تبلور اقتصاد مقاومتی در تولید و ذخیره‌سازی گاز طبیعی

۱۳۹۵/۰۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۹۴۳

مرکزی|

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد گفت: بررسی‌های تولید این شرکت در چهار شاخه اصلی گاز ترش، گوگرد، تزریق و برداشت گاز و مقایسه آن در سال‌های 94 با 93 نشان از کارنامه درخشان عملکرد کارکنان، مسوولان و مدیران این واحد عظیم صنعتی در خطه شمال شرق کشور است.

به گزارش «تعادل» و به نقل از روابط‌عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، ناصر اسلامی با اعلام این خبر افزود: گاز ترش دریافتی از مخزن مزدوران در سال 93 به میزان 15میلیارد و 169میلیون مترمکعب بوده است که این رقم در سال 94 به 15 میلیارد و 184میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

وی اظهارداشت: همچنین گوگرد تولیدی از رقم 618 هزار تن در سال 93 به رقم 626هزار تن در پایان سال گذشته رسیده که حاکی از افزایش 8هزار تنی این محصول بوده است. این مقام مسوول تصریح کرد: با توجه به وجود بزرگ‌ترین واحد ذخیره‌سازی منطقه خاورمیانه در خانگیران سرخس، میزان تزریق انجام شده در سال 94، یک میلیارد و 151میلیون مترمکعب بوده است که نسبت به سال قبل از آن، 571میلیون مترمکعب معادل 98درصد افزایش تزریق داشته‌ایم. اسلامی تاکید کرد: این میزان تزریق، نویدبخش تضمین تامین انرژی مورد نیاز هموطنان در ماه‌های سرد سال بود به‌طوری که آمار برداشت نشان می‌دهد در ماه‌های آذر، دی و بهمن ماه 94 به میزان 777 میلیون مترمکعب از گاز ذخیره‌سازی شده برداشت شده است. مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد خاطرنشان کرد: این میزان برداشت نسبت به مدت مشابه در سال 93 مقدار 161میلیون مترمکعب معادل 26درصد رشد داشته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر