اخبار

۱۳۹۴/۰۷/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۳۷۲

استقبال هموطنان از خدمات همبانک صادرات ایران

سامانه همبانک صادرات ایران (کد #٧١٩*) به دلیل تنوع خدمات با استقبال هموطنان مواجه شده به‌گونه‌یی که در مردادماه سال جاری حدود ٥میلیون تراکنش موفق از طریق این سامانه به ثبت رسیده است.

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، سامانه همبانک صادرات ایران (کد#٧١٩*) با استقبال هموطنان مواجه شده و هموطنان در مردادماه سال جاری بیش از ٤میلیون و٦٢٦هزار تراکنش موفق را از طریق این سامانه به ثبت رسانده‌اند که این آمار حاکی از رشد میزان تراکنش‌ها نسبت به مردادماه ٩٣ است و توسعه این خدمات در اولویت برنامه‌های سال جاری است. براساس این گزارش مشتریان این بانک که دارای سیمکارت همراه اول هستند، در اقصی‌نقاط کشور می‌توانند با شماره‌گیری #٧١٩* از خدمات ussd این بانک شامل: مانده کارت، سه گردش آخر کارت، خرید شارژ سیمکارت اعتباری، پرداخت قبوض و مدیریت کارت‌ها آسان‌تر و سریع‌تر از سایر درگاه‌ها بهره‌مند شوند. به نحوی که استفاده از این سامانه علاوه بر سرعت و دقت بالاتر از رفت‌وآمدهای غیرضروری در وقت صرفه‌جویی می‌کند. گفتنی است این بانک به تازگی نسخه جدید همراه بانک را روانه بازار کرده که علاوه بر قابلیت‌های همچون: اطلاع از مانده حساب، صورتحساب (سه گردش آخر) انتقال وجه بین حساب‌های یک مشتری، انتقال وجه به حساب سپهری دیگران با سقف محدود روزانه، استعلام چک، پرداخت قبض از طریق حساب و کارت، خرید شارژ سیمکارت اعتباری از طریق حساب و کارت، و... دارای قابلیت‌های جدید از قبیل امکان ارتباط از طریق بستر اینترنت و انتقال وجه به شماره موبایل مشتریانی که دارای سامانه همراه بانک است. همچنین بانک صادرات ایران با ٤٤١هزار مشتری اینترنتی با میانگین بیش از ١١میلیون تراکنش در ماه تعداد ٤١٠هزار و پایانه فروش (کارتخوان) متصل به حساب‌های بانک صادرات ایران با بیش از ٤٣میلیون تراکنش درماه و صدور بیش از ٤٧میلیون انواع کارت‌های الکترونیک به عنوان بزرگ‌ترین بانک خصوصی بورس کشور مطرح است.


اعلام ساعت کار شعب بانک اقتصادنوین در نیمه دوم سال

با توجه به پایان فصل تابستان و تغییر ساعت رسمی کشور، ساعت کار شعب بانک اقتصادنوین از اول مهرماه تغییر می‌کند. به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین، در نیمه دوم سال جاری ساعت کار شعب این بانک برای مشتریان در شهرهای تهران، کرج، اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 16 خواهد بود، در روزهای پنج‌شنبه نیز ساعت کار شعب این بانک در این شهرها از ساعت 8 صبح تا 13 و30دقیقه است. همچنین از اول مهر شعب بانک اقتصادنوین در سایر شهرها در دو شیفت صبح و عصر مفتوح خواهند بود که براین اساس شعب بانک اقتصادنوین در شیفت صبح در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7 و 30دقیقه تا 14 و در شیفت عصر از ساعت 16 تا 18 مفتوح خواهند بود.

در روزهای پنج‌شنبه نیز شعب این بانک در سایر شهرها از ساعت 7 و 30دقیقه صبح تا 13 آماده ارائه خدمت به مشتریان هستند.


افزایش نرخ حق‌الوکاله بانک رفاه

نرخ حق‌الوکاله بانک رفاه کارگران از 2.5درصد به 3درصد افزایش پیدا کرد. به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران؛ این بانک نرخ حق‌الوکاله به کارگیری سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار سال جاری را با نیم درصد افزایش از 2.5درصد به 3درصد افزایش داد.


شروط بانک‌ها برای کاهش سود به اجرا رسید

رییس شورای هماهنگی بانک‌ها اعلام کرد که از پیش‌شرط‌های تعیین شده بانک‌ها برای کاهش تضمینی نرخ سود بانکی، دو مورد در دستور کار بانک مرکزی و در مرحله اجرا قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، در دو سال گذشته و با وجود عدم انطباق سود بانکی با تورم موجود و تغییراتی که برای ساماندهی آن انجام شد کمتر زمانی بازار پول شاهد پایبندی یکپارچه بانک‌ها و موسسات اعتباری به نرخ‌های تعیین شده بود و اغلب با ترفندهای مختلف از اجرای آن شانه خالی کردند.

در اردیبهشت ماه سال 1393 بعد از عبور سودهای سپرده بانکی از 27 تا 30 درصد و شکل‌گیری رقابتی مخرب در شبکه بانکی، بانک‌ها برای کاهش نرخ سود به توافق رسیده و در نهایت شورای پول و اعتبار با توجه به کاهش نرخ تورم به کمتر از 30درصد، نرخ‌های سود را برای روزشمار به 10درصد و سالانه 22درصد کاهش داد تا بانک‌ها موظف به اجرای آن باشند. با این وجود در سال گذشته بی‌نظمی در اجرای توافق بانکی به‌طور قابل ملاحظه‌یی خودنمایی کرد و کمتر موقعی تمامی بانک‌ها و موسسات نسبت به تفاهم خود پایبند ماندند.

اما با ادامه روند ریزشی تورم تا کمتر از 15درصد و عدم تناسب سودهای بانکی اعم از تسهیلات و سپرده باز هم ظاهرا کاهش نرخ سود مورد توافق بانک‌ها قرار گرفت و بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار نیز در اردیبهشت امسال و در فاصله یک‌ساله از تغییر قبلی، تصمیم به کاهش 2درصدی سود سالانه تا 20 درصد گرفته و سودهای روزشمار را به بانک‌ها واگذار کردند. تغییر مجدد سود بانکی آن هم در شرایطی که هنوز سودهای مصوب سال 1393 در تمامی بانک‌ها و موسسات اعتباری اجرایی نشده بود و همین موضوع با توجه به فعالیت تخریبی موسسات غیرمجاز در حوزه سود، آسیب‌های جدی از جمله فرار منابع از بانک‌ها در حالی رقم خورد که مدیران بانک‌ها و کارشناسان معتقد بودند که با وجود الزام برای کاهش نرخ سود بانکی باید زمینه‌های آن فراهم شود تا از ضمانت اجرایی برخوردار باشد در غیر این صورت هر گونه تصمیمی در این باره الزاما از سوی بانک‌ها به اجرا در نخواهد آمد. این در حالی است که پیش از مصوبه اردیبهشت امسال شورای پول و اعتبار، رییس شورای هماهنگی بانک‌ها از چهار پیش‌شرط بانک‌ها برای کاهش نرخ سود بانکی سخن گفت و اعلام کرد که با مهیا شدن این شرایط و رفع نواقص موجود می‌توان به پایبندی بانک‌ها به سودهای مصوب امیدوار بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر