ساماندهی 40 کودک خیابانی

۱۳۹۵/۰۴/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۰۶۷

آذربایجان‌شرقی| مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: در سال گذشته 40 کودک خیابانی در استان شناسایی و به بهزیستی معرفی شدند.

محسن ارشدزاده افزود: این کودکان توسط نیروی انتظامی و دادگستری جمع‌آوری و به مراکز آموزشی و نگهداری بهزیستی معرفی می‌شوند. وی ادامه داد: 80درصد کودکان خیابانی دارای خانواده هستند و در مرحله اول این کودکان و سپس خانواده‌های آنها توسط مددکاران اجتماعی این اداره کل مشاوره‌های لازم ارائه می‌شود تا به خانواده و ادامه تحصیل بازگردند. ارشدزاده گفت: همچنین 11هزار زن سرپرست خانوار دارای 600 فرزند دانشجو و 2هزار و 200 دانش‌آموز تحت پوشش این اداره کل هستند. وی اظهار کرد: 789 خانواده دارای فرزند چند قلو با یک هزار و 454 قل خدمات مستمر و غیرمستمر از بهزیستی استان دریافت می‌کنند. مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه یک هزار و 800 نفر از کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست تحت پوشش این اداره کل قرار دارند، گفت: یک هزار و 450 نفر از این کودکان به خانواده‌های نزدیک تحویل و 350 نفر نیز در 23 خانه بهزیستی نگهداری می‌شوند که از این تعداد 96 نفر دانشجو و یک هزار و 500 نفر دانش‌آموز هستند.

وی از شناسایی و پوشش 20 نفر بیمار اختلال هویت جنسی در استان خبر داد و گفت: برای درمان و بهبود اختلالات هویتی این افراد، 180میلیون ریال کمک بلاعوض عمل جراحی اعطا می‌شود.

ارشد‌زاده گفت: یک هزار و 800 مهد کودک شهری و روستایی در استان وجود دارد که برای 50هزار کودک زیردبستان خدمات ارائه می‌دهند و 20 آدینه مهد نیز برای نگهداری کودکان در کنار ستادهای اقامه نماز جمعه راه‌اندازی می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر