اخبار

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۹۷۶

هشدار بیمه مرکزی به فعالیت برخی موسسات مشاوره‌ای

بیمه مرکزی نسبت به غیرقانونی بودن فعالیت برخی شرکت‌ها و موسسات خدمات مشاوره بیمه‌یی و ارزیابی خسارت هشدار داد.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، مهرداد رضایی مدیرکل نظارت بر صلاحیت‌های حرفه‌یی این سازمان با بیان این موضوع افزود: براساس مفاد ماده 2 آیین‌نامه کارگزاری رسمی بیمه، انجام فعالیت مشاوره خدمات بیمه‌یی و پیگیری خسارت بر عهده کارگزاران رسمی بیمه است.

همچنین طبق ماده 1 آیین‌نامه شماره 85 مصوب شورای عالی بیمه، فعالیت در زمینه بررسی علت بروز حادثه، تعیین مقدار خسارت، تشخیص میزان تعهد بیمه‌گر و مذاکره برای تعدیل و تسویه خسارت بیمه‌یی بر عهده ارزیاب خسارت بیمه‌یی است اما این در حالی است که هم‌اکنون برخی شرکت‌ها و موسسات بدون اخذ هر گونه مجوز قانونی یا داشتن پروانه فعالیت رسمی به‌صورت غیرمجاز در این زمینه فعالیت می‌کنند و این امر باعث بروز مشکلات متعدد و تشویش اذهان عموم جامعه به ویژه بیمه‌گذاران شده است. وی در ادامه با توجه به روند افزایش فعالیت این قبیل شرکت‌ها و موسسات در فضای مجازی گفت: هموطنان گرامی در سراسر کشور به ویژه بیمه‌گذاران شرکت‌های بیمه و مراجعه‌کنندگان به صندوق تامین خسارت‌های بدنی برای انجام و اخذ هر گونه خدمات مشاوره بیمه‌یی و ارزیابی خسارت باید به کارگزاران رسمی بیمه و ارزیابان خسارت که دارای مجوز و پروانه فعالیت رسمی از بیمه مرکزی هستند، مراجعه کنند. رضایی تاکید کرد: در اجرای ماده 1 قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه‌گری و برای حفظ سلامت بازار بیمه کشور، بیمه مرکزی بر اساس وظایف و اختیارات قانونی خود اقدامات لازم برای برخورد با شرکت‌ها و موسسات یاد شده به عمل خواهد آورد.


افتتاح کارخانه لاستیک «بارز»

با تامین مالی بانک صنعت

مدیرعامل گروه صنعتی لاستیک بارز بر نقش بانک صنعت و معدن در ایجاد اشتغال پایدار در استان کردستان تاکید کرد و گفت: افتتاح کارخانه لاستیک بارز با تامین مالی بانک صنعت و معدن اشتغال این استان را متحول می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، افتتاح کارخانه لاستیک بارز توسط رییس‌جمهور کشورمان در نخستین روزهای سال ٩٦ انگیزه آن شد تا عباس عباسی‌ابیانه در گفت‌وگو با این پایگاه به تشریح وضعیت کارخانه و نقش تسهیلات اعطایی بانک صنعت و معدن در احداث واحد تولیدی یاد شده به بیان نظرات خود بپردازد.

وی گفت: پس از تصویب طرح توجیهی در بانک و تخصیص ارز در صندوق توسعه ملی، اعتبار اسنادی در اسفند ماه ٩٢ گشایش و در مهر ماه ٩٣ عملیاتی شد و طی یک دوره ٣٠ماهه به اجرا درآمد و همکاری بانک در این مورد موثر و در خور تقدیر است.

عباسی درخصوص پیشینه اجرای این طرح بیان کرد: احداث کارخانه جدید لاستیک بارز که در برنامه استراتژیک شرکت قرار داشته و مطالعات مقدماتی آن قبلا صورت گرفته بود، متعاقب سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان و تاکیدات معظم له مبنی بر توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه کردستان صورت جدی به خود گرفته و تصمیم گرفته شد با همکاری بانک صنعت و معدن این کار انجام پذیرد. وی تسهیلات ارزی گشایش شده برای احداث کارخانه لاستیک بارز را معادل ٩٣میلیون و ٧٠٠هزار یورو و تسهیلات ریالی مصوب را معادل٢٢٠میلیارد ریال بیان داشته و افزود: میزان اشتغال مستقیم ایجاد شده با راه‌اندازی این کارخانه ٩٦٠ نفر است.

عباسی‌ابیانه تصریح کرد: محصولات تولیدی این شرکت شامل انواع تایرهای رادیال سبک خودروهای سواری، وانتی و SUV با ظرفیت ٥٠ هزار تن معادل 6 میلیون حلقه تایر در سال است. به گفته وی با بهره‌برداری از کارخانه لاستیک بارز کردستان ظرفیت تولید سالانه گروه صنعتی بارز به ١٤٠هزار تن(١٠میلیون حلقه تایر) در سال افزایش خواهد یافت و به تنهایی قادر خواهد شد تا سهم ٥٠ درصدی در تولید کشور را به خود اختصاص داده و صرفه‌جویی ارزی ناشی از احداث این کارخانه نیز سالانه حداقل ١٠٠میلیون دلارد برآورد می‌شود. عباسی‌ابیانه تصریح کرد: کارخانه لاستیک بارز کردستان بزرگ‌ترین کارخانه صنعتی در استان بوده و با توجه به اینکه کلیه پرسنل کارخانه بومی و از منطقه جذب شده‌اند لذا موجب رونق کسب و کار در منطقه شده و نمونه بارز اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال تولید و اشتغال در مناطق محروم کشور است و در اشتغالزایی سهم قابل ملاحظه‌یی خواهد داشت.


حمایت بانک ملت از برگزاری «ربوکاپ» آزاد ایران

مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران با حمایت بانک ملت در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، دوازدهمین دوره از مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران با حضور مقامات کشوری، سفرای کشورهای خارجی، تیم‌های شرکت‌کننده و با حمایت این بانک برپا شد.

دکتر مرتضی موسی‌خانی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و دبیر کمیته ملی ربوکاپ آزاد ایران در این مسابقات با تجلیل از عملکرد مطلوب بانک ملت از مساعدت دکتر هادی اخلاقی‌فیض آثار مدیرعامل و محمدی، مدیر شعب این بانک در استان قزوین قدردانی کرد.


بانک مرکزی پاکستان و ایران توافقنامه امضا کردند

با برگزاری بیستمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی تهران و اسلام‌آباد، بانک مرکزی پاکستان از امضای توافقنامه با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در زمینه همکاری‌های بانکی و مکانیسم پرداخت، خبر داد.

به گزارش فارس در این بیانیه آمده است: مسوولان بانک‌های مرکزی پاکستان و ایران روز جمعه در تهران توافقنامه‌یی برای تسهیل همکاری‌های بانکی میان دو کشور و بهبود مکانیسم پرداخت بین بانک‌های دو کشور امضا کردند. به گزارش داون، «ریاض ریاض‌الدین» یکی از مسوولان عالیرتبه بانک مرکزی پاکستان و غلامعلی کامیاب، معاون ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از بانک‌های مرکزی دو کشور توافقنامه یاد شده را امضا کردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر