اخبار

۱۳۹۳/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۲۲۴

بانک‌های ایران‌زمین و توسعه تعاون وام ازدواج می‌دهند

بانک‌های ایران‌زمین و توسعه تعاون هم به سامانه قرض‌الحسنه ازدواج متصل شدند.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک برای تسهیل در پرداخت تسهیلات ازدواج به مزدوجین از روز شنبه هفدهم آبان بانک‌های ایران‌زمین و توسعه تعاون را به سامانه قرض‌الحسنه ازدواج متصل کرد.

متقاضیان دریافت تسهیلات مزبور می‌توانند نسبت به انتخاب بانک‌های یادشده در سامانه ازدواج اقدام کنند.


هم افزایی دانشگاه‌ها و بانک‌ها در توسعه بانکداری مجازی

موسسه عالی آموزش بانکداری ایران از دانشگاهیان و محققین خواست مقالات خود را با موضوع هم‌افزایی دانشگاه‌ها و بانک‌ها در توسعه بانکداری مجازی به این موسسه ارسال کنند.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، این فراخوان در دو محور «هم‌افزایی دانشگاه‌ها و بانک‌ها در توسعه بانکداری مجازی» و «بانکداری مجازی، مفاهیم، زیرساخت و توسعه» با موضوعات بررسی جایگاه و نقش دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه و پیاده‌سازی و همچنین تولید علم و تربیت نیروی انسانی در زمینه بانکداری مجازی چالش‌ها و موانع پیش‌روی این صنعت را بررسی می‌کند.

صاحب‌نظران و دانشجویان تا 20 آذر فرصت دارند اصل مقالات خود را برای دبیرخانه موسسه ارسال کنند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت شرایط پذیرش و نحوه ارسال مقاله به پایگاه اطلاع‌رسانی موسسه عالی آموزش بانکداری به نشانی: //conf.ibi.ac.ir/9310/ مراجعه کنند.


تصویب کلیات «بیمه ثالث» در کمیسیون اقتصادی

نایب‌رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: در جلسه روز یک‌شنبه این کمیسیون موضوع بررسی طرح دایمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایط نقلیه موتوری زمینی در دستورکار قرار داشت که کلیات این طرح به تصویب رسید.

ایرج ندیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در این جلسه گزارش کارگروه ویژه بررسی طرح دایمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری (بیمه شخص ثالث) قرائت و در مورد کلیات طرح بحث و تبادل نظر شد.


واگذاری سهام سرمایه‌گذاری امید بانک سپه

مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه نرخ کفایت سرمایه بانک سپه به 4.5درصد رسیده است، گفت: در سال جاری سرمایه بانک سپه از سه روش تجدید ارزیابی دارایی‌ها، فروش اموال و پرداخت نقدی از سوی دولت 7200میلیارد تومان شد. سید‌کامل تقوی‌نژاد در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به افزایش کفایت سرمایه بانک سپه در سال جاری، اظهار داشت: کفایت سرمایه بانک در سال جاری به 4.5درصد رسید و سرمایه بانک هم به 7200میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی افزود: افزایش سرمایه بانک از سه محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، فروش اموال و پرداخت نقدی از سوی دولت انجام شده است.

مدیرعامل بانک سپه درخصوص اقدامات انجام شده برای فروش اموال و سهام شرکت‌های زیرمجموعه این بانک، گفت: در سال گذشته 300میلیارد تومان اموال به فروش رسیده و امسال هم 145میلیارد تومان به مزایده گذاشته شد. برنامه‌ریزی می‌کنیم تا پایان سال بخشی از سهام شرکت سرمایه‌گذاری امید را واگذار کنیم.

تقوی‌نژاد تاکید کرد: میزان فروش سهام متناسب با کشش بازار انجام می‌شود تا مشکلی برای بازار سرمایه به‌وجود نیاید. نسبت سرمایه‌گذاری (بنگاهداری) به سرمایه بانک سپه، به استاندارد 40درصدی تعیین شده توسط بانک مرکزی نزدیک است.


شناسایی ۳هزارمیلیارد تومان دارایی بانک ملی

مدیرعامل بانک ملی گفت: برای اصلاح شاخص‌های بانک ملی نیاز به سرمایه نقدی ۱۰هزارمیلیارد تومانی داریم.

عبدالناصر همتی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به حجم بالای منابع بانک ملی، اظهار داشت: برای بهبود و اصلاح شاخص‌های بانک ملی نیاز به سرمایه نقدی 10هزارمیلیارد تومانی هستیم.

مدیرعامل بانک ملی با بیان اینکه سرمایه فعلی کافی نیست، افزود: افزایش سرمایه بانک در چند سال اخیر از ناحیه تجدید ارزیابی دارایی‌ها بوده است.

همتی با بیان اینکه سرمایه نقدی بانک ملی در دو حالت قابل تامین است، گفت: بخشی از سرمایه نقدی مورد نیاز با فروش دارایی‌‌ها مانند املاک و سهام زیرمجموعه بانک تامین خواهد شد و در همین راستا 3هزارمیلیارد تومان از املاک مازاد را به مزایده گذاشته‌ایم و بخش دیگر با کمک دولت قابل تامین است.

به گزارش فارس، در مرداد سال گذشته با تجدید ارزیابی دارایی‌ سرمایه بانک ملی از 2هزارو240میلیارد تومان به حدود 10هزارمیلیارد تومان رسید. در همین زمینه براساس آخرین آمارها نرخ کفایت سرمایه بانک ملی حدود 5درصد است و با استاندارد 8درصدی تعیین شده، فاصله دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر