اخبار

۱۳۹۴/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۴۸۱

افزایش 20 تومانی نرخ دلار

و ثبات نسبی قیمت سکه

صرافان بازار ارز و سکه نرخ هر دلار امریکا را روز یک‌شنبه با 20 تومان افزایش نسبت به روزشنبه 3هزار و 590 تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را با یک هزار تومان رشد 906هزار تومان تعیین قیمت کردند. هر یورو در بازار آزاد با 2 تومان افزایش نسبت به روز یادشده 3هزار و 832 تومان و هر پوند نیز همانند دیروز 5هزار و 445 تومان قیمت خورد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و قدیم نیز به ترتیب با یک هزار تومان رشد 906 و 905 هزار تومان تعیین قیمت شد.

همچنین نرخ هر نیم سکه بهار آزادی همانند دیروز 455 هزار تومان و هر ربع سکه نیز 245هزار تومان فروخته شد. هر سکه یک گرمی 165هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار نیز 92 هزار و 200تومان خرید و فروش شد.


تاخیر بیمه مرکزی در اعلام وضعیت بیمه تجارت نو

باوجود برگزاری مجمع موسسین شرکت بیمه تجارت نو در روز 13 آبان 94، تا این تاریخ و باوجود گذشت 17 روز از تشکیل این مجمع، هنوز تکلیف تایید مصوبات آن روشن نشده و بیمه مرکزی و بیمه تجارت نو در این زمینه به سهامداران اطلاع‌رسانی نکرده‌اند. به گزارش «تعادل»، اعضای هیات‌مدیره این شرکت از بین سهامداران اصلی و حقوقی تعیین شده‌اند و مصوبات این مجمع نیز به تایید ناظر سازمان بورس رسیده است. برخی سهامداران در این زمینه خواستار اطلاع‌رسانی بیمه مرکزی هستند و دلیل تاخیر در ارسال تاییدیه مجمع، اجازه فعالیت و اعطای مجوز را خواستار شده‌اند. این درحالی است که برای ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها، باید مجوز فعالیت و تاییدیه بیمه مرکزی صادر شود تا مجوز ثبت شرکت صادر شود. سهامداران با انتقاد از این روند و عدم پاسخگویی نهادهای ذیر‌بط درخصوص تعلل و تاخیر در اعلام مصوبات مجمع خواستار شفاف‌سازی و پاسخ به این پرسش هستند که چه زمان این شرکت شروع به فعالیت خواهد کرد. طبق قانون شرکت بیمه تجارت نو تاییدیه وزیر امور اقتصادی و ستاد مقابله با پولشویی مجمع خود را برگزار نموده و منتظر تایید صورت‌جلسه مجمع توسط بیمه مرکزی است برابر ماده 34 اساسنامه تیپ شرکت‌های بیمه یک هفته پس از مجمع می‌بایست هیات‌مدیره شرکت بیمه تشکیل شود. با احتساب تاریخ برگزاری مجمع و روند فعلی به‌نظر می‌رسد ممکن است انتخابات مجمع موسس از نظر اساسنامه زیر سوال برود.


بانک مرکزی مسوولیت غیرمجازها را نمی‌پذیرد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بر لزوم ساماندهی و ضابطه‌مند کردن موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز تاکید کرد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری اظهارداشت: متاسفانه بانک مرکزی در شکل‌گیری این موسسات مماشات کرده و به آنها میدان داده است تا متولد شوند و این موسسات بسیاری از مشکلات را برای نظام بانکی و پولی ما به وجود آورده‌اند. وی با بیان اینکه پرداختن نرخ‌های بالای سود از سوی این موسسات هزینه بانک‌های ما را تحت تاثیر قرار داده است، افزود: روندی که تاکنون برای مقابله با این موسسات طی شده رضایت‌بخش نیست و کار جدی در مقابله با این موسسات نشده است. مصباحی‌مقدم تاکید کرد: سهم بانک مرکزی در شکل‌گیری موسسات غیرمجاز بیشتر است زیرا برخورد جدی با آنها انجام نداده است و در گام بعدی قوه قضاییه باید اقدام کند و اینکه این قوه راسا ورود کرده است باید تشکر کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر