تداوم روند صعودی نرخ طلا در یک‌سال اخیر

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۹۷۴

گروه بانک و بیمه| محسن شمشیری|

به دنبال افزایش نرخ هر اونس طلا در بازار جهانی که به مرز 1300 دلار نزدیک می‌شود و روزگذشته به 1288 دلار رسید، نرخ طلا و قیمت انواع سکه با افزایش مواجه بود، بر این اساس نرخ سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۶۶۵۰ تومان افزایش به یک میلیون و ۲۱۴ هزار تومان رسید.

به گزارش «تعادل» در جریان معاملات روز شنبه 26 فروردین 96 به عنوان روز اول هفته که به دنبال ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری صورت گرفته، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۵ هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۱۹۱ هزار تومان رسید. در بازار جهانی نیز هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۲۸۸ دلار و ۸۰ سنت بود که البته تا عصر روز شنبه به 1284 دلار کاهش یافت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد. در عین حال نیم سکه با ۵۰۰ تومان افزایش ۶۹۷ هزار و ۵۰۰ تومان، ربع سکه با ۱۵۰۰ تومان افزایش ۳۸۸ هزار و ۵۰۰ تومان و سکه یک گرمی با 2هزار تومان افزایش ۲۵۱ هزار تومان معامله شد. در بازار ارز، نرخ رسمی 17 ارز افزایش و 18 ارز کاهش یافت و نرخ 4 ارز هم تغییری نداشته است. نرخ رسمی دلار با 4 ریال افزایش 3244 تومان، پوند با 139 ریال کاهش 4061.3 تومان و یورو با 190 ریال افت قیمت 3442.6 تومان ارزش‌گذاری شد.

در بازار آزاد، هر دلار امریکا ۳۷۶۰ تومان، یورو ۴۰۵۹ تومان، پوند ۴۷۱۸ تومان، درهم امارات ۱۰۳۵ تومان و لیر ترکیه ۱۰۴۹ تومان اعلام شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که بعد از رشد نرخ دلار از تیرماه 95 به بالای 3500 تومان و اوج آن که در دی 95 به 3984 تومان و مرز 4 هزار تومان رسید، نرخ این ارز در بهمن و اسفند ماه کاهش یافته و به 3772 تومان در روزهای پایان سال 95 رسید.

روند کاهش نرخ دلار در فروردین نیز ادامه یافت و روزگذشته به 3760 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، نرخ سکه طرح جدید که در بهمن ماه 95 به اوج خود رسید و بیش از یک میلیون و 192 هزار تومان به فروش رفت، در فروردین ماه 96 نیز همچنان روند صعودی در پیش گرفته و به دلیل رشد نرخ اونس در بازار جهانی و متاثر از سیاست‌های ترامپ، افزایش نرخ سود بانکی در امریکا و اخبار جنگ و تحولات جهانی، شاهد افزایش نرخ طلا در بازار جهانی و بازار داخل بوده‌ایم.

اونس طلا سال گذشته حول و حوش 1200 دلار بود و به دنبال تقویت ارزش دلار، افزایش نرخ سود بانکی در امریکا و سیاست‌های جدید دولت امریکا در تحولات بین‌المللی، جذابیت طلا افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود که به مرز 1300 دلار برسد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر