جزیره کیش قطب گردشگری و تجارت

۱۳۹۴/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۲۵۵

کیش جهانگیری در سفر به کیش با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد جزایر کیش و هندورابی گفت: جزایر خلیج فارس سرمایه‌های کشور هستند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر اسحاق جهانگیری در این نشست با تقدیر از دکتر مونسان گفت: میزبانی شایسته همایش و نمایشگاه صنایع دریایی و نشست مسوولان مناطق آزاد فرصتی گرانبها برای بازدید از طرح‌های اجرایی در این جزیره و طبیعت منحصر به فرد کیش بود.

وی افزود: سواحل جزیره کیش از ظرفیت بالایی برای درآمدزایی برخوردار است و می‌تواند قطب مهم گردشگری و تجارت باشد. معاون اول رییس‌جمهور جزایر خلیج فارس را از سرمایه‌های بزرگ کشور برشمرد و تاکید کرد: جزیره هندورابی فرصتی استثنایی در خلیج فارس است که باید برای عمران و آبادانی این جزیره اقدام شود. وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در طرح توسعه هندورابی گفت: هیچ یک از مسوولان علاقه‌یی به تخریب محیط زیست این جزیره زیبا ندارند و از نظر قانونی نیز این امکان وجود ندارد که عملیات توسعه به تخریب محیط زیست این جزایر بینجامد.

وی با بیان اینکه توسعه هندورابی تنها در30درصد از وسعت هندورابی انجام می‌شود و70درصد این جزیره بکر باقی می‌ماند، افزود: تا زمانی که در جزیره کیش کمبود زمین نباشد نیازی به استفاده از اراضی هندورابی نیست.

دکتر جهانگیری تصریح کرد: جزایر خلیج فارس سرمایه‌های بی‌نظیر امنیتی و دفاعی کشور هستند و ضرورت دارد این جزایر توسعه یابد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر