اخبار

۱۳۹۵/۰۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۵۲۲

کاهش 10 درصدی مطالبات معوق بانک صادرات

بانک صادرات ایران سال گذشته با ثبت عملکرد مطلوب در بخش‌های مختلف توانست در حوزه وصول مطالبات در سرفصل‌های مختلف بیش از ١٠درصد کاهش در میزان مطالبات نسبت به ابتدای سال قبل را به ثبت برساند. به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران با اجرای برنامه‌های طرح‌ریزی شده، ارتقای کمی و کیفی سطح خدمات و تلاش و کوشش کارکنان منابع این بانک در سال گذشته ٣٠درصد افزایش داشته و همچنین شاهد رشد ٣٢درصدی منابع جاری بانک نیز به عنوان دستاوردی دیگر بودیم که این مهم با وجود کاهش چشمگیر منابع اکثر بانک‌ها در شبکه بانکی کشور به دست آمده است. در ادامه گزارش آمده است: افزایش سهم بازار بانک در شاخص‌های مختلف، تحقق EPS بانک براساس بودجه مصوب و کاهش هزینه‌ها ازجمله هزینه سود پرداختی در پایان سال ٩٤ که نسبت به ابتدای همین سال با پیگیری‌های انجام شده و جدیت شبکه بالاتر از نرخ مصوب بانک مرکزی نبوده و مثبت بودن حساب بانک نزد بانک مرکزی در همه روزها از دیگر دستاوردهای مهم سال ٩٤ بوده است.

شایان ذکر است، بانک صادرات ایران در سال گذشته با اتخاذ تدابیر و حرکت براساس برنامه توانست عملکرد مطلوبی را رقم بزند که با بستر‌سازی‌های کمی و کیفی و ایجاد زیرساخت‌هایی که در سال ٩٤ ایجاد شده در سال پیش رو کسب نتایج مطلوب‌تر و موفقیت‌های بیشتر دور از انتظار نیست. بر این اساس در سال ١٣٩٥ کلیه برنامه‌ها و سیاست‌های بانک براساس شاخص‌های اقتصاد مقاومتی تدوین شده و با جدیت بیشتر با تمرکز بر نقاط و اهداف کلیدی بانک به اجرا گذاشته خواهند شد.


دیدار مدیرعامل بانک صنعت با هیات آلمانی

علی اشرف افخمی رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن در دیدار با هیات آلمانی بافین (Bafin) ضمن تشریح آخرین وضعیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشورمان بر لزوم درک شرایط فعلی توسط بانک‌های آلمانی تاکید کرد و از هیات آلمانی درخواست کرد توصیه‌های لازم را به بانک‌ها و موسسات مالی جهت تسریع و تسهیل شرایط برقراری روابط مجدد با طرف‌های ایرانی ارائه کنند.

افخمی تاکید کرد: با توجه به شرایط جدید پس از اجرایی شدن برجام، بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک توسعه‌یی که نقش بسیار مهمی در تامین مالی پروژه‌های فولادی، پتروشیمی، نیروگاه و صنایع زیرساخت دارد؛ در تلاش است تا با بهره‌گیری از منابع خارجی در چارچوب معاملات مثبت بین‌المللی بر روند توسعه کشورمان شتاب بخشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، در این نشست عباس معمارنژاد، عضو هیات‌مدیره بانک نیز ضمن تشریح فضای حاکم بر اقتصاد ایران، تنگناها و چالش‌های فعلی را برشمرد و درخصوص آخرین تصمیمات اتخاذ شده در هیات نظارت بانک تجارتی ایران و اروپا توضیحاتی را ارائه کرد.


تلاش برای افزایش سهم مدیریت شهری از منابع بانکی

مدیرعامل بانک شهر با تشریح اقدامات این بانک در حوزه بانکداری الکترونیک و حمایت از پروژه‌های عمرانی کلان‌شهرها گفت: برای افزایش سهم مدیریت شهری از منابع بانکی تلاش می‌کنیم. به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، دکتر حسین محمد پورزرندی با اشاره به اینکه در گذشته تنها یک درصد منابع بانکی برای مدیریت شهری اختصاص داشت، اظهار کرد: امروز سهم مدیریت شهری از منابع بانکی به بیش از 8درصد رسیده است و در تلاش هستیم این سهام را در رقابت بانکی بیش از اینها افزایش دهیم. وی با اشاره به تاریخچه بانک شهر افزود: شهرداری تهران برای تامین نقدینگی و سرمایه مورد نیاز برای پوشش هزینه‌های خود از یک سو و استفاده نظام برنامه‌ریزی مدیریت شهری از ظرفیت سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی و حقوقی برای تحقق و انجام وظایف مدیریت شهری از سوی دیگر، در بهمن ماه سال 1387 اقدام به تاسیس موسسه مالی و اعتباری شهر با سرمایه 1500میلیارد ریال به صورت شرکت سهامی عام کرد که به دنبال آن، سرمایه این بانک به 15.580میلیارد ریال افزایش یافت. پورزرندی با اشاره به اینکه بانک شهر طی دو سال گذشته اقدامات چشمگیری در راستای ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی انجام داده است، افزود: بانک شهر متعلق به تمام شهرهای کشور است، به همین دلیل ما در سیستم رقابتی با 35 بانک هستیم و این حساسیت کار ما و نیاز به پشتیبانی مدیریت شهری را برای حمایت از این بانک در سطح جامعه دوچندان می‌کند. وی همچنین در خصوص چگونگی وضعیت بانک شهر در بازار رقابتی اظهار کرد: در بین 32 بانک کشور، جایگاه بسیار خوب و مناسبی داریم و سهم بازار ما در میان بانک‌های خصوصی کشور نیز معادل 10درصد است.


تسهیلات بانک سینا برای کارگزاری‌های فعال در بورس

در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت بازار سرمایه و تقویت همکاری‌ها، امکان اعطای تسهیلات به کارگزاران فعال در بازار بورس اوراق بهادار از سوی بانک سینا فراهم شده است.

به گزارش روابط عمومی بانک سینا، این تسهیلات در راستای سیاست‌های بانک سینا مبنی بر تامین بخشی از نیاز مالی فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی به متقاضیان اعطا می‌شود. با توجه به تعیین دو شعبه مرکزی و گاندی بانک سینا جهت اجرای این طرح و اعطای تسهیلات، متقاضیان می‌توانند از طریق مراجعه به این شعب از نحوه دریافت تسهیلات اطلاع پیدا کنند. گفتنی است، بانک سینا در حال حاضر تسهیلات متنوعی در راستای حمایت از فعالیت‌های بازرگانی، تولیدی، خدماتی، همچنین در زمینه احداث و تکمیل ساختمان، خرید محل کسب و کار و پزشکان متخصص اعطا می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر