بیمه البرز باز هم افزایش سرمایه داد

۱۳۹۴/۱۰/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۶۱۵

مجمع عمومی به طور فوق‌العاده شرکت بیمه البرز تشکیل شد و سرمایه این شرکت از مبلغ ۳۶۰۰میلیارد ریال به ۴۰۰۰میلیارد ریال افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی بیمه البرز، مجمع عمومی به طور فوق‌العاده این شرکت به ریاست محمدرضا تقوایی، رییس هیات‌مدیره، دکتر موحدنژاد، نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران، نماینده سازمان بورس و نماینده سازمان حسابرسی در تاریخ ۲۶دی‌ماه با حضور اکثریت ۷/۹۲درصد سهامداران تشکیل و افزایش سرمایه بیمه البرز تصویب شد.

رییس هیات‌مدیره بیمه البرز در این مجمع هدف از افزایش سرمایه این شرکت از محل سود انباشته را ارتقای توانگری بیمه البرز عنوان کرد و گفت: بیمه البرز هم‌اکنون به لحاظ رشد حق بیمه، خدمات پرداخت خسارت سریع و جلب رضایت مشتریان در سطح یک شرکت‌های بیمه کشور قرار دارد. محمدرضا تقوایی افزود: خوشنامی بیمه البرز حاصل تلاش کارکنان، مدیران و سهامداران این شرکت در راستای ارتقای سطح کیفیت خدمات است. وی ادامه داد: بیمه البرز هم‌اکنون از موثر‌ترین شرکت‌های بیمه کشور است و امیدواریم در یک دوره میان‌مدت کمتر از پنج سال با همین روند صعودی که طی می‌کند، رتبه دوم را به لحاظ سهم از بازار به دست آورد.

به گفته رییس هیات‌مدیره بیمه البرز، طراحی و تولید بیمه‌نامه‌های نوین با هدف تنوع‌بخشی به محصولات بیمه‌یی و پاسخگویی به نیاز جامعه از اهداف دیگر بیمه البرز است که امید است با درایت اعضای هیات‌مدیره در سال‌های آینده این هدف محقق شود. وی ادامه داد: با افزایش سرمایه تا مبلغ ۴۰۰۰میلیارد ریال امکان قبولی اتکایی برای بیمه البرز محقق می‌شود. سیدرسول تاجدار، مدیرعامل بیمه البرز نیز در مجمع عمومی به طور فوق‌العاده این شرکت هدف از افزایش سرمایه بیمه البرز را افزایش حاشیه توانگری عنوان کرد و گفت: با این افزایش سرمایه، حضور بیمه البرز در بخش‌ بیمه‌های انرژی پر رنگ‌تر خواهد شد هر چند هم‌اکنون نیز بیمه البرز با وجود داشتن سهم 7درصدی از کل بازار بیمه در بخش انرژی ۲۰درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده که سهم چشمگیری است. وی تاکید کرد: بازار بیمه کشور در مسیر ابتدایی حرفه‌یی شدن قرار دارد اما متاسفانه برخی شرکت‌های بیمه دچار روزمرگی و حساب‌آرایی شده‌اند. به همین دلیل بیمه البرز با در نظر گرفتن تمام جوانب، پیش‌بینی درآمدهای خود را با احتیاط خاصی انجام داد هر چند خوشبختانه درآمد کسب شده بیش از پیش‌بینی‌ها بود. این گزارش حاکی است، شرکت بیمه البرز تاکنون با داشتن سرمایه ۳۶۰۰میلیارد ریال، بزرگ‌ترین شرکت بیمه خصوصی کشور بود که با افزایش سرمایه ۱۱درصدی در تاریخ ۲۶دی ماه ۱۳۹۴ سرمایه خود را به مبلغ ۴۰۰۰میلیارد ریال افزایش داد و بدین‌ترتیب همچنان به عنوان بزرگ‌ترین شرکت بیمه خصوصی به لحاظ سرمایه به فعالیت حرفه‌یی بیمه‌گری خود ادامه خواهد داد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر