صادرات به عراق برای مقابله با پدیده ریزگردها

۱۳۹۴/۱۱/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۷۶۲

ایلام مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی اعلام کرد: برای مقابله با پدیده ریزگرد‌ها سالانه یک میلیون اصله نهال به عراق صادر می‌شود.

به گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور دکتر رضا احمدی در بازدید خبرنگاران از منطقه جنگل‌کاری شهرستان مرزی مهران گفت: استان ایلام 425کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و اصلی‌ترین منشأ تولید گرد وغبار که در آسمان ایلام نمایان می‌شود از منطقه بین‌النهرین عراق است و طبق توافقات انجام شده با استاندار استان واسط عراق سالانه یک میلیون نهال تولیدی به این کشور صادر می‌شود. به گفته احمدی سالانه 5میلیون اصله نهال در نهالستان‌های ایلام تولید می‌شود که البته این استان ظرفیت تولید سالانه تا 12میلیون اصله نهال را دارد.

احمدی با بیان اینکه ایلام تجربیات خوبی در زمینه تولید نهال دارد و کلیه نهال‌های تولیدی مقاوم به شوری و خشکی هستند، تصریح کرد: طبق توافقات انجام شده برای فروش هر اصله نهال به کشورعراق یک دلار قیمت تعیین شده است. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام در ادامه یادآور شد: برای جلوگیری از پدیده زمین‌خواری و دست‌اندازی به منابع طبیعی از کاشت نهال در منطقه مین‌گذاری شده نیز دریغ نکرده‌ایم تا منابع طبیعی در امان بماند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر