اخبار

۱۳۹۵/۱۱/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۹۷۶

کاهش نرخ پوند و طلا در بازار داخلی

گروه بانک و بیمه| روز شنبه 9 بهمن 95، نرخ رسمی 8 ارز افزایش و 23 ارز کاهش یافت و نرخ 8 ارز هم بدون تغییر بوده است. نرخ رسمی دلار با ۴ریال افزایش 3236.4 تومان، پوند با 34.3 تومان کاهش 4062.2 تومان و یورو با 18.4 تومان کاهش 3462.2 تومان نرخ‌گذاری شد. نرخ رسمی 8 ارز شامل روپیه هند، دلار هنگ‌کنگ، لیر سوریه، روپیه سریلانکا، درام ارمنستان، یوان چین، رینگیت مالزی و افغانی افغانستان ثابت مانده است.

به گزارش «تعادل»، در بازار آزاد، همه نرخ‌های ارز به‌دنبال کاهش نرخ دلار در بازار جهانی، روند نزولی به خود گرفته و اگرچه نسبت به روز پنج‌شنبه نرخ دلار اندکی افزایش یافته و به 3860 تومان رسیده، اما کارشناسان معتقدند که نرخ ارز در بازار آزاد روند نزولی به خود گرفته است. بر این اساس، پوند با کاهش 26 تومانی نسبت به پنج‌شنبه 4870 تومان، نرخ یورو 4205 تومان، لیر ترکیه 1045 تومان و درهم امارات 1085 تومان، معامله شد. در بازار طلا نیز هر اونس طلا در بازار جهانی به 1191دلار افزایش یافته است. اما باوجود آنکه انتظار می‌رفت با افزایش اندک نرخ دلار و طلای جهانی، نرخ طلای داخلی افزایش یابد، اما نرخ هر گرم طلای 18 عیار به 113 هزار و 900 تومان رسید که اندکی نسبت به قبل کاهش داشته است. نرخ هر سکه طرح جدید یک میلیون و 174هزار تومان، طرح قدیم یک میلیون و 153 هزار تومان، نیم سکه 610 هزار تومان، ربع سکه 328هزار تومان و یک گرمی 208هزار تومان، اعلام شد.


اثرگذاری افزایش سرمایه بانک صنعت در تامین مالی تولید

معمارنژاد عضو هیات‌مدیره بانک صنعت و معدن با اعلام تصویب 2هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه بانک صنعت و معدن گفت: با تحقق این موضوع توان وام‌دهی و قدرت حمایت بانک صنعت و معدن از صنایع کشور بیش از پیش خواهد شد، چه بسا برای یک بانک توسعه‌یی این رقم باید بیش از این باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، وی که در جلسه بررسی بسته پیشنهادی این بانک برای سال ١٣٩٦ و در جمع سرپرستان استانی و روسای شعب سخن می‌گفت به مقایسه سرمایه بانک‌های توسعه‌یی منطقه با بانک صنعت و معدن پرداخت و گفت: بانک‌های توسعه‌یی در دنیا اکثرا دولتی هستند و دولت با افزایش سرمایه و حمایت مالی گسترده از آنها در مسیر تحقق اهداف اقتصاد پایدار و توسعه ماندگار گام برمی‌دارد.

معمارنژاد با اشاره به اقدامات این بانک در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و طرح رونق تولید گفت: بانک صنعت و معدن تاکنون حدود یک‌هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان در قالب طرح رونق تولید به صنایع کوچک و متوسط کشورمان پرداخت کرده است.

معمارنژاد در ادامه به ضرورت یافتن راه‌های مناسب برای تجهیز منابع بانک پرداخت و تصریح کرد: باید الگوی رابطه یک‌سویه با دریافت‌کنندگان تسهیلات اصلاح شده و مشتریان حساب‌های خود را در این بانک متمرکز کنند.

این عضو هیات‌مدیره بانک صنعت و معدن بیان داشت: ضروری است طرحی که برای پذیرش به بانک آورده می‌شود ١٠درصد از سهم‌الشرکه خود را بپردازد و این امر در مراحل تصویب و انعقاد قرارداد نیز صورت گیرد تا بتواند علاوه بر تجهیز منابع بانک به اهلیت و اعتبارسنجی مشتری نیز کمک کند.

معمارنژاد یکی از راهکارهای تجهیز منابع بانک صنعت و معدن را لزوم افتتاح حساب پیمانکاران پروژه‌ها در این بانک دانست و گفت: وصول به‌موقع مطالبات در این میان از اهمیت بالایی برخوردار است که شعب باید به آن اشاره کنند. این مدیر بانکی در ادامه فروش اموال تملیکی بانک را نیز به عنوان یکی از راه‌های تجهیز منابع بانک صنعت و معدن برشمرد و بر ضرورت آموزش روسای شعب تاکید کرد. معمارنژاد در این نشست با اشاره به روند اجرای core banking در بانک راهکارهایی را برای حاضران ارائه کرد.

در پایان وی ضمن تاکید بر استفاده از پتانسیل‌های شرکت‌های گروه بانک صنعت و معدن نظیر لیزینگ صنعت و معدن، کارگزاری بورس، کارگزاری بیمه و صرافی صنعت و معدن خواستار رابطه هم‌افزایی این شرکت‌ها با شعبه‌های بانک و استقرار آنها در محل شعب شد.


برگزاری المپیاد برنامه‌نویسی مالی و بانکی در بانک ملت

المپیاد برنامه‌نویسی مالی و بانکی با عنوان «فین‌کاپ» با جوایز ارزنده از سوی شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی وابسته به بانک ملت برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی بانک ملت، این المپیاد به همت شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی و با حمایت شرکت بهسازان ملت، گروه فناوران هوشمند بهسازان فردا، شرکت به‌پرداخت ملت، پژوهشکده فناوری اطلاعات، دانشکده تربیت‌مدرس و شرکت شتاب‌دهنده فارابی در روزهای ۱۱، ۱۲ و ۱۳ اسفندماه سال جاری برپا می‌شود.

بر اساس این گزارش، شرکت مهندسی صنایع یاس‌ارغوانی یکی از مجموعه شرکت‌های هلدینگ بهسازان فردا در راستای مسوولیت اجتماعی خود و حمایت از جوانان و شناسایی و کشف استعداد‌ها و نخبگان کشور در حوزه مالی، اقدام به برگزاری رویدادی تحت عنوان فین‌کاپ کرده است تا بستری فراهم شود که علاوه بر حمایت مالی از آنها فرصت بروز استعداد‌ها را برای این گروه فراهم کند.

بر این اساس، رویداد فین‌کاپ یک رویداد ۳روزه برنامه‌نویسی است که در قالب رقابت فردی و تیمی برگزار خواهد شد، در این رویداد افراد و تیم‌ها به سرویس‌های بانکی دسترسی کامل داشته و در محیط شبیه‌سازی شده بانکی می‌توانند، توانایی و مهارت خود را به چالش بکشند و در نخستین المپیاد برنامه‌نویسی مالی و بانکی برنده شوند.

پس از اتمام این المپیاد، جوایز نفیسی به سه تیم برنده تعلق خواهد گرفت و دو تیم اول و دوم در مرکز رشد مستقر خواهند شد تا بتوانند محصول چالش انتخابی را به محصول قابل عرضه در بازار تبدیل و این محصول یا خدمت را به سفارش بانک تولید کنند.

در عین حال در طول برگزاری المپیاد غیر از تیم‌های برنده، افراد بااستعداد و باانگیزه همچنین تیم‌های منتخب شناسایی می‌شوند تا در صورت نیاز بتوانند جزو گزینه‌های انتخابی برای همکاری‌های آینده در صنعت مالی و بانکداری کشور باشند. لطفا جهت اطلاعات تکمیلی به سایتwww. fincup.ir مراجعه فرمایید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر