پرداخت منفی به سوییفت و سخنان سیف، بهانه‌گیری سیاسی است

۱۳۹۵/۰۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۹۱۳

گروه بانک و بیمه|

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی مسائل مربوط به سوییفت و سخنان اخیر رییس کل بانک مرکزی را برخورد جناحی و سیاسی دانست و گفت: برخی به گونه‌یی بهانه‌گیری و موضع‌ می‌گیرند تا شکست برنامه‌های دولت را به مردم القا کنند.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی در دیدار مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره و مدیران ارشد بانک صنعت و معدن، با اشاره به نقش ویژه بانک‌ها برای برگشت رونق اقتصادی به کشور و تقویت پایه‌های تولید، گفت: اگر چه متاسفانه جریانی نگاه سیاسی به مصالح نظام و منافع ملی مخصوصا در بخش رونق اقتصاد در این دولت دارند، اما دلسوزان واقعی نظام به‌ویژه نظام بانکی کشور باید همکاری کنند که تولید به روال عادی خود برگردد.

در آغاز این دیدار علی‌اشرف افخمی، مدیرعامل بانک صنعت و معدن با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این بانک به تشریح مشارکت‌های این بانک در کارهای زیربنایی و طرح‌های مهم پرداخت و گفت: ظرفیت تولید برق کشور 70هزار مگاوات است که بانک صنعت و معدن حدود 9درصد آن یعنی 6هزار مگاوات را تامین اعتبار کرده است. وی در خصوص مشارکت این بانک در طرح‌های پتروشیمی، فولاد و نیز تولید کاشی گفت: در 8طرح پتروشیمی 5هزار و 612 نفر، در 8 طرح مربوط به فولاد 5هزار و 751نفر، در 8 طرح مربوط به کاشی هزار و 158نفر و در 6 طرح مربوط به سیمان هزار و 390نفر مشغول به کار شدند. هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به وجود نیروهای انسانی تحصیلکرده، به ویژه در بخش جوانان گفت: اینها سرمایه‌های نظام‌ هستند که به جای هدر رفتن وقت آنها به دلیل بیکاری‌، باید از آنان در راه اعتلای کشور استفاده کرد. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام مسائل مربوط به سوییفت و سوءاستفاده از سخنان اخیر رییس کل بانک مرکزی، آن را نمونه‌یی از بی‌صفایی و برخورد جناحی و سیاسی بعضی‌ها نسبت به آینده‌ کشور دانست و گفت: به گونه‌یی بهانه‌گیری و موضع‌ می‌گیرند تا شکست برنامه‌های دولت را به مردم القا کنند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با برشمردن امتیازات و ویژگی‌های جغرافیایی، همچنین منابع و معادن ایران گفت: باید با اشاره به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شد، هر کس در هر سطحی با مجموعه‌ نظام همکاری کند، تا حرکت جامعه در مسیر اهداف انقلاب اسلامی ادامه یابد.

هاشمی‌رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خویش با بر شمردن ویژگی‌های برجام برای اقتصاد ایران، همچنین نگاه غربی‌ها به ویژه امریکا به این موضوع گفت: لابی‌ صهیونیست‌ها و بعضی از اعضای کنگره امریکا به خاطر اختلاف نظر سیاسی با دولت اوباما، همچنین انتخاباتی که در سال جاری دارند، درصدد به بن‌بست کشاندن توافقات ژنو و بندهای برجام هستند و بعید نیست کارشکنی‌های بیشتری نیز داشته باشند. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تعامل با دنیا را از ضرورت‌های پیشرفت در همه بخش‌ها به ویژه در بخش اقتصاد دانست و با اشاره به اهمیت بانک‌ها در این تعاملات گفت: تبادلات بانکی زمینه را برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی، همچنین رونق صادرات و واردات هموارتر می‌کند. وی با اشاره به سوابق بانک‌های توسعه‌یی در ایران، به‌ویژه بانک صنعت و معدن گفت: در شرایطی که اشتغال وضع مناسبی ندارد و تولید کشور به خاطر سوءمدیریت‌های سابق آسیب‌های جدی دیده، بانک‌های توسعه‌یی می‌توانند نقش مهمی برای کم کردن نرخ بیکاری در کشور داشته باشند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر