اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۳۹۰

آغاز عملیات راهسازی در استان ایلام

ایلام عملیات روکش ماسه آسفالتی رگلاژی محور ملکشاهی به مهران در استان ایلام آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام این عملیات برای حفظ و نگهداری محور و ایجاد بستری مناسب برای روکش نهایی آسفالت صورت می‌گیرد. رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان ملکشاهی در این خصوص گفت: محور ملکشاهی به مهران به دلیل جایگزین محور ایلام- مهران بودن در ایام اربعین از اهمیت خاصی برخوردار بوده و هر ساله در این ایام شاهد ترافیک سنگین در مسیر ایلام- ملکشاهی- مهران می‌باشیم و این مسیر به دلیل کوهستانی بودن دارای شیب و فراز فراوانی است که ایمن‌سازی محور در دستور کار اداره کل راه وشهرسازی استان قرار داشته و نیازمند تامین اعتبار است. مرامی افزود: با توجه به شرایط تخصیص اعتبار درحال حاضر نسبت به حفظ و نگهداری محور ملکشاهی به مهران از روش روکش ماسه آسفالت رگلاژی اقدام شده و با تامین اعتبار لازم نسبت به روکش آسفالت اصلی اقدام خواهد شد.


دیدارظریف با تولیت آستان قدس رضوی

مشهد وزیر امور خارجه کشورمان که در مشهد به سر می‌برد به دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی، تولیت آستان قدس رضوی رفت و با وی گفت‌وگو کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی در این دیدار که در تالار اماکن متبرکه رضوی برگزار شد، در سخنانی ضمن تاکید بر نقش مصون‌سازی زیارت در جامعه، از مجموعه وزارت خارجه خواست تا آستان قدس رضوی را در مسیر خدمت‌رسانی بهینه به زائران داخلی و خارجی یاری کنند.

محمدجواد ظریف نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های اخیر دستگاه دیپلماسی کشور و بررسی حوادث منطقه‌یی و جهانی پرداخت.


تحقق اقتصاد مقاومتی با بازسازی اتصالات

اراک به همت کارکنان واحد تدارکات و کالای منطقه مرکزی با بازسازی اتصالات جمع‌آوری شده از قطعات بدون استفاده در این منطقه

صرفه جویی قابل توجهی در اموال شرکت شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه مرکزی، حجت امیری، رییس واحد تدارکات و کالای منطقه مرکزی هدف از انجام این کار را تحقق عملی اقتصاد مقاومتی در منطقه مرکزی برشمرد و تصریح کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده و با عنایت به دستورات اکید مدیران ارشد شرکت، مبنی بر صرفه جویی حداکثری و استفاده بهینه از منابع، این واحد همواره تلاش می‌کند در بهینه‌سازی و کاهش هزینه‌ها اقدام عملی صورت گیرد.


تهیه 40 سبد غذایی و توزیع بین نیازمندان

مشهد رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد از تهیه 40 سبد غذایی از محل موقوفات مرتبط با این نیت و توزیع آن بین نیازمندان حاشیه شهرستان مشهد خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد ذاکری گفت: در ایام مبارک ماه شعبان المعظم در راستای اجرای امینانه نیات واقفین خیر اندیش 40 سبد غذایی تهیه و بین نیازمندان حاشیه شهرستان مشهد توزیع شد. وی با اشاره به اینکه شناسایی این خانواده‌های بی‌بضاعت با در خواست و همکاری آموزش و پرورش صورت گرفته بیان داشت: این 40 خانواده از بین خانواده‌های دانش‌آموزان نیازمند مدرسه راهنمایی دخترانه کوثر واقع در بلوار توس منطقه تبادکان در حاشیه شهرستان مشهد که جزو مناطق محروم به شمار می‌رود شناسایی شدند.


بازدید هیات آلمانی از تصفیه خانه فاضلاب اراک

اراک گروه اعزامی شرکت آلمانی(شواین ایالت بایرن) از تاسیسات تصفیه‌خانه فاضلاب شهر اراک بازدید کردند. به گزارش روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی گروه اعزامی شرکت آلمانی(شواین ایالت بایرن) از

تصفیه خانه فاضلاب شهر اراک بازدید و از نزدیک در جریان فرآیند تصفیه فاضلاب سومین

تصفیه خانه فاضلاب این شهر به روش لجن فعال قرار گرفته و کارکرد تصفیه‌خانه فاضلاب اراک و شرایط محیطی آن را بسیار مطلوب عنوان کردند. گفتنی است این دیدار به دعوت اتاق بازرگانی استان مرکزی و برای بررسی توانمندی‌های استان و سرمایه‌گذاری در بخش‌های زیست محیطی شهر اراک صورت گرفته است.


سند دار شدن اراضی ساحلی استان گلستان

گرگان مدیر املاک و حقوقی راه و شهرسازی گلستان از اخذ سند مالکیت برای ۶۰۰ هکتار از اراضی ساحلی استان گلستان در شهرهای بندرگز، بندرترکمن و نوکنده در ۳سال اخیر خبر داد. غلام‌عباس نظرخانی اظهار کرد: این اراضی قابلیت‌های توسعه‌یی و اقتصادی قابل توجهی دارند و با توجه به مجاورت با دریا برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری بسیار مناسب و حائز اهمیت هستند. به گفته وی، از آنجا که بخشی از سند توسعه استان مبتنی بر صنعت گردشگری است، اداره کل راه و شهرسازی درحال سیاست‌گذاری برای این اراضی برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و رونق اقتصادی و اجتماعی در این مناطق است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر