استراتژی ایجاد کنسرسیوم‌های بزرگ در صنعت بیمه

۱۳۹۴/۱۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۰۵۲

گروه بانک و بیمه| احسان شمشیری|

ریاست شورای عمومی سندیکای بیمه‌گران گفت: در هفته پایانی سال برای پرداخت خسارت زیان‌دیدگان، منابع آزادسازی و پرداخت خواهد شد و بر این اساس زندانیان پرونده بیمه توسعه در شب عید آزاد می‌شوند.

به گزارش «تعادل» دکتر سیدعباس حسینی رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بیمه ایران در نشست خبری وزارت اقتصاد و در پاسخ به سوال خبرنگار تعادل مبنی بر اینکه طبق برنامه دولت قرار شد که سهم بیمه ایران از بازار بیمه کاهش پیدا کند اما نمایندگان بیمه ایران نسبت به کاهش سهم بازار معترض هستند در این رابطه چه برنامه‌یی دارید تا ضمن جبران کاهش سهم بازار بتوانیم هزینه‌ها و فشارها را کاهش دهید و نسبت کفایت سرمایه و توانگری مالی شرکت افزایش پیدا کند، گفت: حق انتخاب بیمه‌گذار و بیمه‌گر به مردم داده شده و حق طبیعی مردم است که با انتخاب بیمه‌گران خوب که احساس می‌کنند ظرفیت بالایی دارند و در زمان نیاز و حادثه در کنار آنها قرار می‌گیرند اقدام به خرید بیمه نامه کنند.

وی اضافه کرد: کاهش سهم بازار بیمه ایران به دلیل فلسفه خصوصی‌سازی است و این شرکت با سابقه 80ساله به عنوان پدر صنعت بیمه محسوب می‌شود که با توجه به شبکه گسترده نمایندگان و کارگزاران فروش، مسوولیت‌های قانونی خود را انجام می‌دهد. بیمه ایران به دنبال آن است که فضای کسب و کار را برای فعالان اقتصادی و سایر شرکت‌های بیمه خصوصی فراهم کند و به جای رقابت با شرکت‌های بیمه خصوصی به دنبال ایجاد کنسرسیوم‌های متعدد فعالیت و همکاری‌های بیمه‌یی است تا قدرت صنعت بیمه را افزایش دهد. این موضوع با استقبال تمامی شرکت‌های بیمه خصوصی مواجه شده و شرکت‌ها اصرار دارند تا بیمه ایران مسوولیت کنسرسیوم‌های بزرگ را برعهده بگیرد.

وی اضافه کرد: بیمه ایران خود را مسوول می‌داند تا با راهبری مناسب بازار، بیمه‌های خصوصی هم بتوانند فعالیت اقتصادی و پررنگ داشته باشند. بیمه ایران به جای رقابت کاذب به دنبال اتحادیه‌های استراتژیک، توسعه صنعت و فرهنگ بیمه، همچنین بزرگ کردن صنعت بیمه در کنار سایر فعالان و فعالیت‌های اقتصادی در کشور و منطقه است. ریس شورای عمومی سندیکای بیمه‌گران گفت: بیمه ایران به دنبال آن است تا با سایر فعالان صنعت بیمه و تشکیل کنسرسیوم‌هایی اقدام به پذیرش بیمه‌های اتکایی خارج از کشور کند. وی افزود: در حوزه توانگری مالی به هیچ‌وجه دغدغه نداریم و فراتر از آنچه فکرش را بکنیم قدرت توانگری مالی داریم و با قدرت به کار خود ادامه می‌دهیم.

زیان انباشته 1500میلیارد تومانی

وی با بیان اینکه زیان انباشته 1500میلیارد تومانی بیمه ایران ناشی از شفاف‌سازی بود، گفت: شرکت بیمه ایران از پایبند‌ترین شرکت‌های بیمه به مقررات شورای عالی بیمه است و در این راستا زیانی که با آن مواجه شد ناشی از شفاف‌سازی بوده است. وی تاکید کرد: شناسایی این زیان ناشی از اصلاح صورت‌های مالی و برگرفته از ذخیره‌گیری مناسب بوده است و این روند کماکان ادامه دارد. حسینی تاکید کرد: جهت‌گیری بیمه ایران به سمت شفافیت صورت‌های مالی و ذخیره‌گیری مناسب است.


زندانیان پرونده بیمه توسعه، شب عید آزاد می‌شوند

حسینی با اعلام اینکه یکی، دو هفته پایانی سال برای پرداخت خسارت زیان‌دیدگان، منابع آزادسازی و پرداخت خواهد شد، خاطرنشان کرد: بر این اساس زندانیان پرونده بیمه توسعه شب عید آزاد می‌شوند. ریس شورای عمومی سندیکای بیمه‌گران، ضریب نفوذ بیمه در دنیا را 6.2 و در ایران 1.9 اعلام کرد و افزود: طی ۱۰ماهه ابتدای امسال بیمه ایران ۱۵میلیون فقره بیمه‌نامه صادر کرده و ۷۶۰۰میلیارد تومان مجموع درآمدهای این شرکت با رشد ۱۰درصدی بوده است. مدیرعامل بیمه ایران، متوسط سرانه مبلغ بیمه در استان تهران به عنوان بالاترین مبلغ سرانه را ۲۲۵هزار تومان و در سیستان و بلوچستان به عنوان کمترین میزان متوسط سرانه ۳۵هزار تومان ذکر و تصریح کرد: در ۱۰ماهه ابتدایی امسال ۴۸۰۰میلیارد تومان خسارت با رشد ۱۰درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته پرداخت شده است. حسینی گفت: بیمه ایران ۴۰درصد صنعت بیمه کشور را مدیریت می‌کند. وی در مورد آخرین وضعیت پرداخت خسارت‌ زیان‌دیدگان پرونده بیمه توسعه، گفت: از اواخر سال ۹۳ مقرر شد بیمه ایران اموال و دارایی‌های بیمه توسعه را برای پرداخت خسارت‌ها در اختیار بگیرد و این پرونده را مدیریت و زیان‌ها را پرداخت کند. این پرونده عملا به سال ۹۴ کشیده شد و بر این اساس بیمه مرکزی حدود ۲۰۰میلیارد تومان در اختیار بیمه ایران برای پرداخت خسارت‌ها قرار داد. مدیرعامل بیمه ایران، یکی از پرونده‌های سخت که می‌توانست برای صنعت بیمه کشور بحران‌زده و چالش‌برانگیز باشد را پرونده بیمه توسعه دانست و گفت: بر این اساس املاک بیمه توسعه شناسایی و حدود ۱۶۰میلیارد تومان از املاک این شرکت به بیمه ایران منتقل شد تا خسارت‌ها پرداخت شود و درنهایت حدود ۳۸۰میلیارد تومان در این پرونده توسط بیمه مرکزی و بیمه ایران تامین مالی شد. حسینی با اعلام اینکه یکی، دو هفته پایانی سال برای پرداخت خسارت زیان‌دیدگان، منابع آزادسازی و پرداخت خواهد شد، خاطرنشان کرد: بر این اساس زندانیان پرونده بیمه توسعه شب عید آزاد می‌شوند.


رونمایی از سامانه سدا و اپلیکیشن موبایلی بیمه ایران

در حاشیه این نشست خبری، شرکت بیمه ایران از سیستم جامع الکترونیکی درمان (سدا) و اپلیکیشن موبایلی رونمایی کرد. بنابر این گزارش در سامانه (سدا) تمامی روابط و مکانیسم استفاده از بیمه، توسط بیمه‌شونده سیستماتیک شده و افراد با عضویت در این سامانه می‌توانند از تمامی خدمات بیمه و پذیرش بدون گذراندن مراحل وقت گیر اداری بهره‌مند شوند.

سیستم موبایل اپلیکشن هم خدماتی چون اطلاع‌رسانی عمومی، پرداخت اقساط، نرخ دهی و... به استفاده‌کنندگان ارائه می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر