اخبار

۱۳۹۵/۰۳/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۱۲۱

اختلال موقت در پاسخگویی مرکز ارتباط ملت در روز شنبه

مرکز ارتباط ملت متعلق به بانک ملت، در روز شنبه به مدت حدود یک‌ساعت، قادر به پاسخگویی به مشتریان نخواهد بود. به گزارش روابط‌عمومی بانک ملت، به دلیل به‌روزرسانی سیستم‌های نرم‌افزاری مرکز ارتباط ملت، پاسخگویی این مرکز به تماس‌های مشتریان، در روز شنبه ۸ خردادماه سال جاری از ساعت ۱۴ تا ۱۵ دچار اختلال موقت خواهد شد. بر اساس این گزارش، پس از به‌روزرسانی سیستم‌ها، مرکز ارتباط ملت به شماره تماس ۱۵۵۶ در تهران و ۸۲۴۸۸-021 در شهرستان‌ها، آماده پاسخگویی به سوالات احتمالی مشتریان بانک ملت خواهد بود.


بانک پارسیان صاحب بزرگ‌ترین شبکه کارگزاری بین‌المللی

مدیر امور بین‌الملل پارسیان اعلام کرد: در حال حاضر بانک پارسیان بزرگ‌ترین شبکه روابط کارگزاری بین‌المللی در میان بانک‌های ایرانی را داراست و در زمینه گشایش اعتبارات اسنادی و حوالجات قریب به اتفاق کشورهای اروپایی را پوشش می‌دهد و برخی بانک‌های کشور در شرایط پساتحریم نیز از طریق بانک پارسیان فعالیت‌های بین‌المللی خود را انجام می‌دهند.

به گزارش روابط‌عمومی بانک پارسیان علایی مدیر امور بین‌الملل بانک پارسیان با اشاره به پیشگام بودن بانک پارسیان در ایجاد روابط کارگزاری با بانک‌های کشورهای مختلف جهان در اروپا و آسیا گفت: سوییفت بانک پارسیان قبل از برجام و از بدو تاسیس بانک فعال بوده و هیچ‌گاه با مشکل مواجه نشده است و مجموعه اقدامات و دستاوردهای بانک پارسیان در ایجاد روابط گسترده کارگزاری تنها مربوط به دوره پساتحریم نیست بلکه پیش از تحریم‌ها نیز ارتباطات گسترده‌یی با بانک‌های مختلف ایجاد کرده و امکان دسترسی و تعامل با بانک‌هایی که در دوران تحریم با بانک‌های ایران همکاری داشته‌اند را در دستور کار خود لحاظ کرده بود. در دوران پساتحریم نیز بانک پارسیان ضمن احیای روابط کارگزاری، ایجاد روابط کارگزاری جدید را مدنظر قرار داده و سعی کرده با وجود مسائل و مشکلات داخلی کشور در پاسخگویی به سوالات بانک‌های کارگزار پاسخ‌های مورد قبول را درباره مقررات شناخت مشتری (KYC) و مبارزه با پولشویی (AML)، تطبیق (Compliance) و مدیریت ریسک (Risk Management) در سطحی که مورد قبول واقع شود، ارائه کند.


تولید آمار اقتصادی با رعایت استاندارد‌های بین‌المللی

مدیرکل آمار اقتصادی بانک مرکزی در مراسم اختتامیه سی ‌و هشتمین هم‌اندیشی آمارهای اقتصادی بانک مرکزی به رعایت استانداردهای بین‌المللی در تولید آمارهای بانک مرکزی اشاره کرد و افزود: اکنون دهمین تجدیدنظر در طرح‌های آماری و تغییر سال پایه شاخص‌های قیمت در حال انجام است و اهل فن می‌دانند که این، کار بزرگی است. علیرضا مقتدایی با بیان فعالیت‌های انجام‌شده در هم‌اندیشی امسال گفت: دوایر ستادی، مطابق معمول، نکات تازه دستورالعمل‌ها و مطالب مربوط به تغییرات سال پایه را با همکاران آمارگیر در میان گذاشتند اما کاری که از امسال آغاز شد، استفاده از رای و نظر پیشکسوتان بود. چنانکه در جلسات جداگانه‌یی با 36 پیشکسوت حوزه گردآوری اطلاعات توانستیم دیدگاه‌های ایشان را بشنویم و در واقع برای نخستین‌بار واقعا عنوان هم‌اندیشی را

به درستی معنا کردیم.

وی افزود: حوزه آماری بانک مرکزی در نظر دارد که این روند را در بخش ستادی نیز ادامه دهد و در جلساتی به طرح مسائل معاونان بخش آمارگیری با مدیران دوایر ستادی بپردازد.

از این طریق کوشش شده است تا درهای مدیریت دانش به حوزه آمارهای اقتصادی بانک مرکزی گشوده شود. مقتدایی با اظهار امیدواری نسبت به تداوم این هم‌اندیشی‌ها بیان کرد: آمار حق مردم است و ما هزینه می‌کنیم تا مردم از حقشان استفاده کنند. استفاده از این حق، بدون آگاهی کافی ممکن نیست، لذا باید هم برای شناساندن فعالیت‌های انجام شده و هم ارتقای سواد آماری افراد جامعه فعالیت کنیم و در این راه از همکاری با بخش دانشگاهی غافل نباشیم. مدیرکل آمار اقتصادی دعوت از دو استاد برجسته آمار کشور و ایراد سخنرانی در جمع کارشناسان حوزه آماری بانک مرکزی را نمونه‌یی از برقراری تعامل با بخش دانشگاهی برشمرد و اعلام کرد: بانک مرکزی درصدد است تعاملاتی از این دست را افزایش دهد.


آغاز بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد در بانک ملی

برای نخستین بار در کشور با هدف ایجاد انضباط مالی و شفاف‌سازی عملکرد‌ها، پروژه بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد به صورت آزمایشی در بانک ملی ایران آغاز شد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک ملی ایران، این پروژه قرار است برای نخستین بار در اداره امور شعب غرب تهران

به صورت پایلوت اجرا شود که ضمن ایجاد انضباط مالی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، زمینه‌ساز رشد و بهره‌وری بیشتر این بانک را فراهم خواهد کرد. در مراسم تبادل تفاهمنامه آغاز پروژه بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد که با حضور اعضای هیات‌مدیره، معاونان، مدیران امور، روسای ادارات، مسوولان شعب بانک ملی ایران در غرب تهران و همچنین مسوولان وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برگزار شد، محمدرضا حسین‌زاده سرپرست بانک ملی ایران گفت: بانک ملی ایران در تمام برنامه‌های تحول‌گرایانه کشور پیشرو بوده و خوشبختانه در بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد نیز که از جمله دغدغه‌های مهم دولت محسوب می‌شود پیشگام است.

وی با عنوان اینکه در بحث بودجه‌ریزی باید از سیستم سنتی به سوی سیستم‌های مدرن حرکت شود، ابراز داشت: برای تعامل و توسعه فعالیت‌ها با بانک‌های خارجی در فضای پساتحریم چاره‌یی جز انضباط مالی و شفاف‌سازی فعالیت‌ها وجود ندارد. حسین‌زاده گفت: باید به سمت مسیری حرکت شود که هر شعبه بانک ملی ایران همانند یک بانک، بودجه و اختیارات لازم را داشته باشد و در نهایت امکان سودآوری برای آن فراهم شود و قطعا بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد که اداره امور شعب غرب تهران در اجرای آن پیشقدم شده است، می‌تواند مسیر حرکتی جدیدی را برای بانکداری کشور فراهم کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر