تلاش نظام بانکی برای کاهش نرخ سود تسهیلات

۱۳۹۵/۰۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۹۶۳

مدیرعامل بانک صادرات گفت: شبکه بانکی کشور برای افزایش رقابت‌پذیری محصولات تولید داخل و کاهش قیمت تمام شده پول تلاش می‌کند نرخ سود تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی را کاهش دهد. به گزارش روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی، اسماعیل لـله‌گانی در آستانه برگزاری بیست و ششمین همایش سیاست‌های پولی و ارزی درباره وضعیت نرخ سود در شبکه بانکی کشور و تصمیم‌های احتمالی برای تغییر این نرخ در سال جاری، اظهار داشت: پیش‌نیاز تحقق هدف مذکور، کاهش نرخ سود سپرده‌هاست. وی گفت: در سال گذشته با همتی که توسط تمام بانک‌ها انجام شد و همچنین تلاش بانک مرکزی، کاهش نرخ سود سپرده‌ها به حداکثر 18درصد و کاهش نرخ سود تسهیلات مشارکتی به 22درصد و عقود مبادله‌یی به 21درصد رقم خورد.

وی افزود: کاهش نرخ سود می‌تواند کمک کند تا واحدهای تولیدی به قیمت کمتری منابع را دریافت کنند و محصولات تولیدی‌شان قابلیت رقابت داشته باشد. وی با تاکید براینکه باید به ارکان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توجه جدی شود، افزود: یکی از این ارکان تولیدات داخلی است که به‌طور حتم باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد. مدیرعامل بانک صادرات، مردمی کردن اقتصاد و اقتصاد دانش‌بنیان را از دیگر موضوعاتی برشمرد که به‌طور حتم باید در اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد و گفت: مدیریت و اصلاح الگوی مصرف و کاهش وابستگی به نفت، موضوع دیگری است که باید در اقتصاد مقاومتی به آن توجه جدی شود. لـله‌گانی با درخواست از عوامل و دستگاه‌های موثر در اقتصاد مقاومتی بر‌ای کمک به دولت، ادامه داد: نظام بانکی، بخش خصوصی، مردم و سایر قوا نیز می‌توانند در اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی داشته باشند.

مدیرعامل بانک صادرات با اشاره به اینکه قیمت تمام‌شده پول از طریق بانکداری الکترونیکی و بانکداری مجازی برای واحدهای تولیدی کاهش می‌یابد، گفت: ضرورت‌هایی ازجمله افزایش بهره‌وری تولید باید مورد توجه قرار گیرد. وی با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی باید روش‌های افزایش بهره‌وری تولید، کاهش قیمت تمام‌شده تولیدات و رقابت‌پذیر بودن این محصولات با محصولات خارجی را مورد توجه قرار دهند، افزود: کیفیت محصولات و خدمات پس از فروش نیز باید در واحدهای تولیدی مورد توجه قرار گیرد. به گفته لـله‌گانی، شبکه بانکی کشور از طریق کاهش قیمت تمام‌شده پول و کاهش نرخ تسهیلات پرداختی می‌تواند در جهت رقابتی شدن محصولات تولیدی کمک کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر