حل مشکل اشتغال در گرو توجه به واحدهای صنعتی کوچک است

۱۳۹۵/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۷۰۴

بسیاری از کارشناسان اقتصادی و تحلیلگران معتقدند که دولت یازدهم از طریق توسعه کسب و کار کوچک و متوسط می‌تواند، موضوع اشتغالزایی را که یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم در زمینه اقتصاد و معیشت محسوب می‌شود، ساماندهی کند. این فرآیند از طریق برنامه‌ریزی‌های اجرایی در سطح استان‌های گوناگون دنبال می‌شود تا در گام نخست تمام بنگاه‌های اقتصادی که در وضعیت نیمه‌تعطیل و راکد قرار گرفته‌اند، به چرخه تولید بازگردند تا در مراحل بعدی صادرات کشور در مسیر افزایش قرار بگیرد. استان مرکزی هم از‌جمله استان‌هایی محسوب می‌شود که هماهنگی‌های مناسبی میان مسوولان بخش‌های گوناگون این استان شکل گرفته تا پروسه اشتغالزایی و بهبود معیشت مردم در این استان صنعتی محقق شود. جلسه مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی مرکزی با حجت‌الاسلام سلیمی نماینده محلات و دلیجان در مجلس دهم فرصتی شد برای بررسی راهکارهایی که از طریق آن می‌توان بنگاه‌های کوچک و متوسط را در مسیر اشتغالزایی قرار داد. جلسه‌یی که در آن درباره فرآیند تامین مالی بنگاه‌های استان، تامین مواد اولیه و زیرساخت‌ها و نهایتا بازاریابی محصولات به‌عنوان سه ضلع اصلی مثلث بهبود وضعیت کارگاه‌های تولیدی استان صحبت شد.

حجت‌الاسلام سلیمی در جلسه دیدار مدیرعامل و برخی مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی با وی افزود: عرصه باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب برای سرمایه‌گذاران باز شده و تسهیلات و سرمایه‌ها باید به سمت شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک روانه شود چرا‌که وجود یک تریلیون و 38هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان در کشور نقص بزرگی در اقتصاد است.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی، وی تاکید کرد: خوشبختانه شهرک‌های صنعتی در بحث مشوق‌های سرمایه‌گذاری تاحدودی موفق بوده و همه دستگاه‌های اجرایی ‌باید در تامین زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، این مجموعه را یاری کند و سرمایه‌گذار خود نباید به تنهایی سراغ تامین زیرساخت‌ها برود.

وی بازاریابی در دوران رکود را مهم عنوان کرد و افزود: ایجاد دفاتر بازاریابی در کنار شهرک‌های کوچک و ناحیه‌های صنعتی ضروری است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: تامین و تکمیل زیرساخت‌ها جزو اولویت‌های مهم این شرکت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

آمره تاکید کرد: تاخیر در تامین زیرساخت‌های لازم ازجمله آب و برق و... در آینده هزینه‌های بسیار زیادی خواهد داشت و این شرکت تمام توان خود را برای تکمیل و تامین زیرساخت‌ها در کوتاه‌ترین زمان به کار بسته است.

وی اضافه کرد: در کل استان مرکزی در سال گذشته 50میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های زیرساخت درنظر گرفته شده بود که 30میلیارد تومان آن محقق شد که از این میزان 10میلیارد تومان به شهرک‌های دلیجان و محلات اختصاص یافته است.

وی در ادامه گفت: واحدهای صنعتی بعد از بهره‌برداری در مباحث بازاریابی تحقیقات و فروش نیاز به کمک جدی دارند که در این خصوص سال گذشته به 2هزار نفر ساعت از مدیران واحدهای تولیدی آموزش‌های تخصصی ارائه شد و در سال جاری نیز تاکنون به 2هزار و 500نفر آموزش ارائه شده که تا پایان سال به 5هزار نفر خواهد رسید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر