اخبار

۱۳۹۵/۰۳/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۴۲۸

رشد اعتبارات گشایش یافته توسط بانک صنعت و معدن

گشایش اعتبارات ارزی و ریالی توسط بانک صنعت و معدن در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال ٩٥ نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش مطلوبی برخوردار بوده است. به گزارش پایگاه اطلاع‏رسانی بانک صنعت و معدن، این بانک در دو ماه نخست سال جاری ١٢٤میلیون دلار اعتبار ارزی برای صنعت‏گران کشورمان گشایش کرده است که رقم یادشده در مقایسه با ٨٦میلیون دلار اعتبار ارزی گشایش یافته درمدت مشابه سال گذشته ٤٤درصد افزایش داشته است. در این مدت مبلغ ٨٥٧میلیارد ریال اعتبارات ریالی نیز توسط این بانک برای متقاضیان استفاده از تسهیلات گشایش یافته که نسبت به ٧٤٥میلیارد ریال اعتبارات ریالی گشایش یافته در فروردین و اردیبهشت سال ١٣٩٤ حدود ١٥درصد رشد داشته است. در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال بانک صنعت و معدن مبلغ ٧هزار و ٧٠٠میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های صنعتی کشور پرداخته است که این رقم در مقایسه با ٤هزار و ٤٠٠میلیارد ریال تسهیلات اعطایی در دو سال نخست سال ٩٤ حدود ١/٧برابر افزایش داشته است. بر اساس این گزارش با توجه به شرایط ایجادشده در دوران پساتحریم و با توجه به سیاست‌های دولت در حمایت از بخش‌های تولیدی، به‏ویژه صنایع کوچک و متوسط قطعا در سال ٩٥ افزایش چشمگیری را در شاخص‌های عملکرد این بانک شاهد خواهیم بود.


سیاست هر شعبه یک بانک برای تامین نیاز مشتریان

اسماعیل لـله گانی، مدیرعامل بانک صادرات ایران در نشست کمیته عالی بازاریابی بانک متبوع با اشاره به اهمیت و نقش مشتریان در عصر کنونی، تامین خواسته و نیازهای تمامی مشتریان با اجرای سیاست هر شعبه یک بانک را مورد تاکید قرار داد. به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، لـله‌گانی در جمع مدیران عالی این بانک گفت: جایگاه و نقش این بانک به عنوان نهادی مردمی و بزرگ‌ترین بانک بورسی کشور ایجاب می‌کند تا همواره در راستای حمایت از برنامه‌های توسعه‌یی پیشتاز باشد و این امر در سیاست هر شعبه یک بانک تبلور خواهد یافت.

مدیرعامل ضمن تشریح مقوله هر شعبه یک بانک اضافه کرد: در حیطه خدمات به مشتریان با اعمال این سیاست در پی آن هستیم تا ضمن توانمند‌سازی شعب و افزایش قابلیت و توانمندی تمامی شعب ظرفیت آنها را به میزانی ارتقا دهیم تا امکان ارائه تمامی خدمات بانکی به صورت مستقیم به مشتریان و هموطنان فراهم شود و از این رهگذر برای مشتری و بانک کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری در پی داشته باشد. وی تصریح کرد: نهادینه و اجرایی کردن سیاست هر شعبه یک بانک با توجه به آثار مثبت آن

از جمله فراهم کردن شرایط مساوی برای دسترسی همگانی به خدمات متنوع بانکداری نوین به اجرا گذاشته شده است.


تعداد کاربران سامانه بام بانک ملی از مرز 200هزار نفر گذشت

با گذشت حدود 5ماه از راه‌اندازی سامانه اینترنتی جدید بانک ملی ایران (بام)، تعداد کاربران این سامانه از مرز 200هزار نفر گذشت. به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، امنیت بالا، جامعیت، کاربری بسیار آسان و هوشمندی این سامانه از مهترین علل استقبال مشتریان از این سرویس جدید است. رضایت خاطر مشتریان بانک از این سامانه به حدی بوده که درمدت حدود 5ماه بیش از 200هزار کاربر جذب این سامانه شدند. در بهمن ماه سال گذشته پس از گذشت 8سال از راه‌اندازی سامانه بانکداری اینترنتی بانک ملی ایران (سبا)، بانک ملی ایران با هدف ارائه کامل‌ترین مجموعه خدمات بانکداری الکترونیک به مشتریان و استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های حوزه فناوری اطلاعات و یکپارچه کردن خدمات قابل ارائه به آنها، سامانه بانکداری اینترنتی «بام» را راه‌اندازی کرد.


هشدار بانک‌ها به یارانه بگیران

گروه بانک و بیمه| حدود دو هفته گذشته سایتی جعلی با تبلیغاتی در حجم انبوه و تکیه بر آرم و لوگوی بانک‌ها، اقدام به ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی و کسانی‌که به اشتباه از این سیستم حذف شده‌اند کرد و عده‌یی را به دام انداخت. با وجود اینکه برخی بانک‌ها سریعا نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و مردم را از هرگونه اقدامی در این سایت بر حذر داشتند، اما باز هم شیادان توانستند به بخشی از حساب‌های مردم دسترسی پیدا کرده و مال آنها را غارت کنند. رییس پلیس فتای تهران هفته گذشته این اقدام را از سوی برخی عوامل خارج از کشور عنوان کرد و گفت، آنها قصد انتقال پول‌های برداشت شده از حساب‌های مردم ایران را داشتند که با ورود پلیس فتا جلوی آنها گرفته شد. در همین حوالی بود که دامنه‌های متخلف و کلاهبردار در زمینه یارانه‌ها از دسترس خارج شد اما ظاهرا هم‌زمان با موعد واریز یارانه‌های این ماه، باز هم سایت‌های دیگری درصدد اخاذی از مردم هستند. برخی بانک‌ها به دارندگان کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب درباره سوءاستفاده‌های احتمالی سودجویان از کارت‌های بانکی با آرم و لوگوی این بانک هشدار دادند.


ایجاد 6هزار موسسه مالی بدون مجوز در فضای رانتی

جام ساز گفت: موسسات غیرمجاز غالبا از کفایت سرمایه بی‌بهره‌اند و این خود یک خطر عمده برای سپرده‌گذاران محسوب می‌شود و تاکنون چند موسسه مالی و اعتباری بدون مجوز ورشکسته شده و سپرده‌های مردم هم به باد رفته است. محمود جامساز در گفت‌وگو با ایلنا یکی از مهم‌ترین عوامل ناکارآمدی نظام بانکی کشور را عدم استقلال بانک مرکزی عنوان کرد و گفت: هیچگاه کشور ما شاهد یک بانک مرکزی قوی و مستقل از دولت نبوده است.

وی افزود: در اوایل انقلاب کلیه بانک‌های کشور اعم از بانک‌های تجاری و تخصصی در 8 بانک ادغام شدند اما از سال 1390 تعداد بانک‌ها به صورت قارچ‌گونه افزایش یافت که در این میان موسسات پولی و اعتباری متعددی نیز با سوءاستفاده از ضعف بانک مرکزی و فقدان قوانین و دستورالعمل‌های موثر برای ایجاد و تاسیس اینگونه موسسات، شکل گرفتند. جام‌ساز تصریح کرد: این بنگاه‌ها در قالب موسسات اعتباری تعاونی و با پسوندهای اسامی مذهبی و همچنین موسسات اعتباری قرض الحسنه شکل گرفتند بطوری که در حال حاضر از 7هزار موسسه مالی و اعتباری و بانک‌، حدود 6هزار موسسه فاقد مجوز تاسیس از بانک مرکزی فعالند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر