اتمام گازرسانی به روستاهای بالای 20خانوار مازندران تا پایان سال97

۱۳۹۵/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۷۰۳

محمد‌اسماعیل ابراهیم‌زاده مدیرعامل شرکت گاز مازندران در نشستی خبری که به‌مناسبت هفته دولت برگزار شد، با اعلام اینکه 99درصد شهرهای استان گازدار هستند، تاکید کرد: در بعضی مناطق مانند کیاسر، فریم و رینه به‌دلیل صعب‌العبور و رانشی بودن و مشکلات مالی دولت زیرساخت‌های این امر مهیا نشده است.

وی با بیان اینکه در سال94 شرکت گاز مازندران توانست برای 83هزار مشترک گازرسانی کند، خاطرنشان کرد: تا پایان سال97 روستاهای بالای 20خانوار 100درصد گازدار می‌شوند.

ابراهیم‌زاده بااشاره به اینکه در مناطق کوهستانی نمی‌توان از لوله برای گازرسانی استفاده کرد، گفت: در مناطق کجور و پول با سرمایه‌گذاری 14میلیارد و 500میلیون تومان از طریق CNG گازرسانی صورت می‌گیرد.

وی سرمایه‌گذاری در رینه را 8میلیارد و 500میلیون تومان عنوان کرد و افزود: در هفته دولت پروژه گازرسانی در 21روستا به بهره‌برداری می‌رسد. مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران، پیمانکاران شرکت گاز را 186نفر اعلام کرد و یادآور شد: از 14فروردین‌ماه تاکنون 400کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده که 22هزار اشتراک‌پذیری را داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: 50میلیارد تومان به پیمانکاران شرکت گاز پرداخت کرده‌ایم در صورتی که دستگاه اجرایی هنوز هیچ پولی توزیع نکرده است. ابراهیم‌زاده بدهکاری شرکت گاز مازندران را 15میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: 152روستا در هزار جریب نکا و 105روستا در کیاسر و 56روستای منطقه دودانگه تا پایان سال97 گازرسانی می‌شوند.

وی با بیان اینکه پیمانکاران در روستاهای صعب‌العبور از نکا تا رامسر در حال انجام کار هستند، تصریح کرد: گازرسانی به 80روستا در سوادکوه در دستور کار است که بخشی از آن تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

ابراهیم‌زاده بااشاره به پروژه سخت گازرسانی در آلاشت تصریح کرد: برای یک علمک گاز 30میلیون تومان هزینه می‌شود، گازرسانی به آلاشت در سه فاز تا پایان سال96 به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه 66هزار میلیارد تومان از بانک‌ها تسهیلات گرفته‌ایم، افزود: بدهی به پیمانکاران صفر شده اما هنوز به 2بانک بدهکار هستیم. وی با اعلام اینکه 13میلیارد تومان در سال94 صرفه‌جویی داشته‌ایم، یادآور شد: شرکت گاز مازندران یک‌میلیون و 200‌هزار مشترک گاز دارد.

ابراهیم‌زاده مهم‌ترین مشکل این شرکت را وصول مطالبات عنوان کرد و افزود: 180میلیارد تومان از صنایع بزرگ و کوچک و مردم طلبکار هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران بدهکاری شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به این شرکت را 7میلیارد تومان و کارخانه سیمان را 6میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: 80درصد مشترکان خانگی قبض خود را پرداخت می‌کنند اما 20درصد از آنان به شرکت بدهکار هستند. ابراهیم‌زاده هزینه خط گازرسانی دامغان-کیاسر را دست‌کم هزار میلیارد تومان برشمرد و گفت: 170کیلومتر طول این خط و قطر لوله

42 اینچ است که پیمانکاران به جد در حال انجام کار هستند. وی مشکل نقدینگی را از مسائل بر سر راه این طرح عنوان کرد و افزود: تعهدات پیمانکار این خط تا تاریخ هفتم مهرماه سال96 است و استاندار مازندران هم از این مسیر بازدید داشته و نامه‌یی به وزیر نفت ارسال کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران بااشاره به اینکه 300میلیارد تومان بودجه شرکت گاز مازندران است، تصریح کرد: مازندران در جذب اعتبار و از لحاظ درجه‌بندی رتبه یک را دارد.

ابراهیم‌زاده با بیان اینکه سال گذشته 6میلیارد تومان گاز خریده‌ایم، گفت: افراد بالای 30 یا 40دوره بدهکارند؛ خانه‌یی در سرخرود 11میلیون تومان به شرکت بدهکار است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر