعه محصولات جدید مطلع شد.

نجفی نقش صنعت خودرو در اقتصاد و اشتغال کشور را بسیار مهم و حساس دانست و گفت: براساس گزارشات ارائه شده این صنعت حدود 18درصد ارزش افزوده بخش صنعت و حدود 7/2درصد از تولید ناخالص را شامل می‌شود و همچنین 400هزار شغل مستقیم و 500هزار شغل غیر مستقیم ایجاد نموده و نقش بسیار مهمی در اقتصاد و اشتغال کشور ایفا می‌کند. وی افزود: در آغاز دولت تدبیر و امید این صنعت با مشکلات زیادی از لحاظ مالی، فنی و تکنولوژی و مدیریتی روبه‌رو بود، اما در طول 3سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده و این صنعت دچار تحول شده و نتایج آن را در محصولاتی که به بازار عرضه خواهد شد و در کیفیت بهتر محصولات و رضایتمندی مصرف‌کنندگان از تولید داخلی خواهیم دید. مشاور عالی رییس‌جمهور تصریح کرد: در این برهه زمانی و شروع دولت تدبیر و امید وضعیت گروه سایپا بسیار نامطلوب بود و این گروه با مشکلات متعددی روبه‌رو بود ولی در حال حاضر وضعیت مناسبی دارد که جای قدردانی از مسوولان اجرایی وزارت صنعت به خصوص مدیران ارشد گروه سایپا وجود دارد. وی در خصوص بازدید از مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا گفت: از دیدگاه استراتژیک مرکز تحقیقات و نوآوری نقش بسیار مهمی در توسعه صنعت داشته و قدرت رقابت‌پذیری بین‌المللی را افزایش می‌دهند، خوشبختانه مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا توانسته با ایجاد ارتباط با مراکز علمی و دانشگاه‌های مختلف همکاری‌هایی را آغاز نموده و امیدواریم توان رقابت‌پذیری بین‌المللی گروه سایپا را افزایش دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر