تریبون آزاد «تعادل» برای اهالی اقتصاد

۱۳۹۴/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۵۰۵

1-صفحه بنگاه‌های روزنامه تعادل از امروز بخشی را تحت عنوان«تریبون آزاد»تدارک دیده است تا فضایی برای بازتاب دیدگاه‌های کارشناسان، اساتید دانشگاه، صاحبان سرمایه، اصحاب تولید و... از طریق این صفحه فراهم شود. با توجه به اهمیت گفتمان‌سازی در مقوله اقتصاد روزنامه تعادل به دنبال آن است تا امکانی برای بیان مشکلات، دغدغه‌ها و انتظارات صاحبان بنگاه‌های اقتصادی را از این طریق فراهم کند. ناگفته پیداست که مطالب و دیدگاه‌هایی که از طریق این تریبون منتشر می‌شود، پردازشی است که اهالی اقتصاد درباره موضوعات مختلف ارائه می‌کنند و داوری نهایی آن به عهده مخاطبان تعادل است. بنابراین تمام افرادی که به نوعی در اقتصاد کشورمان سهم دارند، می‌توانند به عنوان مخاطب این تریبون با ما در تماس باشند. از کوچک‌ترین بنگاه‌های اقتصادی تا شرکت‌های بزرگ تجاری مخاطب این صفحه هستند و می‌توانند طرحی از مشکلات واحد صنفی خود را برای ما ارسال کنند.

2- باید توجه داشت که یکی از ویژگی‌های تریبون‌های آزاد رسانه‌یی این است که اگر نظر مخالفی وجود داشته باشد نه تنها این نظر مخالف با پرخاشگری مواجه نمی‌شود، بلکه با آغوش باز از این نظر مخالف هم استقبال می‌شود، در واقع قوام چنین تریبون‌هایی به وجود نظر‌های مخالف وابستگی غیر قابل انکاری دارد. دیگر شاخصه‌یی که به نظر می‌رسد تریبون‌های آزاد رسانه‌یی را پربارتر رو به روی مخاطب می‌گشاید، وجود منطق و استدلال در بطن نوشته‌های ارسال شده است؛ جریان موثر فکری در حوزه اقتصاد و معیشت با ولنگاری و ساختار شکنی تفاوت‌های جدی دارد. به عبارت روشن‌تر در این مدل ارتباطی وجود منطق و استدلال در نوشته‌های ارسالی مخاطبان حیاتی است.

3-نخستین شماره از تریبون آزاد «تعادل» اختصاص به ماجرایی دارد که طی روزهای گذشته توجه افکار عمومی ایرانیان را به خود جلب کرده است. موضوع وام‌های 25میلیون تومانی خودرو و 10میلیونی لوازم خانگی که دولت یازدهم برای خروج اقتصاد کشور از رکود ارائه کرده و طی روزهای گذشته باعث به وجود آمدن دیدگاه‌های متفاوتی میان مردم، رسانه‌ها و اهالی اقتصاد شده است. موضوعی که می‌توان آن را مهم‌ترین تصمیم اقتصادی دولت در نیمه نخست سال جاری فرض کرد. در جریان این گزارش عضو هیات مدیره شرکت بیمه البرز نوری به ابعاد پنهان طرحی انداخته که این روزها صحبت‌های موافق و مخالف درباره آن زیاد شنیده می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر