اخبار

۱۳۹۵/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۱۵۳

حضور تابش و حضرتی

در جلسه شورای پول و اعتبار

تایید صورت‌های مالی بانک مرکزی و افزایش سقف فردی تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی تا مبلغ ۲۰۰‌میلیون ریال و با اخذ وثیقه سفته زنجیره‌یی از مصوبات جدید شورای پول و اعتبار است. یکهزار و دویست و بیست و یکمین جلسه شورای پول و اعتبار پنجم مرداد با حضور اعضای شورا در محل ساختمان بانک مرکزی و به ریاست ولی‌‌الله سیف تشکیل شد. این جلسه با حضور محمدرضا تابش و الیاس حضرتی نمایندگان منتخب کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در شورای پول و اعتبار و ادای سوگند توسط ایشان براساس قانون پولی و بانکی کشور شروع و وارد دستور شد. صورت‌های مالی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سال منتهی به پایان اسفندماه ۱۳۹۴ نخستین دستور این جلسه شورا بود که در ابتدای جلسه ارائه و پس از بحث و بررسی برای طرح در مجمع عمومی بانک مرکزی مورد تایید شورا قرار گرفت. شورای پول و اعتبار همچنین از مساعی انجام شده توسط رییس‌کل، اعضای هیات‌ عامل، مدیران و کارکنان بانک مرکزی در سال گذشته نیز تقدیر کرد. در ادامه جلسه، گزارش بانک مرکزی درباره افزایش سقف فردی تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی، مطرح و به بحث و بررسی گذاشته شد. شورای پول و اعتبار پس از استماع گزارش بانک مرکزی، با افزایش سقف فردی تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی تا مبلغ 200‌میلیون (200.000.000) ریال و با اخذ وثیقه سفته زنجیره‌یی موافقت کرد.


پرداخت ٩ میلیون قبض

از طریق بانک صادرات

طی سه ماه اول امسال افزون بر ٩ میلیون و ٥٠٠ هزار قبض خدمات عمومی از طریق ابزارهای پرداخت بانک صادرات ایران، در وجه سازمان‌ها و مجموعه‌های خدمات عمومی واریز شد. به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، در راستای افزایش سطح دسترسی هموطنان به خدمات نوین و کاهش تردد و هزینه‌ها، امکان پرداخت قبوض از طریق انواع ابزارهای پرداخت فراهم شده است و در همین راستا پرداخت قبوض خدمات شهری نسبت به مدت مشابه در بهار ٩٤ از رشد ١٨درصدی برخوردار شده است. بانک صادرات ایران با هدف تسریع در تحقق دولت الکترونیک و کاهش مراجعات مردم به بانک‌ها، با تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه بانکداری الکترونیک و مجازی اقدامات همه‌جانبه‌یی را به مرحله اجرا درآورده است و با توجه به برخورداری از شبکه گسترده و دارا بودن خودپرداز، دستگاه‌های کارتخوان، سامانه اینترنت بانک، تلفن‌بانک و سایر ابزارهای الکترونیکی انجام خدمات بانکی در زمره بانک‌های پیشتاز کشور محسوب می‌شود. شایان ذکر است این بانک با هدف افزایش رضایتمندی مشتریان از این نوع خدمات، آمادگی دارد تا وجوه قبوض خدمات شهری (آب، برق، گاز و...) را از طریق درگاه اینترنتی با استفاده از کلیه کارت‌های بانکی عضو شتاب دریافت کند. بر این اساس هموطنان گرامی در سراسر کشور ضمن مراجعه به وب‌سایت اینترنتی این بانک به نشانی www.bsi.ir و با استفاده از مشخصات کارت بانکی (شماره کارت، رمز دوم، تاریخ انقضا و کد cvv٢) می‌توانند، قبض خود را در کلیه ساعت شبانه‌روز پرداخت کنند. گفتنی است توسعه کمی و کیفی خدمات بانکداری نوین در زمره سیاست و رویکردهای جدید این بانک است، انتظار می‌رود با اجرای سیاست‌های جدید در آیند شاهد نقش‌آفرینی بیشتر این بانک در تحقق اهداف بانکداری الکترونیکی در کشور باشیم.


ارائه کارت هدیه ارزی

از طریق بانک رفاه

خدمات کارت هدیه ارزی با قابلیت استفاده در پایانه‌های فروشگاهی و درگاه‌های اینترنتی پذیرندگان خارج از کشور و از طریق شعب منتخب بانک رفاه امکان‌پذیر شد. به گزارش روابط‌عمومی بانک رفاه کارگران، با هدف ارائه خدمات روزآمد به مشتریان و برای حضور به‌موقع در حوزه‌های نوین سیستم بانکداری کشور پس از تحریم‌های بین‌المللی، کارت‌های هدیه ارزی در شعب منتخب بانک ارائه شد. بر این اساس، کارت مذکور بدون نام بوده و حداکثر تا سقف کلی 1000دلار قابل شارژ و برداشت روزانه است. موجودی این کارت غیرقابل انتقال بوده و قابلیت شارژ مجدد را ندارد. از مزایای مهم کارت هدیه ارزی می‌توان به تهیه بلیت هواپیما از ایرلاین‌های خارجی، بلیت قطار و رزرو هتل‌های خارج از کشور بدون واسطه، خرید از تمام فروشگاه‌های آنلاین بین‌المللی و کنفرانس‌های خارجی به صورت آنلاین، پرداخت هزینه بابت تعیین وقت سفارت و ثبت مقالات در مجلات خارجی، امکان کنترل خریدها و تراکنش‌های انجام شده از طریق اینترنت و account شخصی، برخورداری از امکان خرید روزانه تا سقف 1000دلار متناسب با شارژ اولیه انجام شده، عدم نیاز به سپرده‌گذاری در حساب ارزی و امکان شارژ کارت از محل حساب‌های ریالی اشاره کرد.


تقدیر از روابط‌عمومی

بانک صنعت و معدن

در دومین جلسه هماهنگی نظام بانکی کشور که در محل بانک اقتصاد نوین و با حضور کریمی، مدیرکل روابط‌عمومی بانک مرکزی، معتمدی مدیرعامل بانک اقتصاد نوین و مدیران روابط‌عمومی‌های بانک‌های دولتی و خصوصی برگزار شد، روابط‌عمومی بانک صنعت و معدن مورد تقدیر قرار گرفت. در این جلسه کریمی مدیر روابط‌عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ضمن قدردانی از تسهیلات اعطایی بانک صنعت و معدن به استان‌ها عملکرد شایسته روابط‌عمومی این بانک در انعکاس خبری این خدمات مهم را شایسته تقدیر توصیف کرد. وی گفت: بانک‌های کشورمان علاوه بر ایفای نقش موثر در عرصه اقتصادی فعالیت‌های گسترده‌یی در ایفای نقش مسوولیت‌های اجتماعی داشته‌اند. کریمی تصریح کرد: روابط‌عمومی‌ها باید از داشتن نقش تشریفاتی در سازمان به عملکردی فعال تغییر جایگاه دهند تا بتوانند ماموریت خود را به شکل شایسته‌یی به انجام برسانند.

در این جلسه معتمدی نیز ضمن تاکید بر اینکه موفقیت یک سیستم بانکی به پتانسیل روابط‌عمومی آن بستگی دارد، افزود: تجربه نشان می‌دهد که سازمان‌هایی با روابط‌عمومی ضعیف همواره شکست خورده‌اند.

مدیرعامل بانک اقتصاد نوین تصریح کرد: نشان دادن عملکرد بانک‌ها بهترین شیوه دفاع از آنهاست و این وظیفه‌یی است که برعهده روابط‌عمومی‌ها قرار دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر