اخبار

۱۳۹۴/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۹۲۶۳

بانک آینده گواهینامه

تعهد ‌به‌ تعالی گرفت

بانک آینده در «سیزدهمین دوره جایزه ملی تعالی سازمانی»، موفق به دریافت «گواهینامه تعهد به تعالی» شد. بانک آینده در همایش ملی تعالی سازمانی که روز چهارم اسفندماه 1394 با حضور مدیران دولتی و سازمان‌های مختلف برگزار شد، طی فرآیند سنجش و ارزیابی تعالی سازمانی، موفق به اخذ «گواهینامه تعهد به تعالی سازمانی» شد. جایزه تعالی سازمانی به‌طور سالانه توسط سازمان مدیریت صنعتی و مرکز تعالی سازمانی، بر اساس ارزیابی عملکرد و با توجه به میزان استقرار نظام‌های مدیریتی و نگاه سیستمی و جامع به تمام فعالیت‌هایی که یک بنگاه داشته، به مجموعه‌های برتر که شرایط لازم را احراز کرده باشند، اعطا می‌شود. بر همین اساس، بانک آینده با برنامه‌ریزی لازم در راستای اخذ گواهینامه تعهد به تعالی، گام برداشت و در نتیجه همدلی، همفکری و همکاری تمام کارکنان خود نهایتا موفق به اخذ این گواهینامه معتبر شد.


حق رای ایران در صندوق بین‌المللی پول افزایش یافت

سهمیه و حق رای جمهوری اسلامی ایران با تلاش مستمر بانک مرکزی در صندوق بین‌المللی پول افزایش یافت. به گزارش روابط‌عمومی بانک مرکزی، سهمیه ایران در صندوق‌ بین‌المللی پول با 138درصد افزایش از رقم قبلی 1.497/2میلیون SDR به رقم جدید 3.567/1میلیون SDR افزایش یافت و به تبع آن حق رای کشورمان در این صندوق نیز از 0.62درصد به 0.74درصد رسید. تنظیم مجدد سهمیه کشورها اصلی‌ترین بحث اصلاحات در این نهاد بین‌المللی به شمار می‌رود. بر همین مبنا چهاردهمین دور افزایش سرمایه صندوق بین‌المللی در سال 2010 میلادی به تصویب هیات مدیره اجرایی آن رسید و فرآیند تکمیل آن سرانجام با رای حداکثری کشورهای عضو در فوریه 2016 صورت گرفت. افزایش سهمیه‌ ایران نیز در این دوره انجام شده است. گفتنی است، در بین 188کشور عضو صندوق، تنها 39کشور از جمله ایران شاهد افزایش بیش از 10 درصدی حق رای بوده‌اند.


بانک پارسیان جایزه ملی تعالی آموزشی گرفت

در سومین دوره جایزه ملی تعالی آموزش و توسعه دانش در سال 1394، بانک پارسیان موفق به دریافت گواهینامه جایزه تعالی آموزش و توسعه منابع انسانی شد. به گزارش روابط‌عمومی بانک پارسیان، در مراسم تقدیر از سازمان‌های پیشرو در حوزه آموزش و توسعه منابع انسانی که در روز سه‌شنبه 4 اسفند ماه، با حضور مدیران دولتی و سازمان‌های مختلف شرکت‌کننده برگزار شد، بانک پارسیان در الگوی ملی تعالی سازمانی موفق به دریافت جایزه ارزشمند سه ستاره شد و این جایزه ارزشمند را عادل برجیسیان مدیر آموزش بانک به نمایندگی از بانک پارسیان دریافت کرد.


انعقاد تفاهمنامه میان بانک ملت و ستاد بازسازی عتبات

بانک ملت و ستاد بازسازی عتبات عالیات با هدف تقویت همکاری‌ها و تامین منابع لازم برای بازسازی اماکن متبرکه در عراق تفاهمنامه امضا کردند. به گزارش روابط‌عمومی بانک ملت، در چارچوب این تفاهمنامه که به امضای علی رستگار مدیرعامل بانک ملت و حسن پلارک رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات رسیده است، این بانک زمینه و بستر مناسب را برای مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی در جذب و تامین هزینه‌های طراحی، ساخت، مرمت و توسعه پروژه‌های عتبات مقدسه در کشور عراق برابر ضوابط و مقررات بانکی و بسته سیاستی بانک مرکزی، ایجاد خواهد کرد. ایجاد زمینه و بستر مناسب برای اخذ وجوه از عموم مردم از طریق شبکه گسترده بانک و واریز وجوه جمع‌آوری شده به صورت بر خط به حساب قرض‌الحسنه جاری به شماره ۲۹۰۰۹۱۱۰ بانک ملت شعبه مستقل مرکزی به نام ستاد بازسازی عتبات عالیات همچنین قبول وجوه نقد اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق مراجعه حضوری مشتریان به شعب و واریزی به صورت برخط به حساب ستاد و قبول وکالت برداشت از طریق حواله منظم از حساب مشتریانی که تمایل داشته باشند از طریق سیستم دستور پرداخت و به صورت مستمر، وجوه از حساب آنان کسر و به حساب ستاد منظور شود، از دیگر محورهای این تفاهمنامه است.


مدیریت اینترنتی تسهیلات

در بانک صادرات

بانک صادرات ایران برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های مشتریان خدمت جدید «مدیریت تسهیلات و تعهدات مشتری» را در سامانه اینترنت بانک راه‌اندازی کرد. به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، این بانک جهت پاسخگویی بیشتر به نیاز مشتریان، توسعه خدمات نوین بر پایه اینترنت و تلفن همراه را در دستور کار قرار داده است و در این راستا خدمت جدید «مدیریت تسهیلات و تعهدات مشتری» از طریق سامانه اینترنت بانک را راه‌اندازی کرده که طی آن مشترکان سامانه یاد شده می‌توانند از وضعیت تسهیلاتی که از بانک متبوع دریافت کرده‌اند یا وضعیت تسهیلاتی که ضمانت آن را عهده‌دار شده‌اند آگاهی یابند. بر این اساس مشتریان در این خدمت جدید امکان مشاهده صورت‌حساب تسهیلات، گزارش تعهدات غیرمستقیم، گزارش اخطاریه‌های تسهیلات خود و اخطاریه‌های تعهدات غیرمستقیم، لیست ضمانتنامه‌ها و... را پیدا خواهند کرد. همچنین بانک یاد شده جهت بهره‌مندی شرکت‌ها سامانه بانکداری ویژه اشخاص حقوقی و حقیقی مشترک راه‌اندازی کرده که طی آن شخص حقوقی می‌تواند ضمن معرفی فرد مورد نظر به عنوان «مدیر تراکنش» به بانک این امکان را فراهم کند که مدیر تراکنش با استفاده از دستگاه رمزیاب مخصوص خود کلیه تراکنش‌های مالی حساب مورد نظر را از طریق اینترنت بانک تعریف و مدیریت کند که این عملیات برای صاحبان امضا قابل دریافت و رویت است.


مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر