اخبار

۱۳۹۴/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۸۵۷

دلار ارزان شد

صرافان بازار ارز و سکه در معاملات روز شنبه بازار آزاد، نرخ هر دلار امریکا را با 230ریال افت نسبت به روز پنج‌شنبه گذشته 34هزار و 740 ریال و هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید را 9میلیون و 900هزار ریال دادوستد کردند.

هر یورو در بازار آزاد با 100ریال افت نسبت به روز مذکور، 38هزار و 950ریال و هر پوند نیز با 100ریال کاهش 50هزار و 450ریال معامله شد.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 9میلیون و 900هزار ریال و یک قطعه سکه تمام بهار طرح قدیم نیز 9میلیون و 880هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر قطعه نیم سکه بهار آزادی نیز چهارمیلیون و 980ریال و هر ربع سکه نیز دومیلیون و 680هزار ریال فروخته شد.

هر قطعه سکه یک گرمی در بازار یک میلیون و 850هزار ریال و یک گرم طلای 18عیار نیز یک میلیون و 90هزار ریال خرید و فروش شد. نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز یک هزار و 227 دلار بود.


تقدیر معاون اول رییس‌جمهور از بانک صنعت و معدن

جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور از اقدامات بانک صنعت و معدن در دوران پس از رفع تحریم‌ها تقدیر و تشکر کرد.

معاون اول رییس‌جمهور، اقدام بانک صنعت و معدن را در امضای نخستین قرارداد تامین مالی سیستم بانکی در دوران پساتحریم تحسین و برای این بانک در راستای تامین مالی بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی کشور همانند گذشته آرزوی توفیق و بهروزی کرد.

گفتنی است نخستین قرارداد تامین مالی پساتحریم به مبلغ 150میلیون دلار جهت خرید 150هزار تن ریل راه آهن بین بانک صنعت و معدن و اگزیم بانک هند امضا شده است. در ضمن نخستین ال‌سی از طریق سوییفت برای بخش خصوصی و بازگشایی14فقره ال‌سی به مبلغ 100میلیون یورو در نخستین روز اجرایی شدن برجام از اقدامات این بانک برای ورود به فضای فعالیت بین‌المللی در دوران جدید پس از تحریم‌هاست.


رشد ٢٦درصدی تعداد تراکنش‌های همراه‌بانک صادرات

مجموع تعداد تراکنش‌های سامانه همراه‌بانک صادرات ایران در خلال دی ماه سال جاری نسبت به ماه قبل ٢٦درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، در پی استقبال گسترده استفاده‌کنندگان از خدمات نرم افزار همراه‌بانک، بانک صادرات ایران برای افزایش رضایت مشتریان، همگام با پیشرفت‌های نوین نسبت به انتشار آخرین نسخه‌های اندرویدی نرم‌افزار همراه‌بانک و نیز نسخه ویژه سیستم عامل IOS اقدام کرد که علاوه بر خدماتی ازقبیل اطلاع از مانده حساب، انتقال وجه حساب‌های سپهری، پرداخت اقساط، پرداخت قبوض، خرید شارژ سیم کارت‌های اعتباری تلفن همراه و... خدمات جدیدی شامل؛ انتقال وجه بین بانکی، پرداخت اقساط تسهیلات بین بانکی از طریق سامانه پایا، دریافت مانده و گردش کارت بانک‌های عضو شتاب، انتقال کارت به کارت داخلی، پرداخت اقساط تسهیلات خود و سایرین در بانک صادرات و... را به مشتریان ارائه می‌دهد. متقاضیان می‌توانند ضمن مراجعه به سایت این بانک به نشانی: www. bsi. ir به برنامه یاد شده دسترسی و اقدام به نصب آن روی گوشی تلفن همراه خود کنند.

شایان ذکر است بانک صادرات ایران در جهت کاهش هزینه‌ها، سفرهای درون‌شهری و آلودگی هوا، افزایش ارزش افزوده برای مشتریان و هموطنان توسعه خدمات بانکی بر پایه اینترنت و تلفن همراه را در دستور کار قرار داده است. گفتنی است خدمات نوین این بانک با استقبال گسترده هموطنان همراه بوده به گونه‌یی که مشتریان در خلال دی ماه ٩٤، حدود ٦میلیون تراکنش از طریق همراه‌بانک و بیش از ١٢میلیون تراکنش اینترنتی را از طریق سامانه بانکداری اینترنتی انجام داده‌اند که نشانگر روند جهشی رویکرد مشتریان در استفاده از خدمات این سامانه است.


۴تغییر مهم در جدول سود بانک‌ها

نرخ جدید سود بانکی از روز شنبه اول اسفندماه برای سپرده‌های یک‌ساله به ۱۸درصد، نرخ سود تسهیلات عقود مبادله‌یی به ۲۰درصد و نرخ سود عقود مشارکتی به ۲۲درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش مهر، نرخ جدید سود بانکی از دیروز در پی توافق مدیران بانکی و مصوبه شورای پول و اعتبار برای سپرده‌های یک‌ساله به ۱۸درصد، نرخ سود تسهیلات عقود مبادله‌یی به ۲۰درصد و عقود مشارکتی به ۲۲درصد کاهش می‌یابد. پیش از این نرخ سود سپرده‌های یک ساله ۲۰درصد، نرخ سود تسهیلات عقود مبادله‌یی ۲۱درصد و نرخ سود عقود مشارکتی ۲۴درصد بود. در عین حال نرخ سود سه‌ماهه حداکثر ۱۰درصد خواهد شد.

تصمیم شورای پول و اعتبار برای کاهش نرخ سود بانکی پس از ماه‌ها مقاومت بانک مرکزی در مقابل کاهش نرخ سود بانکی در شرایط فعلی صورت گرفت؛ این اقدام در پی حضور رییس‌جمهور در جلسه روز شنبه هفته گذشته مجمع عمومی سالانه بانک مرکزی و هشدار درباره عدم کاهش نرخ سود بانکی انجام شد.

این در حالی است که پیش از تصویب شورای پول و اعتبار، مدیران عامل بانک‌های دولتی، خصوصی و موسسات اعتباری در شنبه هفته گذشته برای کاهش نرخ سود بانکی توافق کردند و بر اساس تصمیمات آنها قرار بود از ابتدای اسفندماه حداقل نرخ سود سپرده‌های بانکی (روزشمار) به کمتر از ۱۰درصد و حداکثر نرخ سود (سالانه) به کمتر از ۱۸درصد کاهش یابد.

بنابراین شورای پول و اعتبار در جلسه روز سه شنبه گذشته خود تصمیم اخیر بانک‌ها و موسسات اعتباری در زمینه تعدیل نرخ‌های سود علی‌الحساب سپرده بانکی به حداکثر ۱۸درصد برای سپرده‌های یک‌ساله و حداکثر ۱۰درصد برای سپرده‌های کوتاه‌مدت کمتر از سه ماه را تایید و تصویب کرد. در همین حال، اعضای این شورا ساماندهی نرخ‌های سود علی‌الحساب و اجرای دقیق‌تر قانون عملیات بانکی بدون ربا و نظارت بانک مرکزی بر حسن اجرای آن را خواستار شدند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر