اخبار

۱۳۹۵/۱۱/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۸۶۰

هشدار بیمه مرکزی نسبت به سودجویان

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌یی از هموطنان خواست، مراقب سوءاستفاده افراد و شرکت‌ها با عنوان بیمه مرکزی برای فروش محصولات باشند. بیمه مرکزی اعلام کرد: در سال‌های اخیر اشخاصی سودجو و فاقد هویت با دسترسی به بانک اطلاعات و مشخصات بیمه‌گذاران، از طریق تماس تلفنی با هموطنان و اعلام مشخصات بیمه‌نامه وسیله نقلیه یا مشخصات فردی افراد و معرفی خود به عنوان نماینده بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بعضا با تهدید هموطنان به ابطال بیمه‌نامه شخص ثالث یا شمول جریمه، اقدام به فروش اجباری محصولاتی مانند کارت امدادخودرو، کارت سلامت، کارت دندانپزشکی، کارت هوشمند بیمه تکمیلی و... می‌کنند و به‌دلیل اینکه این کالاها و خدمات اغلب فاقد اصالت و کیفیت هستند، موجب اعتراض شهروندان می‌شوند. با وجود اطلاع‌رسانی‌های متعدد صورت گرفته توسط روابط‌عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران مدتی است، تعداد تماس‌های هموطنان برای استعلام اصالت این محصولات و ارتباط آن با بیمه مرکزی یا اعلام اعتراض نسبت به افشای اطلاعات بیمه‌نامه و مشخصات فردی ایشان افزایش یافته است.لذا به هموطنان گرامی توصیه می‌شود در خرید این محصولات دقت کنند و در صورت تماس از سوی این افراد، اطلاعات آنها را برای پیگیری قانونی در اختیار بیمه مرکزی قرار دهند.


اعلام رقم دیه و خسارت آتش‌نشانان پلاسکو

با توجه به اینکه آتش‌نشانان مشمول بیمه مسوولیت سازمان آتش‌نشانی هستند، قرار است به خانواده هر یک از آتش‌نشانان شهید معادل یک دیه کامل (۱۹۲میلیون تومان) پرداخت شود، همچنین میزان بیمه عمر آتش‌نشانان ۷۵میلیون تومان و میزان بیمه حوادث آنها تا سقف ۱۵۰میلیون تومان است که به نظر می‌رسد با توجه به گستردگی عظیم این حادثه سقف این رقم برای آتش‌نشانانی که به شهادت رسیدند، در نظر گرفته شود. یکی از مهم‌ترین سوالاتی که این روزها ذهن بسیاری از افراد در جامعه را درگیر خود کرده، موضوع پوشش‌های بیمه‌یی آتش‌نشانانی است که جان خود را بر اثر حادثه تلخ ساختمان پلاسکو در تهران از دست دادند. ابعاد حادثه آتش‌سوزی، ریزش ساختمان، شهادت جمعی از آتش‌نشانان و شهروندان، از دست رفتن مال و اموال کسبه، بیکار شدن جمعی از کارگران و فروشندگان این مرکز تجاری و... بسیار فراوان بوده و هر کس از منظری به این حادثه دردناک و عبرت‌آموز می‌نگرد. به گزارش ایبنا، در روزهای اخیر مسوولان مختلف اظهارنظرات مختلفی درباره خدمات به کسبه و کارگران بیکار شده و همچنین نحوه کمک به آنها برای بازگشت به فعالیت‌های خود داشته و هیات دولت و بانک‌ها تسهیلات مختلفی از معافیت مالیاتی تا پرداخت تسهیلات ۳۰۰میلیونی با دوره تنفس ۱۲ ماهه برای فعالان در نظر گرفته‌اند. بر این اساس بیمه مسوولیت سازمان آتش‌نشانی به خانواده هر یک از آتش‌نشانان معادل یک دیه کامل (۱۹۲میلیون تومان) پرداخت خواهد کرد. همچنین میزان بیمه عمر آتش‌نشانان ۷۵میلیون تومان و میزان بیمه حوادث آنها تا سقف ۱۵۰میلیون تومان است که به نظر می‌رسد با توجه به گستردگی عظیم این حادثه سقف این رقم برای آتش‌نشانانی که به شهادت رسیدند، در نظر گرفته شود. بار دیگر باید تاکید کرد که هیچ امر مادی و پرداخت هر رقمی نمی‌تواند، جایگزین جان آتش‌نشانان فداکاری شود که جان خود را برای حفظ جان و مال مالکان و کارگران ساختمان پلاسکو به خطر انداختند.


انتشار مفاهیم بیمه‌ای

در نشریات رشد برهان

در ادامه تعاملات بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت آموزش و پرورش در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی عمومی، مفاهیم بیمه‌یی در قالب پیام‌های قابل درک در مقاطع مختلف تحصیلی مجلات رشد، منتشر شد. به گزارش اداره کل روابط‌عمومی بیمه مرکزی، با ایجاد فضای تعامل و تفاهم با مسوولان آموزش و پرورش، مفاهیم بیمه‌های بازرگانی نیز در کنار بیمه‌های اجتماعی به گروه نشریات تخصصی برهان اضافه شد تا دانش‌آموزان از این مفاهیم بهره‌مند شوند. براساس همین گزارش توزیع سراسری، دسترسی عمومی و استفاده از قالب‌های متنوع مانند داستان تصویری، کاریکاتور، اینفوگرافی و مقالات متنوع از جمله دلایلی است که این نشریه را به یک رسانه اثرگذار مبدل کرده که شوق مطالعه را در میان دانش‌آموزان به شکل محسوسی افزایش می‌دهد. گفتنی است، انتشار مطالب بیمه‌یی در سایر عناوین و مقاطع نشریه رشد تا پایان سال تحصیلی جاری ادامه دارد و با تعاملات صورت گرفته در سال تحصیلی آتی، انتشار مطالب جدید از سر گرفته خواهد شد. شایان ذکر است، تاکنون مطالب بیمه‌یی در بخش ریاضیات و کاربرد نشریه رشد برهان تحت عناوین ریاضیات بیمه‌یی (بیمه دانش‌آموزی) و ریاضیات بیمه‌یی (عمر و سرمایه‌گذاری) در مجموع با شمارگان 46هزار نسخه منتشر شده است.


جذابیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیشتر از سپرده

«فرزندان بانک‌ها» این تعبیری است که قائم‌مقام بانک مرکزی برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری به کار می‌برد. البته از آمار و ارقام اعلامی وی مشخص است اندک سهمی هم که بازار سرمایه در مسیر تامین مالی اقتصاد برعهده گرفته به لطف فعالیت همین فرزندان بانک‌هاست. به گزارش ایسنا، بانک‌ها همواره سهم بالایی از تامین مالی اقتصاد برعهده دارند و به عبارتی اقتصاد ایران را می‌توان تماما بانک‌محور نامید. مشکلی که در نهایت موجب شده زمانی که بانک‌ها با تنگنای اعتباری مواجه می‌شوند، اختلالاتی در فعالیت نظام بانکی و به تبع آن چالش‌هایی در اقتصاد ایجاد شود. این در حالی است که عمدتا بیش از ۹۰درصد بار مالی اقتصاد ایران بر دوش بانک‌هاست و با وجود انتقادات بسیاری که اغلب از سوی مدیران و روسای بانکی به ویژه بانک مرکزی برای سهم‌بندی و ورود بخش‌های دیگر به‌ویژه بازار سرمایه، بیمه و همچنین تامین مالی خارجی وجود داشته، باز هم آمارها حکایت از سهم بالای بازار پول دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر