اخبار

۱۳۹۴/۱۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۲۴۶

هزینه 6 هزار میلیارد تومانی خسارت تصادفات رانندگی

دبیرکل سندیکای بیمه‌گران کشور گفت: شرکت‌های بیمه سالانه 60 هزار میلیارد ریال بابت خسارت تصادفات رانندگی پرداخت می‌کنند.

به گزارش ایرنا؛ علی‌اکبر اولیا در بازدید از مجتمع قضایی رسیدگی به امور تصادفات و بیمه‌یی اظهار کرد: میزان تصادفات رانندگی در کشور از متوسط بین‌المللی بیشتر است و سالانه حدود 17هزار کشته در تصادفات بر جای می‌ماند.

وی با تاکید بر ضرورت کاهش تصادفات در کشور افزود: اکنون شرکت‌های بیمه به دلیل بالا رفتن نرخ دیه و افزایش حق بیمه‌ها خسارت زیادی می‌پردازند.

اولیا افزود: معتقدیم اگر تصافات و تلفات کاهش یابد سود آن را مردم می‌برند زیرا اکنون به دلیل بالا بودن تلفات جانی و مادی تصادفات شرکت‌های بیمه سالانه 60 هزار میلیارد ریال بابت خسارت پرداخت می‌کنند که این مبلغ از خود مردم گرفته می‌شود. وی اضافه کرد: تعداد مصدومان حوادث رانندگی در سال 200 تا 300هزار نفر است و برخی از مصدومان نیز بیش از یک دیه خسارت به آنها تعلق می‌گیرد. اولیا تاکید کرد: در صورت کاهش تصادفات قطعا حق بیمه‌ها نیز کمتر خواهد شد. وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی ناشی از تصادفات و تلفات رانندگی اضافه کرد: امیدوار هستیم تجربه خوزستان در راه‌اندازی مجتمع قضایی تصادفات به کاهش تصادفات کمک کند و این طرح تکمیل و در استان‌های دیگر نیز به اجرا درآید. این مقام مسوول همچنین یکی از مشکلات بیمه را پوشش کم آن در سطح کشور دانست و گفت: با وجود اجباری بودن بیمه اما در سال گذشته رقم پوشش بیمه 63 درصد بوده در نتیجه خسارت و بار این مشکل به افراد قانونمند تحمیل می‌شود. وی مشکل دیگر را تعداد زیاد تصادفات رانندگی عنوان کرد و افزود: امیدواریم با ارتقای فرهنگ ترافیکی، افزایش استاندارد جاده‌ها و استاندارد خودروها و توجه به معاینه فنی خودرو، تصادفات کاهش یابد.


آغاز ایرانگردی با گردش‌کارت

بانک گردشگری به‌تازگی کمپین جدیدی راه‌اندازی کرده که مردم را به استفاده از یکی از خدمات این بانک تحت عنوان گردش کارت ترغیب کرده و آنها را به بازدید از مناطق توریستی و گردشگری کشورمان که البته کم هم نیستند، سوق می‌دهد.

به گزارش ایلنا، براساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، ایران رتبه دهم جاذبه‌های باستانی و تاریخی و رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی را در جهان داراست و یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه و جهان از لحاظ امنیت برای گردشگران خارجی است بانک گردشگری به‌تازگی کمپین جدیدی را راه‌اندازی کرده که مردم را به استفاده از یکی از خدمات این بانک تحت عنوان گردش کارت ترغیب کرده و آنها را به بازدید از مناطق توریستی و گردشگری کشورمان که البته کم هم نیستند سوق می‌دهد. این اقدام در شرایطی رخ می‌دهد که بیشتر گردشگران تمایل به سفر‌های خارجی داشته و اماکن توریستی ایران را مورد غفلت قرار می‌دهند. درواقع سفر به مناطق دیدنی کشور علاوه بر رونق گردشگری داخلی از خروج ارز نیز جلوگیری کرده و شاید بتوان گفت این بانک در کنار تبلیغ یکی از محصولات خود که البته نفع اقتصادی را مدنظر دارد، در تلاش است تا صنعت گردشگری داخلی را نیز رونق دهد.


همکاری بانک دی با فعالان اقتصادی بزرگ آذربایجان‌شرقی

ساختمان مرکزی شعبه تبریز بانک دی با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی، رییس هیات‌مدیره بانک دی، جمعی از خانواده ایثارگران و مدیران دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی استان همزمان با ایام دهه فجر بهره‌برداری شد. به گزارش اداره کل روابط عمومی بانک دی، دکتر علی‌اکبر عرب‌مازار رییس هیات‌مدیره بانک دی در این مراسم بااشاره به روند شکل‌گیری و موفقیت‌های به‌دست آمده بانک دی در سالیان اخیر اظهار کرد: بانک دی، بانک جوانی است که حدود پنج سال از افتتاح آن می‌گذرد، این بانک تلاش می‌کند برنامه‌های خود را در جهت سیاست‌های کلان دولت که ازسوی بانک مرکزی اعلام می‌شود، تنظیم کند.


زمزمه‌های ورود «مسترکارت» به ایران

در‌حالی خبرهایی مبنی بر ورود «مستر‌کارت» به کشور مطرح شده که مسوولان مستقیم امر تجارت خارجی از عرضه کارت‌های اعتباری و مالی بین‌المللی و طرح‌های مشابه آن به کشور اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، روز گذشته اخباری مبنی بر اینکه یکی از معتبرترین موسسه‌های بین‌المللی دنیا قصد دارد با «مستر‌کارت» وارد بازار ایران شود، از طریق سایت اتاق بازرگانی تهران مطرح شد که زمزمه‌های حضور این کارت اعتباری که خریدهای خارجی را برای عموم مردم ممکن می‌کند، بر سر زبان‌ها انداخت. مسترکارت، شرکت خدمات مالی امریکایی و چند ملیتی است که از طریق پردازش پرداخت‌های بین‌بانکی بازرگانان همچنین از راه صدور کارت‌های اعتباری به بانک‌ها یا اتحادیه‌های اعتباری که از خریداران یا استفاده‌کنندگان از نام تجاری «مسترکارت» برای خرید انواع کالا یا خدمات، به‌صورت کارت اعتباری استفاده می‌کنند، درآمد کسب می‌کند. بر این اساس عموم مردم می‌توانند از آن برای پرداخت‌های خرد در فروشگاه‌های اینترنتی جهانی نظیر رزرو هتل‌ها و بلیت‌های شبکه حمل‌ونقل و... در سراسر جهان استفاده کنند. مسترکارت از سال۲۰۰۶ به یک شرکت عمومی چندملیتی تبدیل شد. قبل از ارائه عمومی آن در سراسر جهان، مسترکارت به‌صورت یک شرکت تعاونی فعالیت می‌کرد که متعلق به بیش از ۲5هزار موسسه مالی بود که برند مسترکارت روی کارت‌های اعتباری این موسسات درج می‌شد. اتاق بازرگانی تهران درباره حضور مسترکارت در فضای اقتصادی ایران اعلام کرده که شرکت ترنس فارکس یکی از شرکت‌های زیرشاخه بانک HSBC انگلیس که بزرگ‌ترین شرکت صدور کارت‌ها و خدمات‌ مالی موسسه مسترکارت است به‌زودی به‌صورت رسمی با اخذ مجوزهای لازم وارد ایران می‌شود و در آینده‌یی نزدیک با توافقاتی که با سازمان‌های دولتی و بانک‌ها انجام داده و خواهد داد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر