اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۳/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۴۶۵

جلسه امضای تفاهمنامه سرمایه‌گذاری 2میلیارد دلاری

اراک|جلسه امضای تفاهمنامه 2میلیارد دلار سرمایه‌گذاری میان ایرالکو و شرکت CREC چین برای اجرای طرح‌های توسعه‌یی ایرالکو در سایت دو این شرکت در شهرک صنعتی خیرآباد برگزار شد. اجرای طرح بهینه‌سازی و نوسازی خطوط 4 و 5 ایرالکو در حالی که کمتر از دو هفته از عقد قرارداد این طرح می‌گذرد، کلید خورد. مجید پورعطار، مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران در جلسه‌یی که برای امضای تفاهمنامه سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری میان شرکت ایرالکو و کنسرسیوم CREC چین برگزار شد از اجرایی شدن طرح بهینه‌سازی و نوسازی خطوط 4 و 5 شرکت ایرالکو خبر داد.


استاد دانشگاه علوم پزشکی مازندران

در جمع نام‌آوران و پیشکسوتان ایران زمین

ساری| در کتاب «نام‌آوران ایران زمین» از حافظ تیرگرفاخری فوق‌تخصص گوارش به عنوان افتخارآفرین در عرصه پزشکی یاد شده است. حافظ تیرگرفاخری عضو انجمن متخصصین گوارش و کبد ایران و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران درسال ۱۳۷۸ موفق به کسب رتبه اول کشوری فوق‌تخصص گوارش شد. همچنین وی عنوان پژوهشگر نمونه را در کنگره بین‌المللی گوارش ایران در سال ۱۳۸۴ و عنوان استاد ممتاز در آموزش گوارش در کشور را از سوی کنگره بین‌المللی گوارش ایران در سال ۱۳۹۱ کسب کرده است.


دوازدهمین پروژه از سیزده پروژه مسکن مهر شهر جدید اندیشه درآستانه بهره‌برداری

شهریار| به گزارش روابط‌عمومی شرکت عمران شهر جدیداندیشه، طی بازدید انجام شده ازپروژه ۲۸۸ واحدی مسکن مهر شرکت ابنیه‌سازان بین‌المللی اقدم (تراخیت) در فاز ۵ شهراندیشه به ۹۴ درصد رسیده و مراحل پایانی را می‌گذراند. این پروژه که درابتدای دولت تدبیر و امید بامشکلات عدیده مواجه بوده و با پیشرفت ۲۱درصدی عملا چندماهی پروژه متوقف بود که با پیگیری‌های مداوم و تلاش‌های وافر شرکت عمران شهر اندیشه بیش از ۷۰درصد رشد داشته است. گفتنی است 11پروژه از پروژه‌های مسکن مهر شهر اندیشه در بهمن ماه سال گذشته توسط استاندارمحترم تهران درحالی افتتاح شد که هم از امکانات زیربنایی و روبنایی برخوردار بودند و هم به تصریح جزو بهترین و باکیفیت‌ترین پروژه‌های مسکن مهر کشور هستند.


سفره‌های ساده افطار در 43بقعه 19شهرستان خراسان‌رضوی برپا می‌شود

مشهد| سفره‌های افطار ساده در شهرستان‌های مشهد، بردسکن، بجستان، تایباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام، جوین، چناران، خلیل‌آباد، داورزن، درگز، رشتخوار، سبزوار، طرقبه، شاندیز، کاشمر، کلات، گناباد و نیشابور برگزار می‌شود. 43بقعه متبرکه میزبان سفره‌های ساده افطار در این شهرستان‌ها هستند که از بقاع شاخص می‌توان به بقاع متبرکه بی‌بی حسنیه(س) تربت‌حیدریه، امامزاده محمد(ع) درگز، امامزاده شعیب(ع) سبزوار، امامزادگان یاسر و ناصرعلیهما‌السلام، امامزاده سید حمزه(ع) کاشمر، علامه بهلول و امامزاده سلطان محمدعابد(ع) کاخک گناباد، امامزادگان محمد محروق و ابراهیم علیهما‌السلام، امامزاده سید محمد، امامزاده یحیی‌میامی، خواجه اباصلت و خواجه مراد علیهم السلام مشهد اشاره کرد.


برداشت 6 تن گلبرگ محمدی از گلستان‌های تفرش

تفرش| منصور کریمی معاون مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفرش اظهار کرد: نزدیک به 6تن گلبرگ گل محمدی از 8هکتار گلستان در این شهرستان برداشت شد. وی افزود: این میزان محصول جهت فرآوری (گلاب‌گیری و خشک کردن) به واحدهای گلاب‌گیری و فرآوری عرضه شد. کریمی گفت: در حال حاضر اکثر درختچه‌های گلستان‌های شهرستان جوان بوده و در دوران شروع باردهی هستند. معاون مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفرش بیان کرد: سابقه بهره‌برداری از گل محمدی در شهرستان تفرش به صدها سال پیش برمی‌گردد، البته در آن دوران بوته‌های گل محمدی بیشتر به صورت تک‌بوته در مزارع یافت می‌شد، اما طی پنج سال اخیر گلستان‌هایی با استفاده از ارقام دارای خصوصیات کمی و کیفی مطلوب در نقاط مختلف شهرستان احداث شده است.


آیین افتتاح و بهره‌مندی پروژه گازرسانی به روستای زیارت گرگان

گرگان| معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری گرگان در حاشیه همایش گرامیداشت حماسه 24خرداد از آیین افتتاح و بهره‌مندی پروژه گازرسانی به روستای زیارت خبر داد. «ابراهیم دشتیان» اظهار داشت: با پیگیری‌های به‌عمل آمده، مردم روستای زیارت از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد. وی بیان داشت: این پروژه با اعتباری بالغ بر 70میلیارد ریال توسط شرکت گاز به فاصله 10کیلومتر در مناطق صعب‌العبور شبکه‌گذاری شده و با افتتاح آن حدود 2400نفر از ساکنان روستای زیارت از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.


شهر قدس میزبان یکی از قاریان برتر جهان اسلام

شهرقدس|مدیرعامل سازمان فرهنگی-ورزشی شهرداری قدس گفت: به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه‌های متنوع و متعددی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در سطح شهر توسط سازمان فرهنگی-ورزشی شهرداری قدس برگزار می‌شود. بهزاد لطفی افزود: مراسم «شبی با قرآن» از جمله برنامه‌هایی است که سازمان فرهنگی-ورزشی شهرداری با رویکردی آموزشی و فرهنگی و با دعوت از قاریان ممتاز بین‌المللی در شهرقدس برگزار می‌کند. لطفی تصریح کرد: مراسم «شبی با قرآن» روز جمعه مورخ 28 خردادماه سال جاری در مسجد حضرت صاحب‌الزمان (عج) با حضور قاری برجسته مصری شیخ عبدالناصر حرک و همچنین مسوولان و مردم مومن شهرستان و به همت سازمان فرهنگی-ورزشی و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قدس برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان اظهار کرد: علاوه بر برنامه «شبی با قرآن» از ابتدای این ماه، برنامه‌های دیگری از جمله برپایی محفل قرآنی «در محضر آفتاب» شامل روزانه تلاوت یک جزء از قرآن کریم، مسابقات متنوع قرآنی، نمایشگاه صنایع‌دستی، تفسیر قرآن کریم و کارگاه‌های آموزشی ویژه ماه مبارک در مراکز فرهنگی سازمان در حال برگزاری است و تا آخر ماه مبارک رمضان ادامه دارد. وی در خصوص اهمیت این ماه گفت: فضاسازی مناسب مراکز فرهنگی، فرهنگسراها و تبلیغات فرهنگی از طریق طراحی، چاپ و نصب پوستر و بنرهای تبلیغاتی در سطح شهرستان از دیگر فعالیت‌های سازمان فرهنگی- ورزشی شهرداری قدس در آستانه فرا رسیدن این ماه مبارک بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر