اخبار

۱۳۹۴/۰۷/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۴۱۹

اعلام نرخ حق‌الوکاله سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین

روابط عمومی بانک اقتصاد نوین اعلام کرد: پیرو آگهی مورخ 19/02/1394 این بانک درخصوص نرخ حق‌الوکاله سپرده‌های سرمایه‌گذاری در سال1394، بدین‌وسیله اعلام می‌دارد با استناد به ماده4 بخشنامه مورخ20/03/1394 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و تصویب هیات‌مدیره، نرخ مذکور از 2.5درصد سپرده‌های سرمایه‌گذاری به 3درصد خالص سپرده‌های سرمایه‌گذاری پس از کسر سپرده قانونی افزایش می‌یابد.


لزوم استفاده از ظرفیت‌های آینده کسب و کار الکترونیک

در فضای بانکی امروز، بانک‌هایی موفق‌ترند که نرم‌افزارهای مجهزتری دارند، بانک‌هایی موفق‌ترند که بتوانند مشتریان بیشتری را با استفاده از ظرفیت‌های بانکداری مجازی جذب کنند.

دکتر شمس عالم عضو هیات‌مدیره بانک پارسیان، در جمع مدیران ستادی و روسای شعب سراسر کشور با تبریک اعیاد قربان و غدیر، ضمن اظهار تسلیت و همدردی با بازماندگان حادثه منا، با مروری پیرامون دغدغه‌های بانکداری امروز با بیان این موضوع که انقلاب تکنولوژیک بدون اینکه ما مستقیما متوجه آن باشیم در حال وقوع است، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود موفق‌ترین بانک‌ها در 5سال آینده بانک‌هایی خواهند بود که بیشترین اپلیکیشن‌های پیشرفته را روی بسترهای الکترونیکی و ابزارهای ارتباطی ازقبیل موبایل و... با بالاترین سطح امنیتی و تعاملی برای ارائه انواع خدمات بانکی به مشتریان داشته باشند. وی در ادامه با تاکید بر لزوم توسعه بانکداری الکترونیک و مجازی در بانک پارسیان همگام با تکنولوژی جهانی، گفت: جهان در حال مجازی‌تر شدن است. بانک‌های مجازی در سطح جهانی رو به رشدند و امکان انتخاب و انعطاف بیشتری به مشتری داده‌اند. ما نیز باید با رشد و توسعه بانکداری الکترونیک و مجازی طوری عمل کنیم که نیاز حضور فیزیکی مشتریان در شعب کاهش یافته و مشتریان بتوانند کلیه فعالیت‌های بانکی خود را از خانه، محل کار یا حتی در مسیر انجام دهند و با استفاده از ظرفیت‌های بانکداری الکترونیکی بتوانند به حساب خود دسترسی داشته و آن را مدیریت کنند.


امضای تفاهمنامه صندوق هنر و بانک آینده

براساس تفاهمنامه همکاری صندوق اعتباری هنر و بانک آینده 47هزار نویسنده، هنرمند و روزنامه‌نگار از تسهیلات مختلف این بانک بهره‌مند می‌شوند.

غلامرضا خلیل‌ارجمندی و جلال رسول‌اف مدیران عامل صندوق هنر و بانک آینده روز (شنبه) برای گسترش فعالیت‌ها و ارائه خدمات متقابل طرفین به جامعه فرهنگی و هنری کشور طی مراسمی رسمی، این تفاهمنامه همکاری را امضا کردند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در این مراسم با اشاره به نقش فرهنگ و هنر در توسعه کشورها گفت: در کشورهای پیشرفته مبحث توسعه تنها صنایع سخت مانند صنایع فولاد، معدنی و تولیدات صنعتی نیست بلکه از طریق فرهنگ و هنر است که این راه را طی می‌کنند. غلامرضا خلیل‌ارجمندی افزود: امروزه در دنیا با یک فریم عکس اقتدار، امنیت و نظم و زیبایی یک کشور را به نمایش گذاشته و جلب توریسم و سرمایه می‌کنند. وی در ادامه تصریح کرد: ایران با توجه به ظرفیت‌های اساسی خود کشوری است که بهترین بستر را در این زمینه‌ها در منطقه داراست. مشاور اقتصادی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تاکنون در ریسک تسهیلات بانکی پس از عقد قرارداد و اخذ وثیقه ارزشمند مادی کار آغاز می‌شود، گفت: اما در مبحث هنر لازم است بحث وثیقه اثر هنری را به جدیت دنبال کنیم چرا که در دنیا نیز این‌گونه وثیقه‌های گران‌قیمت مطرح و اعتبار دارد. به گفته خلیل‌ارجمندی با توجه به فروش تابلوها و آثار هنری که اخیرا در حراج‌های هنری انجام شد، نشان داد که برای تحقق وثیقه‌های بانکی جامعه هنری و تحرک اقتصاد هنر باید سه اقدام مهم: نهادسازی، ابزار‌سازی و بازارسازی داشته باشیم.


امضای تفاهمنامه همکاری بانک تجارت با بانک دی

تفاهمنامه همکاری بانک‌های تجارت و دی در مراسمی با حضور مدیران عامل این دو بانک به امضا رسید. به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، براساس این تفاهمنامه که در ساختمان مرکزی بانک تجارت و توسط مدیران عامل این دو بانک به امضا رسید، مقرر شد دو طرف در ارائه خدمات مختلف بانکی ازجمله ارائه انواع تسهیلات، تنظیم تعهدات، مشارکت مالی در تامین مالی پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری ریالی و ارزی مشترک همکاری‌های موردنیاز را داشته باشند.

مقدم مدیرعامل بانک تجارت در مراسم امضای این تفاهمنامه بااشاره به اهمیت همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه بانک‌های کشور گفت: بانک‌ها در جهت حمایت از تولید و صنعت کشور همچنین تسهیل در ارائه خدمات نوین به مشتریان، همکاری‌های متقابل بسیاری می‌توانند داشته باشند. وی استفاده کامل از ظرفیت‌های مختلف بانک‌ها براساس تفاهم و توافق را در جهت هم‌افزایی اقتصادی و بهره‌گیری درست از منابع کشور بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد: بانک‌ها امکانات موازی و مشابه بسیاری دارند که می‌توانند با به‌اشتراک گذاشتن آنها هزینه‌های مشترک خود را تا میزان قابل‌توجهی کاهش دهند. شفیع‌زاده مدیرعامل بانک دی نیز در این مراسم گفت: امضای تفاهمنامه همکاری با بانک دی منشا خیر برکت برای دو طرف و در مجموع الگویی موفق برای تمامی بانک‌های کشور باشد. مدیرعامل بانک دی همچنین ابراز امیدواری کرد: براساس این تفاهمنامه درنظر داریم برای ارائه خدمات مختلف به مشتریان خود ازجمله پرداخت حقوق ایثارگران از بستر گسترده شعب و امکانات لجستیکی بانک تجارت در سراسر کشور استفاده کنیم. وی با بیان اینکه همکاری بانک‌ها اثرات بسیار مثبتی همچون کاهش هزینه‌ها، افزایش رضایتمندی مشتریان و اجرای موفق‌تر پروژه‌های بزرگ را در پی خواهد داشت، گفت: این‌گونه همکاری‌ها می‌تواند در جهت افزایش منافع دو طرفه و تسهیل در ارائه خدمات به مشتریان تاثیر شایانی داشته باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر