آغاز عملیات اجرایی طرح پیوند در بانک مهر ایران

۱۳۹۵/۱۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۸۰۲

مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حاشیه نشست خبری که به مناسبت ایام‌الله دهه فجر برگزار شد از عملیاتی شدن طرح پیوند مهر ایران با هدف تسهیل در تامین مالی هزینه‌های ازدواج جوانان خبر داد.

به گزارش اداره روابط‌عمومی و بازاریابی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، مرتضی اکبری بیان داشت: طرح پیوند مهر ایران از مهم‌ترین طرح‌هایی است که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از یک ماه پیش فاز مطالعاتی آن را آغاز کرده و دستورالعمل آن در شعب سراسر کشور عملیاتی شده است. وی افزود: باتوجه به بالارفتن سن ازدواج و همچنین تبعات و ناهنجاری‌هایی که در اجتماع به همراه دارد، درحال حاضر بحث ازدواج جوانان یکی از دغدغه‌های اصلی نظام و خانواده هموطنان است. مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ادامه داد: اهمیت این موضوع باعث شد تا بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این زمینه طرحی را ارائه دهد که با مشارکت خانواده‌ها و مردم بتوانیم بزرگ‌ترین دغدغه که همان تامین مالی هزینه‌های ازدواج است را تا حدودی برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: با رویکرد دولت در این حوزه، سیاست‌های وزیر محترم اقتصاد و دیدگاه رییس کل بانک مرکزی به این مقوله مهم، از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خواسته شد تا در این زمینه تمهیداتی را بیندیشد. اکبری خاطرنشان کرد: طرح «پیوند مهر ایران» در همین راستا و به مناسبت دهه مبارکه فجر به شعب بانک در سراسر کشور ابلاغ شد و بر اساس آن متقاضیان می‌توانند با مراجعه به شعب از امتیاز این نوع تسهیلات بهره‌مند شوند. وی با اشاره به ویژگی‌های این طرح بیان داشت: با توجه به اینکه زمان ازدواج برای خانواده‌ها قابل پیش‌بینی است، متقاضیان با ایجاد هم‌افزایی از طریق مشارکت در این طرح می‌توانند به پرداخت این تسهیلات کمک کنند.

مرتضی اکبری ضمن تاکید بر اجرای این طرح در 2 فاز مجزا در فاصله زمانی یک‌ تا 3سال و همچنین 5 تا 10سال تحت عنوان طرح پیوند مهر یکم و دوم بیان داشت: دراین طرح‌ها نیاز است تا متقاضی نزد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افتتاح حساب کرده و گردش حساب خود را تا حد مورد نظر نزد بانک متمرکز کند. در این طرح نیازی به سپرده‌گذاری مبلغ مشخصی نیست و تنها از محل رسوب ایجاد شده امتیازاتی برای فرد ایجاد می‌شود. وی افزود: در طرح پیوند یکم مهر ایران با توجه به امتیازات ایجاد شده در بازه زمانی یک تا سه‌سال، فرد متقاضی می‌تواند مبلغ 35 الی 45میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد 4درصد دریافت کند. مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: در طرح دوم میزان رسوب حاصل از گردش حساب پایین‌تر است اما بازه زمانی بیشتری برای آن در نظر گرفته شده که بین 5 تا 10سال است و مبلغ تسهیلات پرداختی در این طرح بین 40 تا80میلیون تومان است. وی با اشاره به محدودیت‌های بانک مرکزی در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و تعیین سقف 15میلیون تومانی برای آن گفت: باتوجه به سقفی که در حال حاضر برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در نظر گرفته شده است و همچنین اهمیت مقوله ازدواج جوانان برای جامعه، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران این نوع تسهیلات را براساس امتیاز ایجاد شده به زوجین و به اعضای درجه اول خانواده آنان پرداخت می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر