تدابیر ویژه دولت برای بخش کارگر و کارفرما

۱۳۹۵/۰۴/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۰۶۵

مرکزی| معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از اهداف مهم و بنیادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صیانت از حقوق کارگران برای کارفرمایان است.

به گزارش روابط‌عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، جمشید تقی‌زاده در آیین تکریم و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، صیانت از حقوق کارگران برای کارفرمایان را یکی از اهداف مهم و بنیادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و اظهار کرد این امر در عین حال که امنیت شغلی کارگران را مد نظر دارد، امنیت اقتصادی کارفرمایان نیز مد نظر قرار دارد و بهترین برنامه‌ها را در دولت تدبیر و امید تدوین کرده است. وی گفت: از جمله این برنامه‌ها انعقاد تفاهمنامه با وزارت صنایع است که مسائل و مشکلات مراکز تولیدی را یکی پس از دیگری رفع می‌کند تا کارگران در امنیت شغلی ویژه‌یی به سر برند و از طرفی مجموعه کارفرمایی از این نقش حمایتی بیشتر بهره‌مند شوند.

تقی‌زاده عنوان کرد: برنامه‌های دولت در بخش‌های مختلف فقر توسط این وزارتخانه در شورای عالی رفاه مطرح شده است که عمدتا نظام کارگری در بخش‌های فقر مسکن، فقرغذایی و بخش‌های بیمه‌یی و… مطرح بوده و به عنوان یکی از وزارتخانه‌های پر کاری است که در دولت تدبیر و امید شروع به کار کرد. وی اظهار کرد: مهم‌ترین نقشی که دولت در سه سال گذشته ایفا کرده عمدتا حقوق کارگری را منطبق بر بخش‌های تورمی پیش‌بینی کرده که در دولت‌های قبل این نگاه به صورت ویژه برای کارگری مد نظر نبوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر