پرداخت وام دوره‌های گذشته شهرداری

۱۳۹۵/۰۳/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۰۹۸

آذربایجان شرقی شهردار تبریز گفت: در رابطه با موضوعاتی که مورد توجه شوراست، یکی از بهترین مستندسازی‌ها همین سوالات مربوط به بدهی های گذشته شهرداری است.

صادق نجفی در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز افزود: موضوعات طرح‌شده قطعا در تاریخ شهرداری و مدیران آن می‌تواند موثر باشد؛ از این رو، از شورای محترم به جهت بستر مناسبی که در چنین شرایط اقتصادی، برای مسیر توسعه شهر ایجاد کرده‌اند، سپاسگزارم.

نجفی با بیان اینکه در شهرداری چیزی به عنوان «محرمانه» نداریم و دلیلی نیز برای پنهان‌کاری وجود ندارد، خاطرنشان کرد: همه موارد بر اساس ضوابط قانونی آشکار است؛ اگر هدف واقعا اجرای نظارت، شفافیت و پاسخ‌گرفتن است، از پاسخگویی عموم مدیران به شورا استقبال می‌کنیم.

شهردار تبریز تاکید کرد: اجازه دهید شفاف‌سازی کنیم تا زحمات شورا و شهرداری زیر سوال نرود؛ حتی اگر پاسخ‌‌ها از نظر شورا ناقص باشد، باز هم حاضریم موارد مبهم را رفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بعضا این تلقی در شهر وجود دارد که حجم عظیم توسعه و پیشرفت شهر با وام پیش می‌رود، گفت: این در صورتی است که شهرداری تبریز، در دو، سه سال اخیر، 300 میلیارد تومان از وام دوره‌های گذشته را پرداخت کرده و در مقابل، 260میلیارد تومان تسهیلات داشته که طبق برنامه‌ریزی‌ها تا شهریور 96 چیزی از آن باقی نخواهد ماند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر