آب آشامیدنی استان ایلام مشکل آلودگی ندارد

۱۳۹۵/۰۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۹۴۲

ایلام|

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام گفت: آب آشامیدنی این استان هیچ‎گونه مشکل آلودگی ندارد و همشهریان عزیز نگرانی خاصی از بابت آب مصرف شرب نداشته باشند.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام بیرنوندی اظهار کرد: خوشبختانه با وجود بارش‌های شدید و سیلابی هفته جاری، جز در مواردی محدود هیچ‌گونه مشکلی برای شبکه آب مشترکان شرکت آبفای استان رخ نداد. وی با اشاره به اینکه احتمال آلودگی آب در اثر بار‌‌ندگی‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سیل‌آسا وجود دارد، افزود: در جریان سیل اخیر هفته گذشته در سطح استان جز کدر و گل‌آلود شدن لوله آب شهر دهلران و لومار از توابع شهرستان سیروان (شکستگی لوله) که آن هم فورا برطرف شد هیچ موردی از آلودگی آب شرب استان گزارش نشده است.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام یادآور شد: آب شرب استان از نظر بهداشتی هیچ گونه مشکلی ندارد و در صورت کدر بودن آب شهروندان حتما با بهداشت استان تماس بگیرند تا کارشناسان آب را آزمایش کنند.

بیرنوندی تاکید کرد: دغدغه جدی وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب ایلام مبنی بر اولویت کیفیت آب شرب و بهداشتی مردم است ضمن اینکه هیچ‌گونه آبی از هر منبع قابل استحصال قبل از حصول اطمینان و رعایت ضوابط استاندارد و لحاظ شرایط کیفی وارد شبکه توزیع نمی‌شود.

بیرنوندی با ذکر این نکته که آب شرب تمام مناطق شهری استان هیچ مشکلی ندارد و از مطلوبیت کامل برخوردار است، گفت: گواهی‌ها و اعلام‌های رسمی مرکز بهداشت استان به عنوان متولی ذی‌صلاح جهت قضاوت درخصوص کیفیت آب موید این موضوع بوده که آشامیدنی شهر ایلام از هر لحاظ سالم و از مطلوبیت کامل برخوردار است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر