اخبار

۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۳۸۲

بیمه‌ها 400میلیارد تومان خسارت پرداخت کردند

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: شرکت‌های بیمه‌یی کشور سالانه به‌طور متوسط 4000میلیارد ریال خسارت و کمک بلاعوض به مردم پرداخت می‌کنند.

محمدفرید لطیفی در نشست هماهنگی افزایش ضریب نفوذ بیمه منازل مسکونی در برابر مخاطرات طبیعی افزود: فرهنگ پوشش بیمه نیازمند تقویت است و باید تمام تلاش‌ها به این سمت برود که خدمات شرکت‌های بیمه‌یی جبرانگر خسارت شود.

وی گفت: با اجرای طرح بیمه اماکن مسکونی، منابع دولتی که اکنون صرف جبران خسارت ناشی از حوادث طبیعی می‌شود حذف و هزینه‌های ناشی از خسارات توسط بیمه جبران خواهد شد.

به گزارش ایرنا، لطیفی گفت: رویکرد سازمان مدیریت بحران کشور تقویت حوزه پیشگیری است و بیمه شده در مقابل پرداخت حق بیمه می‌تواند از آسایش و آرامش روحی بهره‌مند شود.

وی درباره ترغیب مردم به استفاده از خدمات بیمه‌یی اظهار کرد: بیمه اجباری و اختیاری در برخی کشورها رواج دارد و برای تشویق مردم از ابزارهای بازدارنده نظیر حق انجام معاملات ملکی در صورت بیمه شدن املاک استفاده می‌کنند.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تشکیل سازمان بحران در قانون در حال نهایی شدن است و در آن ‌بندی اضافه شده که ظرف 5سال هیچ‌گونه پرداخت خسارت از منابع مالی دولت وجود ندارد. لطیفی اظهار کرد: بر اساس ماده قانونی که در برنامه‌های توسعه‌یی سوم، چهارم و پنجم کشور تکرار شده است، ضریب نفوذ بیمه باید تا 50 درصد افزایش یابد که شامل بخش کشاورزی و محصولات هم می‌شود.


تداوم رشد قیمت دلار و سکه

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با هزار و ۸۰۰تومان افزایش به یک‌میلیون و ۱۱۶هزار و ۲۰۰تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۶هزار تومان افزایش یک‌میلیون و ۱۰۶هزار تومان فروخته می‌شود.

نیم سکه بدون تغییر ۵۶۰هزار تومان، ربع سکه با هزارتومان کاهش ۲۹۶هزار تومان و هر سکه گرمی نیز ۱۸۷هزار تومان است. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۷۵۰تومان افزایش به ۱۱۲هزار و ۷۵۷تومان رسید.

دلار در بازار آزاد با یک تومان افزایش ۳۶۲۷تومان، یورو با ۱۴تومان افزایش ۳۹۹۵تومان و هر پوند انگلیس نیز با ۱۹تومان افزایش به ۴۴۵۸تومان رسید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر