اخبار

۱۳۹۵/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۸۱۰

برگزاری مجمع بیمه پارسیان

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بیمه پارسیان صبح روز یک‌شنبه 30خرداد ماه با حضور حدود 80 درصد سهامداران برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه پارسیان، این شرکت به عنوان یک شرکت بزرگ بیمه بورسی امسال نیز مجمع عمومی عادی سالانه خود را برگزار و مفاد دستور جلسه ذکر شده در آگهی دعوت به مجمع که در جراید به چاپ رسیده بود را به تصویب سهامداران رساند.

در این مراسم پس از قرائت آیاتی چند از کلام ا... مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران ابتدا نسبت به انتخاب رییس مجمع، نظار و منشی جلسه اقدام شد و پس از استقرار هیات رییسه مجمع و نمایندگان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار در قسمت هیات رییسه، گزارش فعالیت‌های شرکت در سال 94 توسط آقای اویار حسین، عضو هیات‌مدیره و مدیرعامل ارائه شد.

از نکات قابل توجه در این گزارش کسب پرتفوی بیش از 14هزار میلیارد ریال در سال 94 همچنین ترکیب مناسب پرتفوی و ضریب خسارت کمتر نسبت به متوسط صنعت بیمه بود. ترکیب دارایی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های سودآور نیز ازجمله فعالیت‌های درخور توجه سال 94 بیمه پارسیان بود که به تفصیل شرح داده شد.


افزایش وام اعزام دانشجویان به عتبات عالیات در بانک ملت

بانک ملت سقف تسهیلات قرض‌الحسنه اعطایی به دانشجویان برای اعزام به سفر معنوی عتبات عالیات را ۵۰ درصد افزایش داد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک ملت، به مناسبت ماه مبارک رمضان و با هدف ترغیب هرچه بیشتر دانشجویان برای اعزام به سفر معنوی عتبات عالیات، سقف تسهیلات اعطایی بانک ملت به دانشجویان برای سفر هوایی به عراق، از ۱۰میلیون ریال به ۱۵ میلیون ریال افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، این تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد ۴ درصد و در قبال اخذ یک ضامن به دانشجویان تعلق می‌گیرد. بر این اساس، دانشجویان علاقه‌مند به اعزام به این سفر مقدس، می‌توانند با در دست داشتن معرفینامه ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، به هریک از شعب بانک ملت در سراسر کشور مراجعه و نسبت به دریافت وام ۱۵میلیون ریالی اعزام به عتبات عالیات اقدام کنند.


برگزاری مجمع بانک مشترک ایران و ونزوئلا

جلسه مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام بانک مشترک ایران-ونزوئلا پس از اخذ مجوز از بانک مرکزی با حضور صاحبان سهام این بانک در روز شنبه ۲۹خرداد۱۳۹۵ در محل ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد.

در این جلسه پس از ارائه گزارش فعالیت‌های هیات‌مدیره بانک طی سال مالی1394 توسط داوود بنایی مدیرعامل همچنین استماع گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی، مربوط به دوره مالی یادشده که بر مبنای استاندارد جهانی گزارشگری مالی (IFRS) تهیه شده بود، به تصویب اعضای مجمع عمومی رسید.

در این جلسه مدیرعامل بانک مشترک ایران-ونزوئلا، ضمن اشاره به فهرست اهم اقدامات انجام شده همچنین عناوین برنامه‌های عملیاتی در دست اجرای بانک برای سال جاری، دوره مالی1394 را سال حضور فعال بانک مشترک در عرصه بانکداری نوین دانست و اظهار امیدواری کرد که بانک با استعانت از خداوند متعال در دوره پسابرجام ضمن تکمیل چرخه فعالیت‌های بانکداری الکترونیک خود در سال95، نقش موثرتری در نظام بانکی کشور ایفا کند.


محسن پورکیانی مدیرعامل بیمه ایران شد

وزیر اقتصاد ضمن پذیرش استعفای حسینی، مدیرعامل بیمه ایران، به استناد مصوبه مجمع عمومی این شرکت بیمه‌یی، محسن پورکیانی را به عنوان مدیرعامل و رییس هیات‌مدیره جدید بیمه ایران منصوب کرد.

گفتنی است پورکیانی از نیروهای باسابقه بیمه ایران بوده و پیش از این ضمن عضویت در هیات‌مدیره این بیمه، مسوولیت‌هایی چون مدیرعاملی بیمه ایران معین و ریاست هیات‌مدیره کارگزاری بورس بیمه ایران را به عهده داشته است.


بانک پاسارگاد، به عنوان بانک برتر اسلامی ایران انتخاب شد

بر اساس آخرین اعلام نشریه معتبر بنکر، بانک‌ پاسارگاد به عنوان بانک برتر اسلامی ایران در سال 2016 معرفی شد.

به گزارش روابط‌ عمومی بانک ‌پاسارگاد، این بانک در افتخاری دیگر و به سبب کارنامه درخشان و عملکرد بسیار خوب خود، موفق شد عنوان بانک برتر اسلامی ایران در سال 2016 را بر اساس اعلام نشریه The Banker، از آن خود کند. گفتنی است پیش از این نیز، بر اساس اعلام نشریه بنکر، بانک‌ پاسارگاد موفق شد جایگاه بانک سال جمهوری‌اسلامی ایران در سال 2015 را برای پنجمین سال از آن خود کند.

همچنین این بانک توانست در رتبه‌بندی برندهای برتر بانکی که توسط نشریه معتبر بنکر انجام شد، به عنوان تنها بانک ایرانی، در بین 500برند بانکی برتر جهان قرار گیرد.

این بانک در افتخاری دیگر، توانست برای دومین سال متوالی، جایزه برترین بانک ایرانی را بر اساس ارزیابی موسسه معتبر یورومانی کسب کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر