اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۱۰/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۸۹۴

تشکیل تعاونی‌های فراگیر در استان سمنان

سمنان محمدرضا خباز در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان بر تشکیل تعاونی‌های فراگیر و گسترده در سطح استان سمنان تاکید کرد. استاندار سمنان تشکیل تعاونی را برای پیشبرد کارها بسیار مهم برشمرد و افزود: باید به تعاونی‌ها باور داشت و ما در استان به بخش تعاونی نگاه مثبتی داریم و یکی از آرزوهای من و کارهای ماندگار تشکیل تعاونی‌های بزرگ که حداقل 10هزار عضو داشته باشد، است که امیدواریم با کمک مسوولان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این امر محقق شود..


اختصاص 65درصد گاز مصرفی خراسا‌ن‌رضوی به بخش‌های صنایع و نیروگاهی

مشهد مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در 9ماهه نخست سال جاری، بیش از 5میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در بخش‌های صنایع و نیروگاهی این استان مصرف شده است. حبیب‌الله صادقی اظهار کرد: صنایع و نیروگاه‌های استان با مصرف 5میلیارد و 173میلیون مترمکعب گاز در مدت زمان 9 ماهه سال جاری، 65درصد سهم گاز مصرفی استان را به خود اختصاص داده‌اند. وی با اشاره به حضور 5نیروگاه و 160جایگاه سی‌ان‌جی در استان خراسان‌رضوی گفت: توسعه روزافزون استفاده از انرژی گاز در بخش‌های مختلف، بهره‌مندی آیندگان از محیط‌زیستی سالم و ماندگار را در پی خواهد شد. وی یادآور شد: افزایش میزان گازرسانی به صنایع در دولت تدبیر و امید با شتاب خوبی در حال انجام است که این امر با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌های تمام شده تولید کالا و سیاست‌های کلان شرکت ملی گاز ایران در امر خدمت‌گذاری به مردم است.


واگذاری 21 هکتار زمین صنعتی به سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی مازندران

ساری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، از واگذاری 21هکتاری زمین به سرمایه‌گذاران جدید در 9ماهه اول سال جاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خبر داد. سیدمصطفی موسوی گفت: شهرک‌ها و نواحی صنعتی با دارا بودن مزیت‌های ویژه شامل عدم نیاز به دریافت مجوزهای جداگانه، مستثنی بودن از قانون شهرداری‌ها و مهم‌ترین آن، پرداخت نقد و اقساط هزینه‌های انتفاع از تاسیسات و کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری به‌دلیل استفاده از خدمات شهرک و ناحیه صنعتی، بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری بخش تولید است.


اجرای 19کیلومتر اصلاح و توسعه

شبکه‌های آبرسانی در گلستان

گرگان مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان از اجرای 19کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه‌های آبرسانی در گلستان خبر داد. به گزارش روابط‌عمومی آب و فاضلاب استان گلستان، مهندس محمدهادی رحمتی افزود: تامین و توزیع آب سالم و بهداشتی برای مشترکان نیاز به اصلاح، نوسازی و توسعه خطوط انتقال و شبکه‌های آبرسانی با لوازم و تجهیزات جدید روز است. وی تصریح کرد: در این مدت 13هزار متر اصلاح و 6 هزار متر توسعه خطوط انتقال و شبکه‌های جدید آب در شهر‌های استان اجرا شده است.


تامین بودجه پتروشیمی دوم خراسان

مشهد سرپرست پتروشیمی خراسان از تامین بودجه مالی پروژه GTPP در قالب طرح توسعه پتروشیمی خراسان خبر داد. محمد خانلقی در جمع مدیران مجتمع پتروشیمی خراسان با اعلام این خبر اظهارداشت: تامین بودجه مالی پروژه GTPP از طریق فاینانسورهای خارجی و منابع بخش داخلی شستا انجام می‌شود. رییس مجتمع پتروشیمی خراسان ضمن تشریح فضای مثبت موجود کنونی و عزم جدی مدیران در جهت فراهم‌سازی مقدمات اولیه پروژه ابراز امیدواری کرد که با اتکال بر خداوند به زودی عملیات اجرایی پروژه آغاز شود. خانلقی همچنین در خصوص انتقال منطقه ویژه اقتصادی در جوار مجموعه صنعتی پتروشیمی خراسان اظهار داشت: تاسیس منطقه ویژه اقتصادی در این مکان موجب برکات فراوانی از جمله توسعه صنایع در استان و ایجاد کارخانجاتی در صنایع پایین‌دستی طرح GTPP خواهد شد که ارزش افزوده بسیاری دربر خواهد داشت.


نیروگاه مقیاس کوچک توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی احداث می‌شود

سمنان مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان در نشست کمیته توسعه تولید پراکنده گفت: توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی، به زودی یک مگاوات برق از طریق نیروگاه مقیاس کوچک (DG) وارد مدار می‌شود. مهندس سیدمحمد موسوی‌زاده بیان داشت: با توجه به اقدامات صورت گرفته از طریق سرمایه‌گذار بخش خصوصی، این نیروگاه مقیاس کوچک در شهرک صنعتی سمنان جانمایی شده و تا اردیبهشت ماه سال آینده به بهره‌برداری رسیده و به شبکه توزیع برق استان متصل می‌شود. وی افزود: تعداد پروانه‌های احداث صادر شده دارای اعتبار به میزان 10 مگاوات است.


تقدیر آیت‌الله طبرسی و استاندار مازندران

از حجت‌الاسلام علیزاده

ساری آیت‌الله طبرسی و استاندار مازندران از حجت‌الاسلام ستار علیزاده به عنوان دستگاه برتر در ترویج فرهنگ نورانی نماز تقدیر کردند. حجت‌الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در همایش نشر و ترویج فرهنگ نماز به عنوان دستگاه برتر ترویج نماز از سوی آیت‌الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران و ربیع فلاح استاندار مازندران تجلیل شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر