اخبار

۱۳۹۵/۰۷/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۴۹۲

بهره‌برداری از طرح «سیمین‌تاک» با تسهیلات بانک صنعت

طرح توسعه‌یی شرکت سیمین تاک با استفاده از تسهیلات بانک صنعت و معدن در شهرک صنعتی البرز واقع در بویین‌زهرا به مرحله بهره‌برداری رسید. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن این طرح که از ٨٠میلیارد ریال تسهیلات بانک صنعت و معدن استفاده کرده انواع الکل تولید می‌کند و برای ٣٥نفر شغل ایجاد کرده است. گفتنی است ده‌ها طرح کوچک و متوسط صنعتی در سال جاری و با استفاده از تسهیلات بانک صنعت و معدن به بهره‌برداری رسیده و موجب ایجاد اشتغال و بسط توسعه اقتصادی در مناطق مختلف و به‌ویژه مناطق کمتر توسعه‌یافته کشورمان شده است.


دریافت‌ گواهینامه علائم ‌تجاری توسط بانک‌پاسارگاد

بانک پاسارگاد در موفقیتی دیگر گواهینامه ایزو 2010 در زمینه ارزیابی ارزش علائم و شهرت ‌تجاری را دریافت کرد. به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد خسرو رفیعی، مشاور مدیرعامل و مدیر روابط‌عمومی این بانک ضمن اعلام این خبر گفت: امروزه «علائم و شهرت ‌تجاری» سهم عمده‌یی از دارایی بنگاه‌های اقتصادی بزرگ به‌ شمار می‌رود و کنترل آن در زمره فعالیت‌های استراتژیک سازمانی است. وی با بیان این مطلب که اندازه‌گیری ارزش مالی یک «علامت ‌تجاری» به عنوان یک دارایی نامشهود بسیار دشوار است، ادامه داد: بر این اساس ارزش علائم و شهرت ‌تجاری عاملی مهم و تعیین‌کننده در ارزش سهام شرکت‌هاست و در واقع ارزش‌افزوده‌یی است که یک محصول توسط نام خود خلق می‌کند.


موجودی صندوق توسعه ملی ۶۸ میلیارد دلار

رییس هیات‌عامل صندوق توسعه ملی، موجودی این صندوق را ۶۸میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: با نصف شدن درآمد نفتی، حجم ارز واریزی به صندوق توسعه ملی هم نصف شده است. احمد دوست‌حسینی در گفت‌وگو مهر درباره موجودی ارزی صندوق توسعه ملی، گفت: هم‌اکنون موجودی منابع ارزی صندوق توسعه ملی حدود ۶۸میلیارد دلار است. رییس هیات‌عامل صندوق توسعه ملی با اعلام اینکه از زمان پذیرش مسوولیت من در صندوق توسعه ملی تاکنون حجم ذخایر ارزی آن هم تغییری نکرده است، تصریح کرد: بطور متوسط سالانه ۲۰‌درصد از درآمدهای حاصل از فروش نفت خام به صندوق توسعه ملی واریز می‌شود. این مقام مسوول همچنین در پاسخ به پرسش مهر مبنی بر تاثیر سقوط آزاد قیمت فروش نفت خام بر روند ارز واریزی به صندوق توسعه ملی هم توضیح داد: با نصف شدن درآمدهای نفتی قطعا سهم ۲۰درصدی واریز سهم ارزی به صندوق توسعه ملی هم نصف شده است. به گزارش مهر، بر اساس آخرین گزارشی که درباره عملکرد صندوق توسعه ملی در سال ۱۳۹۳ منتشر شده بود، حجم منابع این صندوق حدود ۶۸میلیارد دلار اعلام شده بود.


کاهش دلار و افزایش سکه

گروه بانک و بیمه روز یک‌شنبه 11مهر 95، نرخ رسمی ارزها بدون تغییر نسبت به روز گذشته منتشر شد و نرخ رسمی دلار 3145.9تومان، پوند 4080.9تومان و یورو 3536.2تومان قیمت‌گذاری شد.

در بازار آزاد تهران سکه طرح جدید با‌هزار تومان افزایش یک میلیون و 116هزار تومان، طرح قدیم بدون تغییر یک میلیون و 114‌هزار تومان و نیم سکه با‌هزار تومان رشد 567‌هزار تومان معامله شد. ربع سکه هم با‌هزار تومان رشد 295‌هزار تومان، سکه گرمی همانند روز گذشته 187‌هزار تومان و هر گرم طلای 18عیار با 92تومان افزایش 113‌هزار و 379تومان فروخته شد. با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی در روز یک‌شنبه قیمت اونس بدون تغییر 1316دلار و 90سنت درج شد. در بازار ارز، دلار با 3تومان کاهش 3578تومان، یورو با یک تومان افزایش 4040تومان و درهم با یک تومان افت قیمت 980تومان به فروش رسید.


بررسی موضوعات همایش سالانه بانکداری الکترونیک

ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در روزهای سیزدهم و چهاردهم دی ماه سال جاری در مرکز همایش‌های برج میلاد و با حضور بانک‌ها، موسسات اعتباری و شرکت‌های مرتبط با حوزه بانکداری و پرداخت الکترونیک برگزار می‌شود. به گزارش روابط‌عمومی پژوهشکده پولی و بانکی، نخستین جلسه کمیته علمی ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با حضور علی دیواندری؛ رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره برخی بانک‌ها، معاون وزیر ارتباطات و نمایندگانی از برخی شرکت‌ها و اساتید دانشگاه برگزار شد. علی دیواندری با بیان اینکه تاکنون در قالب نشست شورای سیاست‌گذاری همایش، نظرات و دیدگاه‌ها ارائه شده است، گفت: قرار است، نظرات و دیدگاه‌های کارشناسی مختلفی در همایش امسال بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت ارائه شود. معاون پژوهشی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی به برگزاری جشنواره دکترنوربخش نیز اشاره کرد و افزود: انتخاب ایده‌های برتر بانکی و شرکت‌ها نیز انجام می‌شود. همچنین نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات نیز در این نشست با بیان اینکه فناوری اطلاعات در ابعاد افقی و عمودی نظام بانکی را دستخوش تحول کرده است، گفت: در بعد عمودی لایه‌های بانکی از فناوری اطلاعات متاثر و چابک‌سازی صورت می‌گیرد. معاون وزیر ارتباطات اظهارداشت: در بعد افقی نیز محصولات جدیدی وارد بازار شده و ابزارهای جدید پولی بازار اقتصادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از این طریق برای بانک‌ها ارزش افزوده ایجاد شده است. جهانگرد با تاکید بر اینکه نظام بانکی در حال نوسازی است، افزود: حوزه تکنولوژی فشار زیادی به نظام بانکی وارد می‌کند و بانک‌ها در این زمینه عقب هستند. بنابراین لازم است با رویکردهای جدید وارد بانکداری شویم و من رویکرد بازآفرینی بانکداری هوشمند در عصر ارتباطات را پیشنهاد می‌کنم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر