خبر

۱۳۹۴/۰۹/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۴۸۴۹

ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی برای توسعه پایدار روستاها ضروری است

ارس مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی ازجمله اقدامات مورد نیاز برای توسعه پایدار روستاها بوده و نیازمند برنامه‌ریزی است. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، عرب‌باغی در نشست با معاون سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی کشور گفت: هیچ توسعه پایداری در کشور بدون مشارکت روستاها حاصل نمی‌شود. وی یکی از سیاست‌های موثر برای توسعه روستاها را طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای مشارکتی در قالب شرکت‌های تعاونی دانست و خاطرنشان کرد: از این طریق زمینه ایجاد صنایع کوچک، شرکت‌های دانش بنیان و خوشه‌های تولیدی با هدف توسعه متوازن روستاها فراهم می‌شود. عرب‌باغی این طرح را یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و عاملی برای جلوگیری از مهاجرت به شهرها عنوان کرد و گفت: ازجمله اصلی‌ترین اهداف سازمان منطقه آزاد ارس حضور فارغ‌التحصیلان صنعت و کشاورزی در عرصه‌های اقتصادی و ترویج شرکت‌های دانش بنیان است که با ایجاد شرکت‌های تعاونی می‌توان زمینه بازگشت نخبگان و فارغ‌التحصیلان به روستاها و توسعه طرح‌های دانش بنیان را فراهم کرد.


راه روستایی «کالار سفلی» برای تردد اهالی بهسازی شد

خلخال رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان خلخال گفت: به همت راهداران شهرستان خلخال راه روستایی کالار سفلی در بخش مرکزی خلخال بهسازی و برای تردد اهالی مرمت شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، محمد قربانی در بازدید از عملیات بهسازی این راه روستایی با اعلام این خبر افزود: روستای کالار در بخش مرکزی شهرستان خلخال قرار دارد و به دلیل قرار گرفتن در منطقه کوهستانی تردد به ویژه در زمستان برای اهالی مشکل می‌شود.

وی گفت: به دنبال بارش‌های اخیر و جاری شدن آب در سطح جاده، تردد خودرو‌های سواری با مشکل مواجه شده بود که با شن‌ریزی و تسطیح مسیر مشکلات عبور مرور اهالی این روستای 35 خانواری برطرف شد.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان خلخال از مرمت راه 5 روستای خلخال در بخش مرکزی در همین شرایط خبر داد و گفت: یکی از اصلی‌ترین نیاز‌های جامعه روستایی شهرستان خلخال بهره‌مندی از راه مناسب برای تردد است که این اداره تلاش خواهد کرد در سطح شهرستان هیچ روستایی در حوزه راه و شهرسازی مشکلی برای تردد نداشته باشد.


آنفلوانزا A یک بیماری حاد تنفسی

به ‌شدت واگیردار است

ساری خوردن مایعات گرم و استراحت در منزل و خودداری از مصرف غذاهای سرخ‌کردنی و انواع شیرینی‌ها برای بیماران مبتلا به آنفلوآنزا مفید است.

دکتر صدیقه یوسفی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه آنفلوآنزا A یک بیماری حاد تنفسی به‌ شدت واگیردار است، افزود: آنفلوآنزای ۱H۱N زیرمجموعه آنفلوآنزای A است که آلودگی انسان به این بیماری به ‌صورت انفرادی یا به ‌صورت گروهی (اپیدمی) اتفاق می‌افتد.

وی اظهار کرد: علائم بالینی این بیماری شامل تب، سرفه، گلودرد، سردرد، لرز، کوفتگی عضلانی و در برخی افراد به‌ صورت اسهال و استفراغ بروز می‌کند و ممکن است بدون علامت تا علائم پنومونی (ذات‌الریه) که منجر به مرگ می‌شود، تغییر کند.

وی با بیان اینکه دوره سرایت‌پذیری این بیماری از یک روز پیش از بروز علائم و تا هفت روز بعد از آغاز علائم بیماری است، تصریح کرد: تب، بی‌اشتهایی، تهوع، بی‌حالی، سستی، نشانه‌های تنفسی مثل تنگی نفس، تعداد تنفس بالا و تنفس عمیق از علائم این بیماری است. این متخصص طب سنتی، دود کردن کندر یا گل سرخ یا پوست خشک‌ شده انار یا اسپند، (غلظت دود در فضا به ‌اندازه‌یی باشد که ایجاد مشکل تنفسی نکند) بخور سرکه در فضای خانه (یک استکان سرکه در یک لیتر آب روی حرارت آرام بجوشد) یا بخور اوکالیپتوس، مورد، آویشن، مرزنجوش(البته غلظت بخار به ‌اندازه‌یی باشد که سبب مشکل تنفسی نشود) را از راه‌های پیشگیری و کنترل عوارض ناشی از آنفلوآنزا بیان کرد.

دکتر یوسفی افزود: تهیه و استفاده از ماسک (پارچه‌یی) آغشته به سرکه، پوست کردن پیاز و گذاشتن قطعات پیاز در اطراف محل کار و منزل، بوییدن مکرر عطرهای طبیعی و خوشبو مانند گلاب و نرگس و بهارنارنج، پرهیز از پرخوری و قرار گرفتن در معرض هوای سرد، پرهیز از آشامیدن آب سرد، کم کردن مقدار غذای مصرفی به خصوص پرهیز از خوردن گوشت‌های دیرهضم مثل گاو و گوساله، عدس و... نیز از دیگر موارد احتیاط است.


انتخاب مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان به عنوان عضو شورای سیاست‌گذاری مسکن طلاب و روحانیون

گرگان بنا به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان، آقای مهندس زمانی‌نژاد، مدیرکل بنیاد مسکن استان با دعوت حضرت آیت‌الله نورمفیدی، نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان، دکتر صادقلو، استاندار گلستان و آقای ربانی، رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به عنوان عضو شورای سیاست‌گذاری مسکن طلاب و روحانیون استان گلستان انتخاب شدند. در حکم ایشان آمده است: در جمهوری اسلامی نقش علما و روحانیون به عنوان هادیان معنوی و عقبه فکری نظام مقدس، همواره بی‌بدیل بوده و به اثبات رسیده است. لذا از جنابعالی که بحمدالله دارای تعهد و تخصص و تجارب ارزشمند مدیریتی هستید، جهت همکاری در این امر مهم دعوت، و شما را به عنوان عضو شورای سیاست‌گذاری مسکن طلاب و روحانیون استان گلستان منصوب می‌نماییم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر