سایپا و شرکت کره‌ای قرارداد فاینانس یک‌میلیارد دلاری امضا کردند

۱۳۹۵/۰۳/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۲۳۰

معاون بازرگانی گروه خودروسازی سایپا از انعقاد تفاهمنامه فاینانس یک‌میلیارد دلاری سایپا با شرکت کره‌یی اسکای‌نت‌ورک «Skynetworks» خبر داد.

به گزارش سایپانیوز و به نقل از ایرنا، حسن بقایی گفت: پس از انجام مذاکرات اولیه و انعقاد تفاهمنامه اولیه همکاری بین دو شرکت سایپا و Skynetworks کره جنوبی، تفاهمنامه فاینانس یک‌میلیارد دلاری بین دو شرکت جمعه منعقد شد.

وی افزود: براساس این قرارداد، این شرکت کره‌یی منابع مورد نیاز برای خرید ورق خودرو، تامین قطعات سی.کی.دی (CKD) خودرو سراتو و سایر قطعات و قالب‌های مورد نیاز گروه سایپا را تا سقف یک‌میلیارد دلار تامین خواهد کرد.

بقایی ادامه داد: در نشستی که با مسوولان این شرکت داشتیم پیشنهاد مشارکت انتفاعی (جوینت‌وینچر) برای تامین ورق مطرح شد و اکنون در مراحل نهایی برای این برنامه با طرف کره‌یی هستیم.

وی گفت: گروه سایپا تمایل دارد که این شرکت کره‌یی در بخش‌های اصلی صنعت خودرو فعالیت‌های مشترک بیشتری انجام دهد و در همین زمینه، قرارداد فاینانس یادشده منعقد و مبلغ 250میلیون دلار آن در هفته‌های گذشته توسط معاونت بازرگانی به نمایندگی از گروه خودروسازی سایپا سفارش‌گذاری شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر