اخبار

۱۳۹۵/۱۰/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۳۶۸

بانک آینده، عضو هیات‌مدیره کانون کارگزاران شد

شرکت کارگزاری بانک آینده با رای قاطع شرکت‏های کارگزاری برای دومین دوره متوالی به‌عنوان عضو هیات‌مدیره کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار انتخاب شد. در پی اتمام دوره دو ساله هیات‌مدیره کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، جلسه مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده کانون در تاریخ 7/10/1395 جهت انتخاب اعضای جدید هیات‌مدیره کانون کارگزاران برگزار شد. در این مجمع که ششمین مجمع، برای انتخاب اعضای هیات‌مدیره کانون کارگزاران از زمان آغاز فعالیت این نهاد مهم بازار سرمایه به‌شمار می‌رود، ترکیب 7 نفره هیات‌مدیره کانون از بین 18کاندیدا با آرای 107 شرکت کارگزاری فعال در بازار سرمایه کشور، تعیین شد. شرکت کارگزاری بانک آینده به نمایندگی فردین آقا‌بزرگی با کسب 63 رای، توانست جایگاه دوم را بین منتخبان شرکت‎های کارگزاری به خود اختصاص داده و برای دومین دوره متوالی به ترکیب هیات‌مدیره کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار راه یابد.


افزایش مجدد 10 میلیونی تسهیلات مسکن مهر

شورای پول و اعتبار با افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن مهر و مستثنی شدن خریداران مشمول طرح نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده حمل و نقل عمومی از شمول مقررات احتیاطی بانک مرکزی تا پایان سال جاری، موافقت کرد. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار در یک‌هزار و دویست و بیست و هفتمین جلسه خود در روز سه‌شنبه 14دی ماه، با افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن مهر از 300میلیون ریال به 400میلیون ریال برای تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام طرح یاد شده، مشروط به عدم استفاده از منابع جدید بانک مرکزی و با تشخیص و تایید بانک عامل، موافقت کرد. همچنین اعضای شورای پول و اعتبار، مستثنی شدن خریداران حقیقی و حقوقی مشمول طرح نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده حمل و نقل عمومی در برنامه کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها برای استفاده از تسهیلات بانک‌های عامل از شمول مقررات احتیاطی بانک مرکزی تا پایان سال 1395 را تصویب کرد. دو مصوبه برای مسکن مهر یکی در مجلس و دیگری در شورای پول و اعتبار نویدگر آغاز فصل پایانی طرحی است که گشایش آن یکی از شاخص‌های مهم در اقتصاد کلان یعنی پایه پولی را دستخوش تغییر کرد و اکنون بیش از 444 هزار میلیارد ریال به بانک مرکزی بدهکار است. به گزارش ایرنا، این طرح در سال 1385 و در ابتدای دولت نهم و همزمان با رشد جهشی قیمت مسکن در بازار و با رویکرد خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد کلید خورد که اجرای آن بر واگذاری زمین رایگان از سوی دولت استوار بود. در این طرح قرار بود سالانه 1.5میلیون واحد مسکونی ساخته و به مردم واگذار شود که به‌دلیل ناتوانی در تامین مالی و با وجود استقراض دولت از بانک مرکزی برای اجرای آن، در پایان دولت دهم فقط 1.2میلیون واحد مسکونی تحویل متقاضیان شد و بقیه طرح‌ها نیمه‌تمام باقی ماند. آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد که در دولت‌های نهم و دهم 450هزار میلیارد ریال یعنی معادل 45هزار میلیارد تومان خط اعتباری بانک مرکزی برای مسکن مهر درنظر گرفته شد.


دستاوردهای همایش بانکداری الکترونیک

رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی با تشریح دستاوردهای ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، گفت: در عرصه کسب و کارهای نوین مالی مانند فین‌تک‌ها به وضع قوانین جدید نیازمندیم. کسب و کارهای نوین در بخش پرداخت به وضع قوانین جدید نیازمندند. رییس پژوهشکده پولی و بانکی در یک نشست خبری تاکید کرد: باید زیرساخت‌های فناوری اطلاعات متناسب با قوانین توسعه پیدا کند. فین‌تِک کسب و کارهای نوپای فناوری‌محور و فعال در بخش خدمات مالی است. براساس یک مطالعه در سال 2016، در رشد و توسعه فین‌‌تک‌ها چهار عامل افزایش انتظارات مشتریان، وجود منابع ریسک‌پذیر، کاهش موانع ورود و نیز رشد نوآوری‌های فنی موثر بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد اکنون به‌طور متوسط نیمی از مشتریان بانک‌ها، دست‌کم از یک محصول فین‌تک استفاده می‌کنند. علی دیواندری ادامه داد: افزون بر کامپیوتری کردن برخی فعالیت‌های دستی در نظام بانکی، باید ساختار، نیرو، فرهنگ و سایر بخش‌های کسب و کار متناسب با مدل‌های نوین تغییر کرده و به‌روز شود. وی فاصله نظام بانکی کشور با دنیا را بسیار زیاد توصیف کرد و گفت: به‌تدریج آثار این فاصله بسیار زیاد را خواهیم دید. وی تاکید کرد که باید مدل سنتی در نظام بانکی پوست‌اندازی کند و به سوی مدل جدید بانکداری الکترونیک رفت. نظام بانکداری جدید امکان تحقق اهداف و آرمان‌های بانکداری را که در گذشته ممکن نبود، میسر می‌کند. وی به اهمیت انطباق با بانکداری بین‌الملل اشاره و تصریح کرد: با کمرنگ شدن تحریم‌ها، به بستر مناسب برای پیوستن به فضای بین‌الملل و همچنین انطباق با قوانین و استانداردها نیازمندیم.


بانک مشترک ایران و پاکستان تا قبل از نوروز فعال می‌شود

سفیر ایران در پاکستان گفت: با توجه به مذاکرات اولیه انجام شده بین دو کشور تا قبل از نوروز بانک مشترک تهران و اسلام‌آباد فعال خواهد شد. مهدی ‌هنردوست افزود: به‌دنبال افزایش حجم تجارت بین تهران و اسلام‌آباد هستیم و در سفر حسن روحانی رییس‌جمهور ایران به پاکستان توافقاتی در این زمینه صورت گرفته بود. هنردوست تاکید کرد: برنامه داشتیم که حجم تجارت بین دو کشور را تا 5‌میلیارد دلار افزایش دهیم اما حجم تجارت دو کشور حتی از حجم تجارت این کشورها با افغانستان نیز کمتر است. سفیر ایران گفت: در حال حاضر حجم تجارت بین تهران و اسلام‌آباد تقریبا 80‌میلیون دلار است که بسیار ناچیز است. وی افزود: خواستار گسترش روابط با پاکستان در تمام زمینه‌ها از‌جمله کشاورزی، همکاری رسانه‌یی، بازرگانی و سایر موارد هستیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر