ضرورت یکسان‌سازی نرخ آرد برای تولید نان صنعتی

۱۳۹۵/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۱۵۸

خراسان رضوی مدیرعامل شرکت گندم دشت مشهد گفت: وعده‌های بخش دولتی برای حمایت از نان صنعتی محقق نشده و اقدامات توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود و این به تنهایی کافی نیست. علی نوری در بازدید اصحاب رسانه از شرکت نان مزرعه افزود: با توجه به تولید سالانه بیش از 10میلیون تن نان در کشور و وجود 65هزار نانوایی سنتی و صنعتی، تنوعی در نوع محصولات مشاهده نمی‌شود.

وی گفت: سالانه 12میلیون تن گندم برای تولید نان مصرف می‌شود که از این میزان معادل بیش از 3میلیون تن که 30درصد کل آن است به عنوان ضایعات هدر می‌رود.

مدیرعامل شرکت گندم دشت مشهد، افزود: حدود 3هزار و 500میلیارد تومان از سرمایه ملی به دلیل این ضایعات هدر می‌رود، از این حجم گندم، روزانه هزار تن مصرف مشهد است.

نوری به مزایای تولید نان صنعتی، اشاره کرد وگفت: عدم هدر رفت، ماندگاری بالا، استانداردهای کیفی و بهداشتی از ویژگی‌های مثبت اینگونه نان‌هاست.

وی بیان کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در بند 9 سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف و ماده 6 قانون هدفمندکردن یارانه‌ها، تا پایان سال گذشته باید 40درصد تولید نان در کشور، صنعتی می‌شد اما نه تنها این امر انجام نشد بلکه اقدام و عملی در این راستا صورت نگرفت.

نوری با بیان اینکه مصرف روزانه نان جمعیت ایران، 160کیلوگرم بوده، افزود: این مقدار در مقایسه با آمار کشورهای پیشرفته که 80کیلوگرم است دوبرابر بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر