کاهش ریسک سرمایه‌گذاری مناطق آزاد در گرو توسعه بیمه‌ها

۱۳۹۳/۰۸/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۲۷۰

از سال 79 که مناطق آزاد تجاری و صنعتی درکشور شکل گرفت، مجموعه دولت‌ها در ایران اهتمام به توسعه و رشد اقتصادی همه‌جانبه این مناطق داشته‌اند تا کسب وکارهای مختلف در این مناطق شکل بگیرد فعالیت‌های بانکی و بیمه‌یی هم به عنوان ابزارهای ایجاد امنیت اقتصادی در این مناطق گسترش یافتند. ابراهیم حمیدی، مدیرعامل بیمه ایران معین در گفت‌وگو با «تعادل» گفت: بیمه ایران معین بزرگ‌ترین شرکت بیمه‌یی تخصصی در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی است که بالاترین حجم سرمایه را در میان بیمه‌های مناطق آزاد داراست که توسط بیمه ایران تاسیس شده است.

وی افزود: در سال 92 حدود 20میلیارد تومان خسارت توسط شرکت ایران معین در مناطق آزاد پرداخت شده و شرکت هیچ نگرانی از بابت پرداخت خسارت به مردم و سرمایه‌گذاران ندارد زیرا ما حق بیمه می‌گیریم تا خسارت پرداخت کنیم. همچنین اخیرا چهار شعبه در مناطق آزاد تجاری آبادان، خرمشهر، ماکو و بندر امام را از بیمه ایران برای فعالیت بیمه‌یی مختص مناطق آزاد تحویل گرفته‌ایم تا بتوانیم نقش بهتری را در بازار بیمه مناطق آزاد و پوشش ریسک فعالیت‌های سرمایه‌گذاران ایفا کنیم.

وی اضافه کرد: اعتقاد ما بر این است که در مناطق ویژه اقتصادی که دولت اهتمام به توسعه آنها دارد باید فعالیت‌های بیمه‌یی سرمایه‌گذاران با جدیت پیگیری و دنبال شود تا با کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در این مناطق سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی انگیزه بیشتری برای سرمایه‌گذاری داشته باشند. وی تصریح کرد: حمایت بیمه‌یی از سرمایه‌گذاران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می‌تواند موتور اقتصادی کشور را سریع‌تر به حرکت درآورد زیرا حمایت از پروژه‌های اقتصادی و طرح‌های دولت با پوشش‌های بیمه‌یی لازم می‌تواند خطرات احتمالی را کاهش دهد. وی اضافه کرد: بیمه ایران برای اینکه فعالیت‌ها و وظایف را به صورت تخصصی به اجرا درآورد در سال 82 شرکت بیمه ایران معین را تاسیس کرد تا بتواند در مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصاد به صورت تخصصی اقدام به فعالیت کند که در این زمینه هم بسیار موفق بوده به‌طوری که تمامی رشته‌های بیمه‌یی را تحت پوشش قرار داده که می‌توان به بیمه‌های مهندسی و مسوولیت اشاره کرد.

وی افزود: شرکت‌های بیمه با هدف دریافت حق بیمه و پرداخت خسارت تاسیس شده‌اند تا با حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها ریسک فعالیت‌های اقتصادی را کاهش دهند به‌طور مثال در خرداد گذشته یک فقره آتش‌سوزی بزرگ در یک انبار موادغذایی در جزیره کیش اتفاق افتاد که بالای 750میلیون تومان خسارت برآورد شده آن کمتر از دو ماه توسط بیمه ایران معین پرداخت شد یا دو سال پیش یک کشتی که در دریای عمان غرق شده بود را به مبلغ 18میلیارد تومان تامین خسارت کردیم.

وی گفت: در ارتباط با بحث تحریم بانک‌ها و بیمه‌های ایرانی، بیمه ایران معین هیچگونه مشکلی از این بابت ندارد و هیچ ماموریتی به لحاظ فعالیت بین‌المللی برای شرکت ایجاد نشده است.

وی افزود: بیمه مرکزی اهتمام ویژه‌یی به رشد و توسعه صنعت بیمه دارد و ما هم برای افزایش ضریب نفوذ صنعت بیمه درکشور تلاش می‌کنیم.

عضو شورای راهبردی بیمه‌های زندگی بیمه ایران گفت: بیمه‌های زندگی بیمه ایران محصول جدیدی است که در یک پکیج کامل برای ریسک زندگی مردم از سوی بیمه ایران عرضه شده که در آن بیمه عمر، بیمه حوادث و درمان و بیمه سرمایه‌گذاری افراد تعریف شده که در آن مطالعات بسیاری صورت گرفته است به‌طوری که تجربه کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی به کار گرفته شده و نهایتا بیمه زندگی «مان» به وجود آمده و فروش آن درکشور آغاز شده است.

وی تصریح کرد: «مان» به معنی نماد نگهبانی و حفاظت از بنیان خانواده است و امیدواریم با فروش بیمه «مان» توسط بیمه ایران به عنوان گسترده‌ترین شبکه فروش خدمات بیمه‌یی در کشور که بالای 10هزار نمایندگی را در اختیار دارد مردم از خدمات آن بهره ببرند.

وی گفت: سهم بیمه زندگی در منطقه 28درصد، میانگین جهانی آن 57 درصد و در کشورهای پیشرفته بین 78 تا 80 درصد است.

وی فاصله بین 9درصد ایران و 57 درصد میانگین جهانی را خلأ ظرفیت بازار فعلی کشور دانست وگفت: با سرانه فعلی حق بیمه‌های عمر درکشور بین 10تا 12میلیون نفر از مردم ایران با همین شاخص‌ها می‌توانند از بیمه‌های زندگی برخوردار شوند. وی افزود: به عنوان راهبر اصلی صنعت بیمه کشور تلاش می‌کنیم با خلق محصولات جدید نقش پربارتری در کشور ایفا کنیم و محصول «مان» تمام فاکتورهای لازم برای پوشش بیمه‌یی و سرمایه‌گذاری را دارد.

وی سیاست بیمه ایران را توسعه بیمه‌های زندگی وتوسعه زیرساخت‌های ‌ای تی برشمرد و گفت: در آینده نزدیک تمام دریافت‌ها و پرداخت‌های این شرکت به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر